Zaslepeny ERG ventil

Od: Datum: 27.01.17 19:03 odpovědí: 13 změna: 13.02.17 09:39

A mohu ještě, jak dlouho to "přechipování" tak zhruba trvá?

A prosím Vás, kdžy mám zaslepený EGR ventil? Nevadí to tomu chipování?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 28.01.17 01:17
avatar

mě to dělali cca 4 hodiny zaslepenej egr a dioda místo váhy vzduchu jim nevadili-oktavka 1,9tdi 81kw

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 28.01.17 01:48

Já mám egr vyndaný a zaslepený a vždy ho zase vracím až na technickou. Auto s tím lépe jede ale trochu víc kouří.Golf lll 1.9Tdi

Ohodnoceno: 2x
 
Od: cumminss
Datum: 28.01.17 02:21

smraďoch na silnici jako spousta jiných.si to nastartujte v garáži a čichejte ten smrad.chvála bohu,že policajti už zase můžou brát techničáky při kontrole na silnici - na vás taky přijde jednou řada

Ohodnoceno: 0x
 
Od: niemasd
Datum: 28.01.17 08:53

EGR jsem musel zaslepit jelikož tam stále blikala kontrolka a borci nevěděli co s tím je, měnili váhu vzduchu a vše možné a nic nepomohlo, tak na váš rozum zda je egr dobrý nebo ne jsem se neptal :)

Datum: 28.01.17 12:06

Načo vám radiť,keď vy stoj,čo stoj chcete mať nelegálne úpravy.Zaslepením egr ventilu klesne emisná trieda,ale vám je to fuk a samozrejme to má vplyv na chiptuning,lebo sa musia inak vypočítať mapy pre riadiacu jednotku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mmmm
Datum: 29.01.17 11:11

k 1.4. nebo k 1.5. vstoupí v platnost nová právní úprava podle které bude jakýkoloiv podobný neschválený zásah důvodem k vyhození z STK

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 15:35
avatar

Mám Chip kvůli spotřebě (klesla o 1litr, čekal jsem cca 2 hod) a EGR sráč mám zaslepený. Akorát to svinilo sání. Jezdím už několik let a úplně bez problémů. Emise mám HLUBOCE pod limitem a na STK nemám nejmenší problém. Mám diesel a nemám ani problém s tím, že by mi to kouřilo...

Když se pořád řeší ekologie, zajímalo by mě, kolik emisí se vyplodí, na výrobu těchto "ECO" věciček. Každý na to máme svůj názor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 08.02.17 09:39

Tak to jste první, komu při chipu klesla spotřeba ! Ono totiž zvýšit výkon se sníženou spotřebou zavání zázrakem, což není reálné. EGR ventil je funkční při nízkých někdy až středních otáčkách. Že to svinilo sání nezavinil EGR ventil. Toto zařízení má miliony aut a že by konstruktéři byli míň chytřejší než někteří "znalci", není pravděpodobné !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.02.17 12:01
avatar

Nemohu s Vámi souhlasit. Tzv. "chip tuningem" se upraví parametry řídící jednotky, čímž se využije výkonová rezerva motoru. Bavím se o reálném zázahu, do programu řídící jednotky motoru. Nemluvím o tzv. chip boxech, které se pouze připojí mezi motor a Ř.J.. Ty nefungují. Upraví se dávkování paliva i tlak turba atd. Nevidím potom důvod, proč by (při stejném stylu jízdy) neměla klesnout spotřeba... Pokud ovšem neaplikuji chip jen pro to, abych měl víc výkonu a mohl jezdit víc jako čuně... Nesmíte jezdit s cihlou na plynu. To mi potom samozřejmě klesne i životnost komponentů pohonného ústrojí.

Co potom zanáší sání, když ne výfukové plyny, které tam přivání EGR ventil? Proč má teda spousta lidí problémy s tím, že jim EGR ventil nefunguje, protože je zanesený spalinami? Ty otázky myslím seriózně. Budu rád, pokud mne poučíte. Nicméně pochybuji o tom, že kdyby výrobce nemusel, že by tam takovéto věci vymýšlel a montoval.


doplněno 08.02.17 12:04:

Ještě doplňuji, že samozřejmě pokud se mi zvýší výkon a já ho budu využívat, pak mi spotřeba klidně i stoupne. Pokud však budu jezdit stejně, rozumějte normální styl jízdy, pak mi spotřeba díky úpravě klesne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 10.02.17 10:03

Mám motor 1,9 TDi- PD a při kontrole ventilu jsem žádné nadměrné usazeniny nenašel. Používám olej 505.01 podle požadavků výrobce, výměna po 15000 a jinak nic. Každé chipnuté auto má problémy s usazeninami na zadní části auta z výfuku. Znamená to tedy zvýšenou produkci sazí díky většímu množství paliva. Upravit parametry řídící jednotky lze jen do určité míry ale pro výkon a nižší spotřebu takové parametry nejsou, aniž by se motor nějak mechanicky upravoval. Karbon ve ventilu se usazuje převážně při zatěžování studeného motoru a vytáčení do max. otáček. EGR ventil jen přepouští v řežimu nízkých otáček spaliny zpět do sání, jinak je zavřený. Vyčistit ventil po cca 90000 km je otázkou krátké doby a prevence je vždy lepší než pak hledět, co se to z motorem zase děje. Pro chod motoru je dáno optimální směšování vzduchu s palivem. Při přidání paliva zákonitě musíte dodat vzduch a naopak. To je naprosto logické a výrobci toto dobře vědí, proto jsou motory na hraně možností. Malá kamna nevytopí panelák, co chiptuning v přeneseném významu tvrdí. To není jednoduše možné. V daném množství paliva je nějaká energie, motor konkrétního auta má nějakou účinnost. Přes to se bez úprav motoru nepohnete, ať tvrdí každý co chce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.17 13:11
avatar

Pokud se Vám ventily nezanáší, pak jste šťastný člověk. Já zase neznám nikoho, krom Vás, kdo by s tím, minimálně jednou, neměl problém. Já sám jsem EGR čistil asi 2x, než mě to naštvalo a zaslepil jsem ho. I když je pravda, že motory mého typu(Ford) tím trpěly chronicky a bylo to řešeno několikrát(výměna) i vrámci záruky.

Mám 2.2 TDCI, spotřeba byla 7-8l/100km(nejméně 6,5l), po chipu 4.8-5.8l/100km(nejméně 4l) (nebavím se o palubním PC, ale o naměřených reálných hodnotách) Nemám ani stopu po zvýšené kouřivosti, ani při prudké akceleraci (narozdíl od TDI), natož po usazeninách, které občas vídám na "vytuněných" autech. Z pravidla jsou to motory TDI (Ten Dým Ignoruj).

Motor táhně krásně od spodu cca pod 1500 ot/min, ale je zbytečné ho příliš podtáčet i přetáčet. Většinou se pohybuji v pásmu 1800 - 2500 ot/min. Za studena pomalu zahřívám a po "dálniční" jízde dochlazuji.

Nevím jak ostatní motory, ale ten můj našponovaný už z výroby rozhodně nebyl. Chip má smysl řešit u vozů s turbem. Jedině tam lze upravit/zvýšit dodávaný vzduch do motoru.

Pokud bych to převedl na model s kamny, pak jsou to kamna s ventilátorem, který do nich přivádí vzduch. Panelák možná nevytopím, ale to od toho ani nečekám. Úpravou dosáhnu lepšího mísení vzduchu a využiji rezervu, kterou zde výrobce nechal, aby mohl dodržet delkarovaný výkon. Úpravou tedy dosáhnu buď zvýšení výkonu, nebo lepší spotřeby/využití paliva...

Nechci Vám nic vyvracet, jenže mně to prostě funguje...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 11.02.17 00:10

Ale tuning není více vzduchu do stejného množství paliva. To nemá smysl. Přebytek vzduchu nijak nereaguje s palivem, které potřebné množství vzduchu už dostalo. To je naprostý omyl. I vaše spotřeba je mimo všechna očekávání tuningových firem. Vesměs uvádějí "až 15 % " a vy skoro 50 %...

Co se týká točivého momentu, tak téměř všechna novější auta mají dvouhmotu, která má malé možnosti zvládnout nárust točivého momentu, což nese spálení spojky. Při výměně spojky na výkonější typ zase odchází axiální ložiska zvýšeným tlakem pro ovládání spojky. Někde jsou dvě a motor už má své hranice při návrhu uložení. Zkrátka je to nesmysl, který nemá naprosto žádné opodstatnění pro běžný provoz. Pro váš styl 1800 - 2500 ot. stejně tak. Už jsem opravoval kliku u tuningového auta a klikovka byla vydřená o jeden mm od jmenovitého rozměru. Jsou to vaše peníze. Proč ne. Obecně je to dobré pro ty, kteří potřebují někoho předjet, aby vzápětí mohli odbočit na parkoviště. Asi tak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.02.17 09:39
avatar

Nebudu se s Vámi dohadovat. Je evidentní, že máme každý svoji pravdu. Nepopírám, že nárůst výkonu a jeho dlouhodobé využívání nezkracuje živostnost součástí motoru. Pak samozřejmě odchází dvouhmota, ložiska, poloosy atd... U některých aut, se dokonte chip důrazně nedoporučuje, právě s ohledem na "našponování" motoru a komponentů, již z výroby. V tomto s Vámi jednoznačně souhlasím.

Můj případ toto ovšem nebyl. U mého motoru byla výkonová i materiální rezerva dostatečná, a chipnutím se prostě mírně změnila charakteristika motoru a spotřeba šla dolů. Spojku mám dokonce původní (350tis. Km), i když ji 2 známý se stejným autem bez chipu již měnily(při cca 250-280tis.Km)... Ty 4l na 100 je samozřejmě extrém. Takto se trvale jezdit nedá. Pokles o 0,5 až 1 l při nezměněném stylu je však realita.

Nemám potřeby někoho předjet, abych ho v zápětí omezoval. Můj primární cíl, bylo snížení spotřeby. Kdybych chtěl výkon, pořídím si velkoobjemový turbobenzín, který bude mít minimálně 6 válců. To že je to drahá sranda, je důvod, proč 90% mladých řidičů chce načipované TDI s kouřovými efekty v ceně. Ti jezdí opravdu "na doraz" a až se něco v motoru pos**, tak si prostě koupí za 50tis. jinou plečku, načipují ŘJ a zase jezdí...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.