Fabia II TSI

Od: Datum: 07.01.17 13:54 odpovědí: 12 změna: 07.01.17 22:41

Zdravim,chci se zeptat,nemáte někdo zkušenost s motory 1.2 TSI u Fabia II?Je normální že se auto zahřeje a začne pořádně topit až po cca 10km-15km jízdy?Před tim sem měl Fabii 1 1.4mpi a ta byla zahřátá a topila během 4km jízdy.

Děkuji za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.01.17 14:02

Možno máte vadný termostat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 14:59
avatar

Ne , normalni to neni , vypada to na termostat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 15:35

zrovna dneska jsem to četl na foru, že v -5 se tenhle motor zahřeje až tak po 12km... ta 1.4 ma větši objem, bez turba tam leje benzin horem dolem..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kuky®
Datum: 07.01.17 16:41
Je-li venku -10°C tak to auto nechám klapat na volnoběh a mezitím si oškrábnu sklo.
Denně vidím lidi jak ometaji auto, skočí do něj, nastartujou a hned jedou.
A pak když slyším že jim ani po 10 km auto netopí, tak šílím.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: marad
Datum: 07.01.17 17:03

Dělám to taky,nastartuju,oškrábu si sklo a pak jedu,i tak ale trvá zhruba těch 10-15km než se auto ohřeje na provozní teplotu.Byl sem zvyklí z jedničky fabie,tam stačilo najet 4km a auto už topilo,tu fabii dvojku nemam dlouho tak mě docela překvapilo že topí až po tolika km

Od: kuky®
Datum: 07.01.17 17:08
Zkuste si sehnat kryt na masku, ať zamezíte přístupu ledového vzduchu na chladič.
Nebo tam dejte mezi masku a chladič tvrdý karton.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 16:54

Bude taky záležet, jak těch 10 km jedete. Pokud jedete pomalu po rovince či z kopce a po motoru nechcete žádný výkon, tak to pochopitelně trvá déle. Docela dobrým ukazatelem je, jakou vám to po těch 10 km ukazuje průměrnou spotřebu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 07.01.17 16:59

Pokud je vadný termostat je zůstal pootevřený, motor neohřejete na více jak 50-60°C. Ukazatel teploty nebude na 90°C, jak bývá obvykle. Po nastartování nechejte chvíli motor klapat na volnoběh, zatím seškrábejte led a sníh a topení zapněte až teploměr ukáže nějakých 50°C. Motor se daleko rychleji ohřeje a pak není problém topit. Jestli vše funguje jak má.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: marad
Datum: 07.01.17 17:05

Termostat bude ok si myslim.Fabie II,teda alespon ta moje nemá ukazatel teploty,svítí jí jen kontrolka a když se motor ohřeje tak zhasne,a mě zhasne takže si myslim že termostat je ok,jinak by ta kontrolka nezhasla.

Datum: 07.01.17 18:57

Ono taky záleží na tom, co znamenaná "pořádně topit", za jakých to je klimatických podmínek a jaký je profil té trasy (je rozdíl, když jede prvních 5 km z kopce nebo do kopce). Já mám Fabii I dvoulitr a v mrazech to začíná velmi mírně topit asi po 5 km a opravdu pořádně to topí až po těch zhruba 15 km. Taky je potřeba si uvědomit, že teploměr chladicí kapaliny ve Fabii lže jako když tiskne, to, že jste měl u staré Fabie ručičku přikavanou na 90°C neznamená, že chladicí kapalina měla 90°C, klidně mohla mít 50 nebo i 100°C.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 07.01.17 21:43
Bodejť by teploměr nelhal, je to zjednodušení pro laiky. Prostě indikace je založená jen na třech stavech. Studený - provozní teplota - přehřívání. Teploměr je řízen řídící jednotkou štítu, není napojen na čidlo teploty.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 22:41
avatar

F1 topi i kdyz jde rucicka teprve nahoru.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.