Za týden se baterie vybila z 12.9V na 12.5V

Od: Datum: 28.01.17 14:13 odpovědí: 13 změna: 30.01.17 12:33

Dobrý den, toto pondělí jsme dojeli domů po 80 kilometrové jízdě (osobák, diesel). Po vypnutí motoru a vytažení klíčů jsem naměřil na baterii 12.9V a dnes o pět dnů později tam naměřím 12.5V

Minulý týden jsme skoro nenastartovali (cca 6 sekund start až napodruhé), bylo pod nulou. Tak jestli je takový pokles napětí normální za pět dnů.

PS: Před pár měsíci nám dávali nový alternátor (výkonnější než tam byl z výroby) a mechanik do motorového prostoru dal pojistku s tím, že ji lze při stání rozpojit aby se to (asi baterie) nevybíjelo. Když nebyly mrazy tak ale se starty nebyl žádný problém.

Baterii máme tuto. Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.01.17 14:35

Stručně: ano je to normální

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.01.17 14:38
avatar

není vůbec nemožné,že baterie po jízdě má větší napětí,než po týdenním stání a jejím vychladnutí.Pokud je rozpojený vybíjecí okruh baterie,pak vybíjení by bylo možné jen zkratem v článcích.

Akumulátoru nestačí denní jízda 80 km na dobití ztráty kapacity startováním a provozem.V zimě je určitě nutno aspoň jednou měsíčně aku nabít mimo vozidlo.

JB

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.01.17 14:54

Akumulátoru nestačí denní jízda 80 km na dobití ztráty kapacity startováním a provozem.

Tak to budu mít už několikáté perpetuum mobile. Oktávka, Felicie, Chevrolet Aveo, Fabie - 35 km tam, 35 zpátky, 5 dní v týdnu. O víkendu míň kilometrů a víc startů. Ani u jednoho nebyl nikdy problém.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 28.01.17 15:29
avatar

To není o perpetuu mobile, to je o tom, že ta věta o 80km k nabití akumulátoru možná tak platila v dobách, kdy měly auta dynamo. Současné auta mají bez vyjímky alternátory a ty to zvládají bez potíží dobít daleko dříve.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.01.17 16:28
avatar

"...to budu mít už několikáté perpetuum mobile."

Tak to nejste sám. Jezdím skoro denně, ale většinou krátké vzdálenosti (třeba taky jen 2x 15 km). Často startuju několikrát denně. Mám diezel, v těchlhle mrazech to startuje hůř, startér se točí třeba i víc jak10 vteřin, než to chytne. Přesto jsem zatím neměl problém s nedostatečně nabitou baterií. Mám palubní voltmetr a přesně poznám, kdy je baterie po startování zase plná. Bývá to tak cca po 10 km jízdy. Nikdy jsem baterii nedobíjel nabíječkou (ani jí nevlastním).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hoststary
Datum: 28.01.17 15:03

Typické jmenovité napětí jednoho článku olověného akumulátoru je dané elektrochemicky a je 2 V. Více o napětích na olověném akumulátoru je na https://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9Bn%C3%BD_akumul%C3%A1tor

Plně nabitý akumulátor má napětí na jednom článku 2,1 V, tedy šestičlánkový má 12,6 V viz https://en.wikipedia.org/wiki/Lead%E2%80%93acid_battery (Open-circuit (quiescent) at full charge: 2.10 V)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.01.17 20:32
avatar

https://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9Bn%C3%BD_akumul%C3%A1tor

V odkazu je český text (olověný aku - wiki ). V odstavci "Napětí a nabíjení konstantním napětím" jsou uvedeny údaje o nabíjení baterie ve vztahu k napětí. Pokud chci akumulátor plně nabít ( mimo auto, nabíječkou), ukončím nabíjení při napětí 2,4 V na jeden článek. Po odpojení nabíječky si baterie toto plné napětí podrží několik málo vteřin. Další průběh napětí pak wiki uvádí naprosto věrohodně ( ověřeno praxí, 6V/ 75 nebo 84 Ah aku v Trabantu bylo nutno v zimě dobíjet ze sítě - dynamo nestačilo nikdy plně nabít. Originální aku v Trabantu asi 40 Ah/6V - v zimě problém - kapacita nedostatečná).U Š120, Felicie alternátor plně postačil, nikdy jsem nedobíjel ze sítě, jen v zimě při mrazech pod 10-12 st. C jsem baterii uložil v teple( pokojová teplota). Baterii měním cca po 6 letech ( preventivně - nečekám, až "doslouží" a začnou problémy s kapacitou). Alternátor má dostatečný výkon už při nízkých otáčkách a baterii plně nabije v řádu desítek minut provozu, na rozdíl od dynama, které nemá v nízkých otáčkách pro nabíjení dostatečné napětí.


doplněno 29.01.17 20:54:

V Trabantu jsem tehdy měl odpojovač baterie ( ovládaný páčkou, při rozpojení přerušil ukostření - odpojil záporný pól baterie. Byl to jakýsi bezpečnostní prvek v 80. letech doporučovaný - mohl zabránit např. požáru vlivem závady v elektroinstalaci. Prostě - v nepřítomnosti řidiče byla "palubní síť" bez napětí ).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.01.17 15:17
avatar

Zvláště v počasí a teplotách které vládnou venku v posledních dnech, baterie trpí poměrně dost, samozřejmě nejvíc při stání .. Takže ano 0,4V ztráty kapacity lze považovat v těchto podmínkách za normální.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cetrojak
Datum: 28.01.17 18:26

Napětí 12.5V na baterii je zcela normální hodnota, jak je uvedeno v příspěvku výše a pokud vůz ve větších mrazech hůře startuje, může být více příčin. Mne pomohlo vyčištění a promazání úplně suchých jehličkových ložisek a reduktoru ve startéru. Od té doby i v -15 °C nastartuji napoprvé ikdyž to trvá trochu déle. Předtím jsem nastartoval tak napodruhé i při vyšších teplotách. Mám malý diesel a mnoho nenajezdím.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 30.01.17 09:41

1. jaké auto? "Osobák diesel" je hoooodně velký rozsah - kdybys napsal "auto" tak to vyjde nastejno...

2. po dojetí je napětí vždy vyšší, to že jsi naměřil 12,9 nic neznamená. Musíš měřit až po ca hodině.

3. 12,5 je prakticky plně nabitá baterka. Ovšem to je napětí bez zátěže. Pro info o stavu baterky musíš změřit hlavně pokles napětí při startu.

= pokud startér netočí vyloženě ztuha, tak problém nebude v baterce ale jinde...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.17 11:57

Zkusili jsme zkoušečku nechat připojenou i při startování, dopadlo to takto:

12.9V před 7 dny po příjezdu 80km

12.5V před 2 dny

12.4V dnes bez zátěže, baterie připojená v autě

11.6V když svítí potkávací světla asi 30 sekund, když se vypnou tak po 6s. 12.2V

11.9V žhavení (2. poloha klíčku kdy se rozsvítí a zhasínají kontrolky, včetně žhavení)

8.9V při startování (pár sekund kdy se otáčí startér)

14.9V když motor běží

co prosím napovídají tyto hodnoty?

Od: asd1
Datum: 30.01.17 12:16

Baterka OK

Pokud nedáváš, tak přidej VIF, start by se měl zlepšit. A nejlíp tankovat v Německu nebo Rakousku...

Možná bych šel po žhavení... Ale horší start je při -10 u nafty celkem normální = pokud natočiš bez větších problémů tak je to vlastnost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.01.17 12:33
avatar

"co prosím napovídají tyto hodnoty?"

Tyto hodnoty napovídají, že je baterka zcela v pořádku.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.