Fabia 1.2 HTP - dobrá koupě?

Od: Datum: 26.01.17 13:09 odpovědí: 14 změna: 31.01.17 18:19

Zdravím, mám možnost koupit Fabii r.v. 2008 (modelově "ta druhá"), 1.2HTP, kombi, najeto 120tis.km za 70tis. Auto má zcela jasný původ i km (nyní má druhého majitele, oba v rámci rodiny). Nebourané, bez klimy, lyžiny na střeše.

Najezdím ročně ca 25000km, jezdím denně 40km (cesta do/z práce) - napůl okresky, napůl město, a pak popojížďky na nákup, se psem do lesa atp. Ca 5x do roka jedu 100-200km. Vesměs jezdím sama.

Je to za auto v tomto stavu dobrá cena?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.01.17 13:15
avatar

Je to slušná cena.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xxxxxxxxxxxxxxx
Datum: 26.01.17 14:15

za 19020 éček seženu "tu první" v motorizaci 1.4 16V

jede lépe ( lepší motorizace) a sedí lépe

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.17 14:21
avatar
Ta HTP teto generace , ma jiz vychytane detske nemoci a pokud se pravidelne menil olej s bylo o ni postarane tak jeste pojezdi. Pokud neni bourana a vypada pekne tak je to dobra cena.
Jinak na mesto a po okrskach ten motor staci. Není to zadny zavodnik s jestli se jezdi normalne tak na i zajimavou spotrebu. Po dalnici je to , ale jiz utrpeni a dokaze si dost papnout.
Jedine co by me vadilo je ta klima , proto i ta cena nemuze jit vys.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek6
Datum: 26.01.17 15:28

ti lidi jsou neponaučitelní...HTP NEBRAT!...když u tak tu divnou 1,4MPi...a kdo má rozum si vezme 1,4 16V...nafta pak jedině 1,9 TDI

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.17 16:08
avatar
1,4mpi 8v v F2 neni.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: hogo
Datum: 26.01.17 17:35

Je to tříválcovej chudák, to už Škoda 120 LS měla větší sílu...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lee
Datum: 26.01.17 17:38
Muzu vedet co je na tom aute nejvic spatne? Fakt tomu nerozumim, tak se proste ptam... necekam super vykon, jen spolehlivost. Dekuji.
Od: lll
Datum: 26.01.17 17:55

Tak zrovna spolehlivostí tenhle motor neoplývá, je tak blbě navržený, že přeskakujou rozvody, zapékají se ventily, hodně klepe a všechno se tím opotřebovává víc než je obvyklé... Při dnešních nárocích se musí pořád točit a žere tak jak kyselina. Ve více lidech jesou tyhle fábky i nebezpečný, protože jsou pořád předjížděný a zvyšuje se tak riziko nehody. Ani bych se nedivil, kdyby ten motor měl EGR a to je učiněné "kurvítko". Dvojkový Fabie mají navíc nějak špatně řešenou karoserii že se v nich drží voda a reznou. Osobně si myslim, že ten motor vznik na objednávku ekoteroristů, aby jim v laboratorních podmínkách v určitých otáčkách vykazoval "High Torque Performance" a dobře to vyoadalo na papíře. Taková zajímavist je, že když do toho sedne člověk zvyklej na normální auto, většinou mu to při rozjezdu chcípne ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.17 20:52
avatar

Vidim , ze jsi expert.

HTP v tomto roce proslo jiz davno upravou , ktere tyto detske nemoci jiz vyresilo.

EGR ventil je ve vsech novejsich autech kvuli emisich , neni se ceho bat. Kdyz odejde tak ho vymenim.

F2 opravdu nerezne , je to blabol.

Jedine , co je drzet poradne je olej , kvuli hydraulickemu napinaku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mmmmmmmmmmmmmmm
Datum: 26.01.17 18:08

na Fabii HTP je špatný MOTOR HTP, Fabia je jinak držák

HTP je problematický motor, zkuste si přečíst zkušensti s HTP na škoda foru nebo si zkuste chvilku googlit, zjistíte zkušenosti některých uživatelů, které destrukce motou vyšla klidně na 40 tisíc, bez klimošky je to socka, jezit v létě s otevřeným oknem je ve 21 století k zamyšlení

poruchy rozvodů - krátké napínáky zposobí "přeskočení" rozvodů

u zakarbonovaného motoru hrozí selhání hydrauliky ventilů

hrozí nasátí části rozpadajího se katalyzátoru a destrukce ventilů

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.17 17:42
avatar

Nesrovnatelně lepší auto seženu za 30tis. Kč ... V dnešní době - auto bez klimatizace - to působí spíše jako výsměch. A ten motor ... notoricky známí pro své špatné jízdní vlastnosti a svoji poruchovost ... asi si nevzpomenu na více zesměšnovaný motor - HTP - hov*o to pojede, honem to prodej, hitlerův tajný projekt ..

Vzhledem ke kvalitě konstrukce motory je s tímto nájezdem na začátku hranice své životnosti ...

Pokud benzín tak 1.4 16V ... ta horší varianta je 1.2TSi ... Sice to jede uplně na hov*o na dálnici se s tím vydá jen dobrodruch a taková jízda je spíše utrpení .. ale aspoń se to tolik nesype a ta praktická životnost je také o něco lepší.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.17 20:55
avatar

1,2TSI uz vubec ne , jedine po roce cca 2012-2013 , kdy se zacal davat rozvodovy remen.

S rozvodovym retezem to je jeden problem za druhym. Preskakujou rozvody atd... nove motory po najezdu 30tisic , neni nic zvlastniho. TSI s rozvodovym retezem si koupi jen blazen.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 26.01.17 18:08

Problémem u tohodle auta je motor. Tříválec HTP je skutečně velmi nespolehlivý. Nebo abych to rozvedl,on umí být spolehlivý,pokud u něj budeš měnit olej po polovičním intervalu a hlavně budeš jezdit stylem důchodce. Při tomhle režimu dokáže i fungovat. Ovšem pokud jej chceš používat normálně a nebýt brzda provozu,ten motor jde do kopru velmi rychle,podpalují se ventily,přeskakují rozvody a kolabují zapalovací cívky.

Seženeš lepší,pokud benzín tak 1,4 16V. U tvého nájezdu bych se nebál ani nafty,pokud fabii tak je v ní motor 1,9 TDi výborná volba,s tím lehkým auten to trhá asfalt.

Ovšem lidi by jste to měli brát trošku realisticky,HTP je hrozná šunka,ale bojím se že se dočkáme doby kdy s EU ekofašizmem budeme vzpomínat na HTP jako na vrchol spolehlivosti a odolnosti

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miland
Datum: 31.01.17 18:19

Názory, že HTP je špatný motor, bych nebral moc vážně. Hleďte na původ auta. Pokud je to rodinný skvost, který byl servisovaný, za 70 000,- berte, je to slušná cena. Klimatizace může být problém, ale pokud někomu absence klimošky nevadí, bývá z toho nemocný atd, tak proč ne, nemusí ji tam přece mít ani ve 25. stol. Faktem je, že ty motory nejsou úplně dobré, ale pokud v kopci budete zatahovat ruční brzdu a auto nebudete roztlačovat, rozvody vám nepřeskočí. Stejně tak ty ventily, zas tolik se nepodpalují, určitě ne při správném zacházení. Hlavně ten motor je jednoduchý, jakákoliv oprava není drahá. Znám 3 lidi, kteří mají fábii s tímto motorem, všichni spokojení a spotřeba 5l, jen na dálnici je fakt trochu víc, ale pod 7 se dostanete. Jeden má majeto 45 tis a zatím vůbec nic, druhý má najeto 330 tis a měnil jen těsnění pod hlavou a ten poslední má najeto přes půl milionu - tam už je to horší, ale pořád mu to jezdí a nemá problém ani na D1 Praha - Brno, vždycky dojel :)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.