Škoda Fabia houpou otáčky

Od: Datum: 09.01.17 20:14 odpovědí: 11 změna: 12.01.17 16:45

Dobrý večer,mám škoda fabia 1.2 40kw.A mám problém z volnoběhem.Auto zníčeho nic začlo zlobít na volnoběh.Třeba když jedu 20km a zastavím a nehám auto na volnoběh,tak začnu kolísat otáčky motoru.Otáčky třeba 800 a zničeho nic stadnou na 400 potom se to začne vracet na tech 800 a furt do kola,někdy třeba aji zdechne.Jínak auto jezdí bez problému necuká při jízdě a ještě se mě nestalo,že by při jízdě zhaslo.Čím to může být?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.01.17 20:24
avatar
Muze to byt neco v pohode jako egr ventil(pokud mate motor snim) , lambda sonda, zaneseny palivovy filtr...
Ale klidne to muzou byt chycene podpalene ventily, htp na to trpi.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: skoda
Datum: 09.01.17 20:34

Ne podpalený ventil určitě neni,to by auto jelo na 2 válce,ale mě to jede jako čert třeba kolem 140 km/h.Egr ventil tento motor nemá.

Datum: 09.01.17 21:00
avatar
To jelo tchanovi zezacatku tez pekne a pak to prislo. A tez to zaclo tak, ze mu padaly otacky.
Jako prvni to bude stejne chtit diagnostiku.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: skoda
Datum: 09.01.17 21:14

Jo na diagnostiku to napojím ještě dneska a dám sem fotky.A co všechno to tchanovi dělalo za problémy?


doplněno 09.01.17 23:50:

Tak diagnostika nehlásí žádnou chybu.


doplněno 10.01.17 11:32:

Palivový filtr byl měnen ninulý rok na podzim olej a byl vyměnen i vzduchvý filtr.Olej zančka Castrol edge fst 5w-30 a je na horní rysce,takže v motoru bude 3l.Auto za tu dobu najezdilo 8000km.Skrtící klapku určitě vyčistím a nastavim a ještě si proměřím hodnoty čidel tlaku nasavaného vzduchu čidlo snímač otáček váčkové hřidele

Datum: 09.01.17 22:30
avatar
Nedrzelo otacky.
Pote ale to skakalo na dva valce a uz se vedelo ze to v KO.
Zatim bych se podival na skrtici klapku, je dobre ji vymontovat a vycistit.
Pote vymenit palivovy filtr.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.01.17 08:58
avatar
Tak to bych se zameril na tu skrtici klapku.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.17 21:14

pokud to jinak jede normálně, tak může zmatkovat klapka.. vyčistit a nastavit.. nebo to někde taha falešný vzduch.. každopadně to chce napichnout

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.17 21:22

Pravdepodobne zanesená škrtiaca klapka.Diagnostika napovie viac.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek*
Datum: 10.01.17 07:38

zkontroluj olej...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 10.01.17 11:34

1,2 HTP má čtyři zásadní kurvítka: 1. umístění katalyzátoru na bloku motoru tak, že přehřívá olej = karbony na dříku ventilů = jdou ztuha + velká vůle v uložení dříku = ventily se nedovírají a podpálí se. 2. umístění katalyzátoru blízko výfukových ventilů = po čase se piliny z katu dostávají na ventily = poškození ventilů = netěsnost = podpálení. 3. vyvedení EGR blízko klapky = zasvinění klapky a poškození dalších dílů - potenciometr, řídicí jednotka. 4. hydraulický napínák řetězu nemusí napnout a řetěz může přeskočit = potkání motoru.

Nastuduj si tohle: http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Kolísání volnoběhu je první příznak těch kurvítek - ventily nestíhají dovírat/ zasviněná klapka taky zlobí hlavně při volnoběhu...

Určitě bych hned vyměnil olej (boj s karbonem na dříkách ventilů). A vyčistil klapku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: skoda
Datum: 12.01.17 16:45

Tak už to mám spravení.Nakonec to bylo špatné těsnení mezi škrtící klapkou a sání.Byl tak fuk,tak 2mm a přisávala falešný vzduch.Vyčistíl a přetěsníl a nastavil jsem klapku a vše je v pořádku.:)

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.