Nejste přihlášen/a.
dnes jsem odzkousel pridavne topeni napajene z zasuvky do zapalovace.prikon udavany 150 W .sice to neni zaden zazrak,ale je to jenom 150 W ovsem rano v 5 hod na parkovisti je kazde okamzite teplo na predni okno dobre.Proto ale nepisu.
cca v provozu 5 minut a privodni kabel pekne teply tak jsem dostal trochu strach jak teply je kabel k zasuvce na ten nedosahnu ani nevim kudy vede.doma jsem hledal v knize jakou ma zasuvka pojistku 15 A kdyz to porovnam ze doma na 16A mam napr.vsechna svetla v patre tak by se asi nemelo nic dit.privod by asi mel byt na tento odber staven.
mate ktomu nejaky odborny nazor,da se zjistit na jaky odber je zasuvka stavena?
Je rozdíl 16A při 230V a 16A při 12V. Pán tazatel přirovnává 15A v autě k 16A v bytě, což je mimo mísu.
Mezi 16A při 230V a 16A při 12V rozdíl není. V obou případech bude na kabelu stejný úbytek a zahřívat se bude stejně. Je ale rozdíl, jestli úbytek na kabelu např. 7V je z 230V nebo z 12V, což je důvod proč pro nižší napětí musí být drát silnější.
mam Hyundai I 20 a hodnotu pojistky jsem docet v prirucce.Uvazuji ze k druhe zasuvce kterou jsem si dodelal hned u dveri na zapojovani dobijecky ,tam mam draty natazene primo k baterce. Do origo bych se musel shybat a hlavni problem je po vypnuti klice nema okruh.Tak u te dodelane vymenim privod za silnejsi draty a bude klid a asi i jistota.
Máte rád ohňostroj? Pokud máte dráty natažené přímo k baterce a zapoměl jste na vhodnou pojistku, koledujete si o pořádný malér. Nevěřil byste, co dokáže autobaterie udělat s běžným autokablíkem, byť sebesilnějším.
Milancukrar - moje odpověď byla na příspěvek tazatele "...tam mam draty natazene primo k baterce". O pojistce ani slovo a moje tušení bylo oprávněné. Z dalšího příspěvku tazatele je zřejmé, že tam skutečně žádnou pojistku nemá! S trochou nadsázky bych řekl, že je to další kandidát na "Darvinovu cenu".
Magdone, vždyť mne již znáte trošku, to víte že tam je (byla) pojistka 20A a drát(kabel) s dvojitou izolací. Již mám jiné auto, takže ani topení již nemám.
Omlouvám se, kolegové, sice jsem listoval s palcem na monitoru, špatně jsem se domníval, že je to reakce na mne.
(proto prosazuji oslovení nickem, je to několik písmnen)
priznavam se bez muceni ze tam zadnou pojistku nemam.Na fiatu jsem musel take predelat zasuvku abych mohl pouzit dobijecku asi jsem mel stesti pres 10 let a zaden ohnostroj.
dnes jsem se stavil v prodejne pro drzak pojistky byl mi nabidnut do 20 A a od 30 vys ten byl uz na ty velke.tak jsem vzal ten do 20 A nejsem elektrikar jako ze bych vedl odborne diskuze ,ale ten dratek co stoho vede je tedy tenky.Tak ze to podle me nema smysl natahnout silnejsi vedeni kdyz vstup do pojisty je tensi.
"...ze to podle me nema smysl natahnout silnejsi vedeni kdyz vstup do pojisty je tensi."
Smysl to rozhodně má! Čím tenčí a delší je drát, tím větší na něm vzniká úbytek napětí (při čemž se vedení zahřívá). Na tom krátkém kousku u pojistky se to moc neprojeví, ale na delším vedení může být úbytek napětí tak velký, že už ho na konci pro topení moc nezbyde (a výkon topení tak výrazně klesne). Nehledě na nebezpečné přehřívání tenkého vodiče.
no tak to je dobra rada.kdyz tedy nevadi ze u pojistky bude tensi drat tak natahnu zbytek silnejsiho a i topeni zkratim na nutnou potrebu jeho tam moc.
Vychazel jsem podle zkusenosti ze retez je tak silny jak je nejslabsi jeho clanek.
je pravda ze tohle me nenapadlo.Ze by tam mela byt pojistka.A pro pouziti dobijecky eshop-avima.cz/...
jakou pojistku pouzit.Pouzivam ji pres 10 let
Nic mi do toho není,Ale Zavspomínejte si na školu.Spočítejte si,kolik ampér ma 150w přinapětí 12 voltů.Pěkně vás ošidili.Vemte to logicky.Tlumené svělo na autě má 10 watů,a kolik odpadního tepla vydává?Ale i kdyby.Tak by mněl výkon kolem 12,5A.A na zapalovač máte v autě 20 ampérovou pojistku..Ale počítejte s tím,že do hodiny budete mít problém nastartovat.Pro názornost,skuste nechat hodinu zapnuté světla.
nebudu met problem startovat,topeni mam jenom pro jeden duvod ,do prace odjizdim z garaze ale nazpet po nocni kdyz v 5 hod rano skrabu auto tak mam nastartovano a za tu dobu muze foukat na predni sklo.Motor dava teplo po cca 3km tak ze to bude zapnuto max.do 10 min.A po prijezdu do garaze mi visi nad autem koncovka dobijecky kterou hned zasouvam.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.