Info o servořízení Fabia

Od: Datum: 25.01.17 13:49 odpovědí: 14 změna: 30.01.17 15:10

Proč u některé Škody Fabia první generace svítí kontrolka servořízení při zapnutém zapalování a zhasne až po nastartování motoru a naopak u některých Fabií první generace kontrolka servořízení zhasne za pár vteřin po zapnutí zapalování i když motor není nastartovaný? Má na to vliv typ serva nebo třeba zapojení elektrického obvodu? Děkuji za odpověď

Dám příklad: Škoda Fabia 1,4 MPI z roku 2001 - kontrolka servořízení zhasne až po nastartování motoru

Škoda Fabia 1,9 TDI z roku 2002 - kontrolka servořízení zhasne za pár vteřin po otočení klíčku do první polohy i když motor neběží


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: lll
Datum: 25.01.17 14:27

Tipuju, kontrolka zhasne po testu, a test znamená vyšší spotřebu elektriky. Diesel má z principu větší baterii, tedy provádí test hned, zato benzín až s dobíjením. (?)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 25.01.17 16:11
Test serva se vždy provádí až po nastartování motoru, to zda kontrolka zhasne před nebo po startu, na to nemá vliv. Jde jen o rozdílné nastavení rozdílných řídících jednotek. Pokud by bylo servo špatné, kontrolka, i když před tím zhasla, by se zase rozsvítila.
doplněno 25.01.17 17:53: Řídící jednotky přístrojového štítu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: richard1
Datum: 25.01.17 16:55

Jde o rozdílné nastavení řídící jednotky servořízení nebo řídící jednotky motoru?

Datum: 26.01.17 12:02

Kontrolky má na starosti řídíci jednotka přístrojové desky.

Od modelového roku 2003 (tzn. od cca srpna 2002) se montoval nový typ přístrojové desky, je možné, že je u ní jinak nastaveno to vypínání kontrolek.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: richard1
Datum: 27.01.17 14:05

Podle čeho se pozná ten nový typ přístrojové desky montovaný od modelového roku 2003? Má jiné rozmístění kontrolek? Viděl jsem typy přístrojové desky, které měly kontrolku potkávacích světel umístěnou buď v prostoru otáčkoměru nebo mezi palivoměrem a teploměrem nad kontrolkou dálkových světel. Podle čeho tedy poznám ten nový typ přístrojové desky od modelového roku 2003?

Od: richard1
Datum: 27.01.17 23:20

Podle čeho se pozná ten nový typ přístrojové desky od modelového roku 2003?

Od: richard1
Datum: 28.01.17 11:37

Moje Fabie je z roku 2002 a tu kontrolku potkávacích světel má umístěnou v oblasti otáčkoměru a kolega z práce má Fabii z roku 2003 a ta má tu kontrolku potkávacích světel umístěnou mezi teploměrem a palivoměrem. Jedná se v případě auta kolegy o nový typ přístrojové desky? Pořád nevím, jak se ten nový typ přístrojové desky pozná?

Datum: 30.01.17 14:45

Kontrolka potkávacích světel v otáčkoměru je u starší verze přístrojovky.

Kontrolka potkávacích světel mezi teploměrem a palivoměrem je u novějšího typu přístrojové desky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: richard1
Datum: 28.01.17 23:14

Měla některá Fabie první generace zapojenou kontrolku opotřebení brzdových destiček, kontrolku hladiny kapaliny v ostřikovačích a kontrolku zapnutí bezpečnostních pásů? U žádné jsem to ještě neviděl

Datum: 30.01.17 15:07

Ano, ale jen ve vyšších výbavách nebo za příplatek. Takhle to bylo po faceliftu:

Kontrolku opotřebení brzdových destiček mají ty Fabie, u kterých si majitel připlatitl za tzv. prodloužený servisní interval. K tomu se vázala i kontrolka hladiny motorového oleje. Lidí, co si za to připlatili, asi moc nebylo.

Kontrolku hladiny kapaliny v ostřikovačích mají auta s výbavovým stupněm Elegance. Takových aut je celkem dost. Kromě té kontrolky má výbava Elegance ještě kontrolku prasklých žárovek (kontroluje tlumená, koncová a brzdová světla) a kontrolku nezavřených dveří včetně kufru a v některých modelových rocích kontrolku upevnění opěradla zadních sedadel (jestli je po sklopení správně upevněné).

Kontrolka zapnutí bezpečnostního pásu řidiče byl samostatný příplatkový prvek. A to asi připlácel málokdo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: richard1
Datum: 29.01.17 13:13

Proč bylo těch Fabií první generace s kontrolkou opotřebení brzdových destiček nebo kontrolkou zapnutí bezpečnostních pásů málo? Nikdo za to nechtěl připlácet?

Od: richard1
Datum: 29.01.17 17:59

Dnes jsem jel domů a stalo se mi, že po zapnutí stěračů se rozsvítily všechny kontrolky, ručičky přístrojů spadly na nulu a vymazaly se všechny údaje z palubního počítače včetně denního počítadla, za cca 2 sekundy kontrolky zhasly a ručičky se opět vrátily z nuly na původní pozici. Tento problém se objevil už někdy loni na podzim, ale neřešil jsem to. Je to dost otravný problém, protože jak už jsem psal, vymaže se i denní počítadlo a všechny hodnoty údajů palubního počítače. Jedná se o Fabii 1,9 TDI z roku 2002. Potřebuji vědět, čím to může být. Děkuji

Datum: 29.01.17 18:03

nejspis budou nekde studene spoje v budikach..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 30.01.17 15:10
Ano, trápilo to i Octávie I. po faceliftu.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.