Problémy s motorem

Od: Datum: 11.01.17 15:11 odpovědí: 17 změna: 14.01.17 15:52

Zdravím, mám Fabii 1,9 TDI 74 kW a dnes ráno jsem sice nastartoval, auto jelo normálně, ale po ujetí asi 4 km mi při sešlápnutí spojky během řazení zhasl motor. Zastavil jsem a zkoušel startovat, startér točil, ale motor nenastartoval. Po několika dlouhých pokusech o start motor nastartoval, ale po ujetí max. 1 km začal motor lehce cukat, měl snížený výkon a po sešlápnutí spojky opět zhasl. Musel jsem znovu několikrát startovat a dlouho točit startérem až motor nastartoval, ale už mi napadlo, že zpět domů nedojedu, tak jsem jel k nejbližšímu parkovišti cca 2 km a pár metrů před parkovištěm opět motor zhasl, ale už jsem dojel bez motoru a na parkovišti auto odstavil. Po zaparkování jsem zkoušel startovat, ale po pár pokusech o start už startér přestal točit a při otočení klíčku do polohy pro start už jen zhasly kontrolky, takže baterie bude po těch dlouhých pokusech o start vybitá. Když ještě startér točil, tak po nějaké době startování začala blikat i kontrolka tlaku oleje a po přerušení startu po chvíli zhasla. Naftu tankuji u Benziny. Loni v zimě i když mrzlo, nebyly s autem žádné problémy. Auto jsem nechal odstavené na parkovišti a došel domů pěšky. Proč blikala během startování ta kontrolka tlaku oleje? Kde může být problém, když motor zhasíná a dlouho startuje? Může být problém s dodávkou paliva? Děkuji za radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: asd1
Datum: 11.01.17 16:34

Nejspíš nejde nafta = zmrzlá voda nebo parafín ve filtru (letní nafta)... Odtah do tepla, vyměnit filtr, až se ohřeje celá nádrž tak do nádrže zimní VIF (ohřátí pomůže dotankovat teplou naftu).. Ale může to být i něco jiného.

Baterka vybitá = co nejdřív nabít (sulfatace), to řešte jako první jinak baterka udělá pápá...

Tlak oleje - nejspíš nízké otáčky = nízký tlak. Pokud po naskočení kontrolka zhasínala tak OK. Mohlo být i nízké napětí a zmatená ŘJ...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: johnny1
Datum: 11.01.17 19:30

Nastartoval by motor po opakovaném dlouhém startování, pokud by byla zamrzlá voda nebo parafín ve filtru? Proč mi pomohlo opakovaně a déle startovat? Přes tu zamrzlou vodu nebo parafín ve filtru by asi nafta při startování neprotekla z nádrže až ke vstřikovačům?

Datum: 11.01.17 19:47

Proč? Protože vám přes ten filtr neproteče takové množství paliva jaké je potřeba ke startu nebo plynulé jízdě.Kolik u vás bylo stupňů? Kdy jste ten filtr měnil? Berete prémiovou naftu u benziny (asi verva)? Věřte že to bude na 90% tím přicpaným (zamrzlím) filtrem


doplněno 12.01.17 22:17:

No ona nebyla úplně vybitá asi jí chyběl proud on totiž při poklesu teploty klesá také,no a rozdíl cca 10°C je poznat.


doplněno 12.01.17 22:23:

No a kontrolky zhasli protože si všechny ty ampéry stáhl k sobě ten starter.A ten filtr si vyměnte ještě mají mrazy přijít:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.01.17 19:49
Pokud to zamrzlo tak jedine mezi filtrem a nádrži. Ta kontrolka oleje je normální pri dlouhém startovani.mazací soustava ma nízký tlak. Otázka jestli není problém někde jinde. Asi by nebylo od věci to napichnout na diagnostiku.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: johnny1
Datum: 11.01.17 20:06

Včera jsem s autem jel trasu 60 km tam a 60 km zpět a vše bez problémů, odpoledne jsem přijel domů. Dnes ráno bylo cca -12 °C, auto parkuji venku pod přístřeškem. Palivový filtr se měnil před necelými 2 roky. Naftu tankuji u Benziny, buď klasickou Diesel TOP Q nebo Vervu

Datum: 11.01.17 20:49

Auto na diagnostiku,takto je to len hádanie.Možno,že niekde primrzla nafta,že odišlo podavacie čerpadlo alebo niejaký snímač.Porucha môže byť banálna ako aj vážna.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 11.01.17 23:44

Nejdříve vyřešte vybitou baterku, Ideální je odpojit od filtru přívod paliva a po zapnutí klíčku zkontrolovat podávané palivo. To vás nebude stát nic a pak se rozhodnete.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: johnny1
Datum: 12.01.17 16:14

Dnes odpoledne jsem přijel se známým k autu se startovacími kabely. Ještě před připojením kabelů jsem zkoušel startovat a startér se rozběhnul a za několik sekund motor nastartoval. Autem jsem ujel asi 15 km, abych ho vyzkoušel a už se chovalo normálně a po příjezdu domů jsem znovu zkoušel, jestli bude auto startovat a nastartovalo okamžitě, takže asi byla opravdu přimrzlá nafta nebo voda ve filtru. Nechápu ale jednu věc, jak mohlo auto dnes napoprvé nastartovat bez startovacích kabelů a bez dobití baterie, když včera musela být baterie vybitá, protože při startu zhasly kontrolky a startér neběžel? Baterie se přece nemůže při vypnutém motoru dobít, protože neběží alternátor. Vysvětlíte mi to?

Od: johnny1
Datum: 12.01.17 22:54

Proud jí mohl chybět, ale včera i když bylo cca -12 stupňů, tak nejdřív startér normálně točil i při opakovaných startech a až po nějaké době během opakovaných startů přestal točit a kontrolky pohasly. Věřte mi, že opravdu nebylo třeba baterii nabíjet ani startovat přes kabely, dnes už startér opět normálně točil. Jak mohl při stejné teplotě najednou poklesnout proud z baterie tak, že startér netočil?

Od: johnny1
Datum: 13.01.17 16:44

Dnes jsem vyměnil palivový filtr, nalil do nádrže zimní VIF a dotankoval do plné, tak uvidíme, jak se auto bude chovat, až zase přijdou vyšší mrazy.

Vysvětlí mi někdo, proč se ta baterie chovala, jako kdyby byla vybitá - nedokázala roztočit startér a druhý den bez dobití už zase startér normálně roztočila? Kdyby to bylo nízkou teplotou, tak by asi nedokázala roztočit startér ani při opakovaných startech několik minut předtím, než úplně přestala točit startérem?

Od: johnny1
Datum: 13.01.17 19:23

Nikdo neví, čím to může být, že baterie druhý den zase normálně točila startérem? Toto se mi nikdy nestalo, tak proto se ptám

Datum: 13.01.17 19:27

z vlastni zkušenosti, když ji budeš trápit do skapani, tak se pak ještě trošku nabije.. trošku znamena štavu na normalni start..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: johnny1
Datum: 13.01.17 19:32

ale jak se může trochu dobít? Může se dobít třeba pomocí zbytkového proudu alternátoru nebo jakým způsobem?

 

Od: jizan
Datum: 13.01.17 19:45

ta baterie se nenabila ale v klidovém stavu akumulovala, od toho název akumulátor.Je to vlastnost akubaterií.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: johnny1
Datum: 14.01.17 11:13

Baterie samozřejmě akumuluje energii, ale sama od sebe se určitě nenabije (nezíská energii), něco jí musí tu energii dodat - buď nabíječka nebo alternátor. Kdyby se dokázala sama od sebe nabít, proč by se potom používaly nabíječky autobaterií? Takže pořád nechápu, jak se mohla alespoň trochu dobít, když auto bylo 1 den odstavené? To se dobila třeba pomocí zbytkového proudu alternátoru po vypnutí motoru nebo jakým způsobem? Pořád mi to nejde do hlavy

Od: johnny1
Datum: 14.01.17 14:37

Vysvětlí mi někdo, jak se ta baterie může alespoň trochu nabít při odstaveném vozidle? Děkuji

Datum: 14.01.17 15:52

V autobaterii probíhají chemické reakce tak nejlépe by vysvětlil nějaký chemik ale trochu se pokusím.Čím větší zima tím strácí autobaterie "výkonost" takže když jste startoval v -12° tak má zhruba 60% startovacího proudu ten jste vytřískal dejmetomu na 50% a už neotočila motorem.Na druhý den odpoledne určitě nebylo -12 ale víc a to už baterii stoupl ten proud a tím pádem jste nastartoval.Jen vlastní zkušenost - u nás bylo letos nejmíň -20 mám ten samí motor akortát 81Kw,baterii 60Ah a startovací proud 540A a když jsem zkoušel v té teplotě startovat tak boužel baterie neotočila motorem o teplotě -10° jsem již natartoval aniž bych z baterií něco dělal

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.