Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VW Golf IV

Od: tom22 odpovědí: 8 změna:

Mám Volkswagen Golf IV Variant z roku 2001 s motorem 1,6 16V 77 kW, kód AZD. Auto je z dovozu z Německa, kupoval jsem ho před necelými 3 roky, při koupi mělo najeto 181 tis. km, nyní má 201 tis. km. Problém je v tom, že motor má vyšší spotřebu oleje, protože olej doplním až k horní rysce měrky a po najetí zhruba 1300 km je olej hluboko pod minimem, sotva sahá ke spodnímu okraji měrky. Olej používám o viskozitě 10W - 40. Problém se spotřebou oleje je už od koupě auta. S autem jezdím většinou do 100 km/h, po dálnici s ním nejezdím. Kde může být problém? Proč mají tyto motory problémy se spotřebou oleje? Prý se u motorů od VW často objevuje zvýšená spotřeba oleje, z jakého důvodu? Že by špatná konstrukce?

Dalším problémem je to, že motor má horší výkon, takže zrychluje pomalu. Když jsem auto koupil, výkon byl o něco lepší. Motor má sice 77 kW, ale podle výkonu při jízdě má člověk pocit, jako kdyby jel třeba s nějakým 55 kW motorem. Po koupi auta byl výkon sice o něco lepší, ale na to, že to má těch 77 kW to také nebyl žádný zázrak. Proč mají tyto motory horší výkon obecně? Čím může být způsobeno zhoršení výkonu motoru u mého auta?

Ještě dodám, že podle servisní knížky auto jezdilo od výroby na prodloužený servisní interval - výměna oleje až kolem 20 tis. km. Byly tyto motory s kódem AZD od VW povedené nebo nepovedené?

Auto je sice z dovozu z Německa, ale řekl bych, že technický stav je špatný. Od auta dovezeného z Německa bych očekával lepší technický stav. Proč je toto auto v horším technickém stavu, když z dovozu z Německa by měly být auta podle zkušeností lidí v lepším technickém stavu? Děkuji za odpověď

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
Pri nájezdu 7 tis ročně bych ten olej neresil. Spis by mohl byt problém na technické az zase vymysli nove měření. Ve špatném technickém stavu je především proto, ze se o nej nestarate. Dokud to jede tak je to v pohodě a az se to vysype na jednu hromadu tak je pak narek .

 

hodnocení

0x
avatar dabel

kdysy sem to měl v německu jako služebák a jezdilo to jak vítr

ta spotřeba oleje většinou gufera ne ventilech tam to protejká nebo sou už v háji kroužky

já bych litr na 1300km moc neřešil táta má 1,6ku feldu cca 11 let a ta baští litr na 1500km od doby co jí má

skus nákej přípravek od bischopa ,dej kvalitní olej a měn ho nejhůř po 15000km

bishops-original.cz/...

jo a k tomu výkonu začni klasickou údržbou-palivový,vzduchový filtr a nové svíčky

 

hodnocení

0x

Kupovali ste 12-ročné auto z Nemecka pri najazdení 181 000.To ste si fakt mysleli,že auto najazdilo denne len okolo 42 km? Podľa mňa si dajte premerať tlaky vo válcoch,či nieje vybehané.

 

xxxxx*
hodnocení

0x

samozřejmě longlife interval auto navždy odepíše , já s tipnu jak guferka na ventilech tak i válce-kroužky, takže vyměnit. nejrychlejšíé bude sehnat motor stejného typu - se stejným kódem, akorát se obávám že jich bude na vrakáči málo a bude to nejakou dobu trvat než se něco objeví...

A zaručeně bude v lepším stavu... *bzum*

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

Jo 1,6 od VW po cca 120 - 150t km a vice zacinaji zrat olej vice. Jsou ojete pistni krouzky. U techto motoru se to vi , proto sam vyrobce toleruje spotrebuje 1l oleje na 1000km.

Jinak ty motory krom toho oleje jsou nenarocne a spolehlive. Sice nejedou , zerou benzin i olej ...

Pokud ti to vadi , dej to do servisu , pistni krouzky jde prekrouzkovat.

 

tom22
hodnocení

To auto bylo v horším stavu už když jsem ho koupil, takže to není jen moje chyba, ale asi i v Německu zanedbávali údržbu, přitom všude čtu a slyším, že auta z Německa jsou pečlivě servisovaná. Ten výkon motoru se mi zdá horší i u stejného auta a stejné motorizace, které má kolega a to jeho auto je pravidelně servisované, takže myslíte, že horší výkon je vlastnost tohoto motoru? Pokud ano, proč mají horší výkon i když mají 77 kW?

Když se dívám na inzeráty, kde prodávají VW Golf IV, tak často vidím, že třeba za auto z roku 2001 nebo 2002 chtějí i 80 - 90 tis. Kč. Podle mě je to vzhledem ke stáří za tyto ceny předražené a navíc tam klidně můžou být i nějaké vážnější závady. Kupuje tyto auta vůbec někdo za tuto cenu? Proč jsou ty Golfy IV pořád tak předražené, když jsou to stará auta?

Jinak u Golfů IV bych řekl, že je více dieselů než benzinů. Proč většina u Golfa IV brala diesel? Nechápu, protože já kupuji většinou benziny, diesela moc nemusím

Nemci jsou nemci , asi jako cesi. Nekdo na udrzbu kali , nekdo je poctivy. Auto z nemecka muze mit klidne turek , nebo ukrajinec.

77kw? Zjisti si , co to znamena a pri jakych otackach.

Golf 4 je jako cele VW a schade totalne predrazena. Ale jsou to drzaky a jedno z poslednich jednoduchych aut. Je to i dobre osetreno protikorozne. Pokud to neni bourane a celkem se o to nekdo staral , tak to auto jeste dost pojezdi.Jestli je nekdo kupuje? Asi jo , ja bych si to ale za ty prachy nekoupil.

Protoze v te dobe byl diesel proste neco , benzin byla srajda. V te dobe se proste rikalo : mamo jedine diesel , at to malo zere a taha vocpoda , mamo ta spotreba 3,3l / 100km je proste parada... A ktomu hodne tech aut bylo firemnich.

Za dalsi , ale jeste to neni ten fajny eko diesel , co se dava v dnesni dobe. Takze pokud se nekdo o to staral , tak to pojezdi.

Taktez jezdim a mam benzin , jezdim mensi trasy takze by se mi diesel neoplatil. Jenze rodina roste a v MPV to bude bez dieslu celkem problem. Pak jedine LPG , neb spotrebu 10+l benzinu bude zrat dost penez z rozpoctu. Ktomu najezdim cca 20-25t km za rok

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]