Nejste přihlášen/a.
zdravim ,potreboval bych vedet zda muzu na aute bez ryzika poskozeni svarovat trafem na stridavy proud?A nebo je lepsi odpojit baterii popripade i ridici jednotku.
dik za nazory.
Aby stál svár vůbec za něco, tak moc míst ke svařování trafem na autě není, resp. je to nesmysl. Už dlouho se používá jedině CO2 z důvodu max. přesnosti, dobrému provaření dílů. Slabé plechy elektrodou - to je spíše k pousmání. Co do bezpečnosti svarů tedy jednoznačně ne. U těchto prací se odpojuje komplet akumulátor i alternátor.
nesmíte svařovat se zapojenou baterií ! Dokonce i řídící jednotka by se měla odmotnovat... je zde vysoké riziko zlikvidování..
No já nevím - starý kousek bych neřešil, ale nové kusy, kdy uškodí i statická elektřina při vkládání klíčku do zámku... Nechal jsem si jednou vyvařit podlahu na staré fiestě - když jsem si pro to šel, měl to na špalcích, demontováno opravdu snad vše - odpojena baterka, vyjmutá ŘJ, ... Prostě "pro jistotu" - ona ta práce není tak strašně náročná, jako je drahá ŘJ.
jedna vc je doporuceni, druha vec realita.. kdyz se dodrzi nejake veci tak neni problem.. ani se nemusi nic odpojovat.. udelite vse dobre ocistit a mit kostru co mozna nejblize svarovanemu mistu.. pochybuju ze nekdo kvuli vyvareni prahu bude rozebirat pulku elektroinstalace.. a trafem toho moc na aute nezavaris. mozna tak s nejakou jednckou elektrodou :D
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.