Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, je bezpečné startovat auto s vybitou 12V baterií nastartovaným autem s 6V baterií? (startovací kabely)
Nevadí když se kabely připojují ve chvíli, když nabité auto běží(nastartováno)?
Případně když má auto skoro prázdnu baterii, je efektivnější startovat vícekrát krátce a nebo méněkrát a dlouze (třeba 15 sekund aby to skomíralo)?
děkuji
Ne, nejde to! Nejen, že auto s 12 V baterií nenastartujete, ale naopak Vám ta 6 V baterie zvýší odběr z té 12 V, takže startovací napětí ještě poklesne (v podstatě budete 6 V baterii dobíjet z té 12 V). Hrozí dokonce poškození elektroinstalace v autě se 6 V baterií příliš velkým napětím.
nonek - "Který běžný automovil má 6V baterii?"
Třeba Trabant. Ovšem ten už dneska taky zas tak moc běžný není .
Auto s 12V baterií nenastartujete autem se 6V baterií (i když při chodu motoru bude napětí palubní sítě 7-8V), vybitá 12V baterie, pokud bude mít napětí kolem 9V, bude ještě nabíjet 6V baterii
Jde to, ale je třeba opatrnost, pozor na přepólování a zkraty
Zkusit vícekrát kratší cykly, ale s poměrně dlouhými přestávkami mezi starty - desítky sekund
Ještě dotaz. Který běžný automovil má 6V baterii? Jen jednu...
Nic se nestane bát se nemusite,ale zase vam to moc nepomůže. Sežente někoho s autem 12 V.
Ne nevadí když se kabely propojuji při nastartovaném autě (startovacím). HLÍDEJTE +a+ -a-.
Prazdnou baterii se těžko startuje. Já startuju na dvakrát ted v zimě. Motor párkrat protočit a pak nastartovat.
Teoretický to ide,no je riziko poškodenia elektroištalácii.Vybitá baterka bude mať okolo 10,5 V a ak sa zapoja batérie do serie tak by vzniklo napätie okolo 16,5 V a pri zaťažení štartérom by pokleslo na okolo 14,5 a to je napätie,ktorým alternátor dobíja batériu.Otázkou je či by za ten čas pokiaľ začnete štartovať nepohoria kontrolky,čo je dosť pravdepodobné.Je lepšie použiť auto s 12 V batériou zapojenou paravelne.
A ako napísal Magdon,tak je riziko poškodenia auta s 6 V skoro 100%-né.
Tak ještě jednou: NEJDE TO. Magdon to říká dobře. Jestliže to nestartuje s 12V vybitým aku, tak si 6V nepomůžete. Proud poteče z místa s vyšším napětím do místa s nižším napětím. Tedy z 12V instalace do 6V instalace a NIKDY naopak, a riskujete zničení něčeho v tom 6V autě. Pokud by 12V AKU měl mít menší napětí než 6V tak je po smrti a nic mu nepomůže.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.