Úsporné auto

Od: Datum: 06.02.17 11:07 odpovědí: 34 změna: 12.02.17 23:13

zdravím,

chystám se dojíždět do zaměstnání na nezanedbatelnou vzdálenost (denně 100km). Rád bych názory resp. radu jakou variantu zvolit pro co největší snížení nákladů:

1) nákup staršího (levného - cca do 50 tis.Kč) auta s naftovým motorem

2) montáž plynu do mého staršího auta, u kterého ale předpokládám provoz ještě max. 4 roky

3) nákup staršího (levného - 50tis.Kč) auta s benzínovým motorem s malou spotřebou popř. s plynem

4) nákup nového (popř. novějšího z 2.ruky) naftového

5) nákup nového (popř. novějšího z 2.ruky) benzínového

nevypisuji výhody/nevýhody jednotlivých řešení, myslím, že schopným rádcům jsou jasné.

Nějak se nemohu rozhodnout. Pořadí odpovídá mým preferencím.

Děkuji za názory či rady.


doplněno 06.02.17 15:27:

pokukoval jsem po (novém) Rapidu TSI 81 kW - vyzná se někdo? Může někdo něco k této volbě?


doplněno 07.02.17 08:45:

a co Rapid 1.4 TDI? Spotřeba mimo město (můj případ) 3,5 l/100 km !


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nox®
Datum: 06.02.17 11:24

Pokud se rozhodnete pro starší, musíte počítat s investicemi na servis které nakonec mohou i předčít pořizovací cenu. Těžko hledat diesel v dobrém stavu za takovou částku. I když najde se, například otec si vzal na dojíždění firemní Fabii 1.4 TDi a je spokojen, jen to není auto na lítání po městech. Montáž plynu je zajímavá alternativa, sám bych se k tomu ale neklonil, jelikož mám ze svého okolí hned několik případů, kdy se z bezproblémového auta po instalaci LPG stalo problémové a v jednom kuse se něco řešilo. Sám bych se klonil k pořízení nového, pokud to finance dovolují. Ideální, pokud máte ještě jiné aktivity, než dojíždění za prací, tedy rodina, výlety, nákupy a podobně, člověk se navíc pěkně sveze. Pokud nové, klonil bych se spíše k benzínu (předpokládám výběr z nižší třídy). Rozdíl dnešních maloobjemových turbomotorů ve spotřebě oproti dieselu není už tak markantní, navíc člověk ušetří za pořizovací cenu a kvalita zpracování je poměrně dobrá. Hodně z ceny by se dalo ušetřit na té druhé ruce, případně nějaký předváděcí vůz, člověk ale nemá jistotu, jak bylo s autem zacházeno a sám si raději vozidlo zajedu podle sebe.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 12:36

vím, že nové je nové, ale nechci "jen" kvůli zaměstnání investovat tolik peněz a jiný důvod příliš nemám - auto je nejhorší investice kterou znám. Navíc údaje o spotřebě se mnohdy dost rozcházejí se skutečností a to i v případě té "motýlí nohy" *smich*.

Od: hm®
Datum: 06.02.17 11:59
avatar

Vím, že otázka zní jinak, ale vyplatí se vůbec dojíždět za prací (autem) tak daleko? Ta práce evidentně není ohodnocena zas tak dobře (jinak bys prostě koupil nové auto s tím, že se zanedlouho zaplatí) a přitom náklady na cestování budou dost vysoké.

Ale abych napsal něco aspoň trochu k věci: jezdit bych začal svým autem bez úpravy a rozhodnul bych se časem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 12:31

ano i to je ve hře a zřejmě to tak i dopadne - nebudu se na začátek jakkoliv ukvapovat a nikde není napsáno, že tam nebudu jezdit třeba jen týden že? Jinak... toto dojíždění se vyplatí už jen z toho důvodu, že v bližším okolí nic co by stálo za řeč není (a to hledám několik měsíců!):(.

Datum: 06.02.17 12:00
avatar
Plecky za padesat vůbec nebrat , stim najezdem to budou kasicky.
Pokud na to mas tak urcite nove auto. S takovym najezdem jiz diesel.
Pokud zatim ne , tak u LPG zalezi na motoru, s nekteryma motorama je problem a moc LPG nesnesou. LPG ma taktez sve klady a zapory.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mp
Datum: 06.02.17 12:21

Záleží na co narazíte. Třeba já mám diesel u Xsary Picasso najeto 168 tis km. Teď manželka bourala a pojišťovna toto mé milované auto ocenila na 70000 kč (nové 525000 kč - před devíti lety). A ještě to chtěla hodit na totální škodu. Naštěstí jsem sehnal známého. takže těžko radit. Se svým autem, věřím, že po opravě ujedu ještě několik desítek tisíc km bez nehody a s minimálními náklady. Tím chci říci, že múžete narazit v této cenové kategorii na velice spolehlivý vůz (kdybych ho třeba prodával já sám) ale může to být i jinak. Hlavně to chce především dobrého znalce ojetých aut (třeba typicky nějaký automechanik - známý - ten to má obyčejně v ruce). Bez něho ani ránu - radím.


doplněno 06.02.17 12:40:

Ještě obecně, vůbec se divím, že by si byl někdo schopen koupit auto bez odborného poradce. To je potom jednou nohou v průšvihu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 12:29
avatar

Zdravíčko,

ve Vašem případě, bych vyřadil variantu č.:1 a 3. Důvody jsou jasné, koupíte ojeté auto, u kterého nemáte jasnou minulost. V této cenové kategorii je vysoká pravděpodobnost, že budou stočené kilometry a množství skrytých vad. Toto jsou auta tak na naučení a pro popojíždění okolo bydliště.

Pokud se Vám to vyplatí (jsou na to jednoduché kalkulátory), zkusil bych ten plyn, do svého vozu. Nevím co máte za model, ale předpokládám, že jej nějakou dobu vlastníte a tak víte, jak je na tom technicky.

Dražší variantou, je potom koupě novějšího vozidla, kde by se mohlo LPG, či nafta celkem vyplatit. Zde je zase předpoklad menších servisních investic. I když, kdo ví. Dnes se hodně šetří... Chce to šťastnou ruku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 12:43

to je právě to - na šťastnou ruku se nelze spoléhat a pak je to jasné: nové auto a to zase moc nepreferuji (zbytečně moc peněz), takže začarovaný kruh *smich*.

Od: satak
Datum: 06.02.17 13:07
Pokuď je to zaměstnání za více jak 25.000,- čistého,tak bych to vůbec neřešil...koupíte nějakou plečku a za půl roku uvidíte jak dál.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.02.17 13:16

Stará dobrá Oktávka/Golf/Leon/Audi A3 s 1.9 TDI poslouží výborně. Ideálně 66 kW verze, ta je téměř nesmrtelná.
Za ty peníze nic úspornějšího, spolehlivějšího a opravitelnějšího není.
Na udávanou 4litrovou spotřebu českých tunnerů, kteří prý ještě celou cestu nejdou pod 200 km/h, sice zapomeňte, ale za 5 litrů se dá normálně jezdit.
Rozhodně se vyhnout Fabiím s 1.4 TDI - tyhle motory jsou jedny z nejporuchovějších.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 13:37
avatar
To je sice pravda , ale ty auta uz jsou stare sroty a maji najeto buhvi kolik. Ktomu mechanika za ty roky bude chtit jiz dost oprav.
Dá se jeste sehnat fabie 1,9tdi. Jede dobre a je to jeden z mala poslednich dobrych a levnych dieslu. Ktomu jede i slusne.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 14:38

Bude to starý šrot, co byste chtěl s limitem 50 tisíc, ale bude to jezdit do rozsypání :)
Fabia 1.9 TDI 74 kW by byla super, ale cenově bude jinde, pokud má být v rozumném stavu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 16:08

kde jsi přišel na takovou blbost že 1.4tdi je jeden z nejporuchovějších? rozhodně nebude vic poruchová jak 1.9. spíš naopak...

upřímně za 50 klacků nic spolehlivého, co málo žere neseženeš... co se týče LPG, tak jsem jednu dobu přemýšlel o 1.8T .. pry to funguje dobře.. jinak kupovat cokoli novějšího jeteho je o průser.. bud fungl a nebo něco staršího a jednoduchého.. další možnost je veřejná doprava..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 14:33
avatar

Především také záleží n vaši schopnosti si cokoliv na autě opravit či vadný díl vyměnit! současně i na rozšířenosti daného auta,nějaký exot ve výskytu 20 pro celou ČR asi nebrat byť by byl super usporný!

Beru to takhle-pokud bych osobně něco takového jako Vy ,pže se docela vyznám v naftě od PSA,tak bych zháněl citroen ZX 1,9D nebo P 205 - 405 z posledních let výroby. (405 s motorem v relativně dobrém stavu kolem 5L/100km,ZX,309-Xsa 4-5; se 205 jde i za 3l ...)


doplněno 06.02.17 17:19:

Honzo-však píšu že bych sháněl v relativně dobrém stavu a pže je docela znám -kdo má dobré zkušenosti se škodovkami doporučuje tyto já mám z PSA doporučuji PSAZnámý zase má nej s Mitsu, tak doporučuje Mitsubischi! SJinak je to samozřejmě hledání jehly v kupce sena ale přesto se dají dobré kusy najít!

Magore-dle fotek vypadá dobře ale není ani jeden pohled na motor.Jinak RHY byť je slabší (má jen 66kW oproti silnějšímu RHZ s 80kW)ale zase na druhou stranu ji chybí pár kurvítek co má silnější HáDéÍčko.Důležitý je skutečný stav cio se dá zjistit na místě a při jízdě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 15:11
avatar
Tak to good luck , takove auta 20 roku stare to je sen. Jeste stim jezdit 100km denne. Bezpecnost zadna ... To bych fakt nechtel.
doplněno 06.02.17 19:54: Jo asi mate recht.
Stejne jak Ja doporucuji fabii 1 1,4mpi nebo 16V nebo 1,9tdi
Kazdy ma sve.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 16:27

Zdravím,také sháním něco ,tak se dovoluji zeptat odborníka od PSA:),šel by jste do toho : https://auto.bazos.cz/inzerat…526443/Citron-Xsara-20HDI.php původně jsem chtěl něco od VW 1.9 (d tdi sdi) ale to si pořád drží cenu ,tak uvažuji právě nad tím PSA něco jsem zaslechl,dočetl, jaký naftový motor by jste doporučil?

Jé, mělo to být pod příspěvkem @diesel

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 22:08
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mmmmmmmmmmmmmmm
Datum: 06.02.17 19:43

doporučuji variantu služební auto

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 19:53
avatar
Rapid tsi 81kw je dobra volba. Stejne jak tsi ve fabii 3. Tam jsou tsi vychytane.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 20:03
Koupil jsem pracovní auto fabii 1,4mpi s LPG. Porizovacka 25k s novýma zimakama, mám ji rok a jezdí furt. Pres léto spotřeba cca.80hal./km. Delal jsem jen brzdy a menim olej.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.02.17 21:36
avatar
Souhlas , na plyn urcite F1 1,4mpi nebo 16V. Pak jeste je 2,0 , ktera se delala na vyvoz. Pote F2 1,4 nebo 1,6 nebo okta 1,6 nebo 2,0
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuky®
Datum: 06.02.17 20:36
Jeden z posledních motorů, který zvládá přestavbu na LPG je 1,4 16V 63kW. Montoval se do Fabie II a Roomsteru.
Ze starších aut jeto 1,6 55 kW v Octavii I. Ta taky snese přestavbu a vydrží mnoho km.
A pokud něco nového tak, zánovní Dacii s motorem 1,2 8V LPG nebo nové 0,9Tce. Obě jsou to origo přestavby od výrobce.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.02.17 20:55

16 let jezdím na LPG a proto bych doporučil jakékoliv zachovalé auto z přelomu milénia, ještě relativně jednoduché a rozumně servisovatelné, klasický čtyrválec 1,6-1.8, na LPG. Za 2 roky se kvůli EU do nafty i benzinu budou ještě větší měrou cpát biosložky, takže LPG vidím jako jedinou cestu k relativní svobodě

Ohodnoceno: 1x
 
Od: autom
Datum: 07.02.17 02:40

Těch 100km je doufám tam a zpět.Tak si kupte skoro zadarmo Škodu 120 a máte vyhráno a náklady skoro nulové.Je to sice benzín a starší typ,ale pořád jede všude kde ostatní auta stojí.Případné opravy uděláte doma nebo před barákem stylem kladivo/šroubovák/drát.Kvůli nové práci hned kupovat nové auto mi připadne jako blbost.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 04:56

Kdyby se vám vaše auto porouchalo, dostanete se do práce nějak jinak nebo ne? Já ne, proto jsem si koupil auto nové a jednoduché, kazí se sice i nová auta, ale ta šance je prostě menší... Jezdím docela hodně (3000km/měs), auto mi ale hodně ušetří (tovární LPG-7l/100km) Vše se dá propočítat a jestliže splácím 6000Kč/měsíčně za nové a 3000Kč/měsíčně tím ušetřím, je to dle mého dobrý obchod...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lll
Datum: 07.02.17 05:16

Schopným rádcům jsou výhody a nevýhody jasné a Vám ne? Nejlevněji vyjde hojně rozšířený, malý, rozumně ojetý, pár let starý, udržovaný atmosferický benzíňák ze social edition. Následně předělán do plynu. Přestavba vyjde na něco málo přes 20, tedy druhým rokem rokem je splacena.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 08:19

vážení,

rady typu: "nejlepší je služební auto", nebo tramvaj si prosím odpusťte - jde mi o seriozní názory a tak chytrý jsem také, ale na služební auto musí být dva, jeden co ho nabídne a druhý co ho dostane a tato podmínka splněna není . Také tramvajenka je k prdu - firma je na zelené louce za městem, takže dojezd POUZE autem! Ostatním díky za názory.

Datum: 07.02.17 09:16
Kupte bud auto úplně nové-např.toho rapida nebo starší s levným servisem a díly
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 15:01

Nejnižší náklady má starší auto na LPG, čili varianty 2 a 3. Varianta 2 je jistější v tom, že víte, do čeho jdete. Varianta 3 je o štěstí a smůle. Starší auto musí tu a tam neplánovaně do servisu, takže k němu němu byste měl mít alternativu (druhé auto, veřejná doprava).

Není od věci zapřemýšlet o fungl novém (zánovní ne, to dnes nedává finančně smysl) malém autě s benzinovým motorem, čili varianta 5. Dacia Sandero, Škoda Citigo apod. dokáží s trochou snahy jezdit za cca 5 litrů a nestojí moc. Samozřejmě, že po započítání amortizace vyjdou dráž, ale prvních pár let se nebudete muset skoro o nic starat, jen jezdit.

Rapid 1.4 TDI bude jezdit za málo, ale hned od začátku budete mít velkou amortizaci a havarijní pojištění. Pokud chcete Rapida a nepotřebujete dynamiku, běžte raději do 1.2 TSI 66 kW.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cl
Datum: 07.02.17 15:21
Nové. Sandero 1.5dci. Realná spotřeba nižší než rapid a pořizovací cena dvoutřetinová.
Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 07.02.17 16:31

Dacia Sandero 1,5 dCi Arktica = 282tis (oficiální-neznám možné slevy?)

Opel Corsa 1,4 LPG Active = 307tis (po obchodní slevě)

Opel navíc: alu disky, tempomat, automatická světla a stěrače, tonovaná zadní okna.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.02.17 16:15
avatar
No nwm 3,5l to bych videt. Ktomu pokud fakt 3,5 tak s benzinem klidne 4,5. A jeste je o dost levnejsi a mene narocny.
Klidne se podivej na dacie. Za malo penez dost muziky. Ty dacie pred barakem rostou jak houby po desti. A kdyz si clovek dá pozor na korozi a sem tam osetri podvozek tak pojezdi za par kacek dost. Ktomu tam nejsou zadne kur**tká.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jaromirvegr
Datum: 12.02.17 23:13

Pokud můžete nabít v práci, postačí levnější elektromobil. www.elektromobily-os.cz cca 12kWh/100 km

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.