Zamrzlá autobaterie

Od: Datum: 07.01.17 12:41 odpovědí: 24 změna: 08.01.17 17:25

Tak jako každý rok mně zmrzla autobaterie. Ať je stará nebo nová jakmile je pod -10 - -15 °C stupňů Celsia tak prostě baterie zmrzne. Neustále točíme (používám na jednom autě Varta na druhém Banner Energy). Osobní auta parkuji venku, jsou to nafťáky pravda, ale i když koupím novou, nabitou stejně hned zmrzne a nestartuji A to nebydlím na horách. Nemáte někdo stejně jako já pocit, že ty moderní baterie prostě mráz nevydrží?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.01.17 12:52
avatar
S naftakem to chce jezdit delsi cesty, at se poradne nabije. Mam diky bohu benzin, 7roku starou baterku a vse oukej.
Pred barakem rano - 18 a je pravda, ze ti co se bijou do prsou jak jim to zere 4 litry, tak dnes vedle nich bylo druhe auto a uz se startovalo pres kabely...
V rusku je i minus 50 a auta jezdi, MHD jezdi a vse ve meste funguje.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fex
Datum: 07.01.17 13:02

Co takhle zkusit nějakou jinou značku? Já mam Bosh a spokojenost. Dneska ráno v mínus 17 žádný problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 13:04

Startovat nafťák pod -10°C je strašné trápení baterky i ničení motoru. Proti sobě jdou nároky na starovací proud studeného stroje a kapacita baterie klesajicí s teplotou. Myslel, že to vyřeším kupováním baterie se s větší kapcitou a místo 70Ah jsem koupil 92 Ah,ale nic to nevyřešilo. Nakonec to řeším tak, že když má mrznout, tak do motorového prostoru hodím horkovzdušný ventilátor a časov spínač mi ho zapne hodinu před startem. Motor pak krásně naběhne a tiše běží jako v létě. Neničí se studený chodem s tuhým olejem a také rychleji začne topit. Jako rezervu pro nečekaný studený problémový start mám v kufru druhou plně nabitou menší starší baterii 44 Ah. K ni jsem si udělal tlusté, jen 0,5 m dlouhé zapalovací kabely (ty tenké za pár kč ze superrmarketu jsou k ničemu). Když je nejhůř a nechce to točit, tak baterky položím na sebe, a propojím a získám tak velmi slušnou rezervu potřebnou ke spolehlivému nastartování.


doplněno 07.01.17 14:08:

Mám klasiku AGR rotačku. Alternátor drží 14,3V, startér jsem měl venku a žádný problém jsem nenašel, žhavičky žhaví. Ale jak je pod -10 st., tak při startech napětí na rok staré baterce (opravdu na baterce, ne někde na studeňáku po cestě) klesne pod 8 V a nechce to točit. Motor má najeto půl milionu, ale když už se otočí, tak chytá ochotně. Takhle se mi to chová, co to auto mám, každá baterka funguje jen jednu zimu, druhou zimu už má příliš velký vnitřní odpor. Naštěstí minulé zimy skoro nemrzlo, tak jsem to nemusel řešit. Teď mám baterku úplně novou a preventivně ji každých 14 dní nabíjím, tak problém není, ale stejně motor před startem ohřívmá, protože mu chci prodloužit život. Rve mi to srdce, slušet studený málo mazaný motor, navíc po pár km nasazuji na dálnici a chci jet třeba 160, když není náledí a provoz. A to bych se studeým motorem trápil.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.01.17 13:26

to nevim.. zaleží jak u koho.. ted mám starou rotačku a v - 13 mi to chytlo skoro na drc. . před tím jsem jezdil 77kw PD a to v -8 taky na otočku dvě chytalo.. záleží v jakem stavu je startér, žhavení a celkové motor.. někdo má všechny žhavičky KO, baterku ktera umře v mrazu po 5s startovani, tak se nemuže divit že ma problem.. před tím jsem měl třivalec a ten s jednou žhavičkou chytl i v -20.. sice to chytalo po valcich, ale chytlo.. jezdím ted s baterkou exide a bez problemu.. v prodejně jsem se dozvěděl že na vartu je docela dost reklamací.. měl jsem v tom třivalci starline, což je přebalena varta a po 2-3 letech v zimě KO..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 14:35

Takové auto bych chtěl mít... (měl jsem *smich* ) Já jsem s několika nafťákama najezdil několik set tisíc km. A natrápil jsem se více než dost. Už nikdy více.

Spousty lidí říká, že jim chytá na drc i při -20°C. Ale dnes ráno, když jsem měl na teploměru -22°C, byla situace na parkovišti úplně jiná. Spousty otevřených kapot a lidí, co koukají, kdo jim pomůže. Dokonce tam stál i známý se svým vlhkým snem českého řidiče, který mi před pár měsíci také tvrdil, že mu chytá vždy nadrc. *smich* Chtěl jsem mu pomoci, ale on odvětil, že v téhle zimě by stejně nikam nejel. Asi to byl jenom zkusit. *smich*

Proto mám všechny vozidla už pouze na benzín či s LPG.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 14:53

Měl jsem 15 let benzíňáky i dvě auta na LPG (a s těmi jsem se natrápil tolik, že už naopak LPG nechci vidět ). 8 roků mám rotačku naftu a jsem maximálně spokojen (50% jezdím po dálnici a mám docela těžkou nohu). Bydlím na JM a za poslední roky těch dní s teplotou pod -10°C moc nebylo. Možná by pomohla výměna startéru, ale možná taky ne. je to spíš o mé lenosti, neochotě to řešit a vrážet prachy do starého auta.


doplněno 07.01.17 16:30:

Nemyslím, že jsem koupil problémová. Jenže jezdím po dálnici a nechci se batolit v pravém pruhu, takže jem jim musel šlapat na krk, točit do otáček a to plynu moc nevyhovuje. Po čase se podpalovaly ventily a praskaly hlavy. Kdybych měl jít do plynu, věřil bych jedině motoru atmosféře s větším objemem, alespoň tak 2 l. Jenže tady u nás moc na výběr není.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 15:39

Já s LPG nemám žádný problém. Možná je to hlavně proto, že by mě nikdy nenapadlo koupit ojeté auto na LPG.

Vím totiž, že jen málokdo se bude zbavovat auta v perfektním stavu, které jezdí za korunu na km. Koupím zánovní benzín s pár km a nechám přestavět. Mám 2 roky záruku a nemám problémy.

Ale chápu, že když někdo koupí ojetinu s LPG, tak je zde velké procento problémových aut.


doplněno 07.01.17 17:02:

Pokud praskají hlavy a podpalují se ventily, tak se 100% jedná o problémové auta a nebo špatnou instalaci plynu.

Na LPG je třeba volit konstrukčně odolný motor, protože přece jen plyn více zatěžuje.

Motorů je spousty. Já mám třeba Volvo V50 T5 AWD. Odškrceno z 230HP na 270HP. Zde mám pouze benzín, přestavba by se mi vracela mnoho let. Ale tento motor přestavbu zvládá bezproblémů. Nemusí se vůbec točit. Jede to od volnoběhu.

Výkon je také dostatečný na rodinné kombi.

Mám také pracovní auto(Škoda Pick-up 1.3mpi) , kde mám namotáno cca 550tis km, z toho cca přes 400tis na LPG. A na motoru se nic nedělalo. Jednou jsem před cca 300tis km dělal rozvody, teď už na ně kašlu. Je tam původní těsnění pod hlavou. Včera jsem mu měnil olej po cca 35tis km. Chudák auto. *hi*

Minulý týden mi ale začala rachtat převodovka. Tam jsem olej měnil před 1/2 rokem, když jsem dělal spojku. Takže příští týden mě čeká přehodit převodovku, kterou jsou dostal za flašku tuzemáku.

Mohu se zeptat, jaké auta jsi měl na LPG?


doplněno 08.01.17 09:01:

Jakmile je u motoru doporučeno "přimazávání", tak se už jedná o konstrukčně špatný motor a takové auto bych nechtěl.

Škodovácký OHV ve feldě či favoritu nepotřebuje žádné aditiva navíc.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: offroader
Datum: 08.01.17 01:08

Prosím tě, jak máš najeto s tou feldou pick-up 550 tisíc km. Je tam něco jako přimazávání ventilů kvůli LPG? nebo ne?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 16:10
avatar

Souhlas dneska pred panelakem benzinaci jeli v poho a dieslaci kapoty nahore , hlavne jak se bijou do prsou , ze jim to zere 5,5 (me 6,5) , ale ted jim to nejede :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 13:57
avatar

Baterie zamrzá tehdy, když je málo nabitá Tam bych hledal problém. Současné mrazy nejsou nijak zvlášť kruté a současné naftové motory startují bez problémů - tedy za předpokladu slušného technického stavu. Mám nafťáka Hyundai, služebního naftového Peugeota a ráno v -20°C chytily bez zaváhání, jen žhavily o něco déle.

A co se týče značky - já považuji Bannery za nejlepší značku s velkou odolností proti hlubokému vybití obvyklému při zimních startech - v Hyundai ji mám, stejně jako jsem ji měl v mnoha autech a třeba i VZV, či traktoru.

Peugeot má ještě originál baterii, ale tím, že to auto najezdí stovky km denně, není žádný problém je nastartovat. Pokud nafťákem po studeném startu ujedete 600m, pak další studený start a zase 600m - tak to žádná baterie prostě nevydrží bez externího dobíjení, auto nemá šanci baterii dobíjet alternátorem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 14:35
avatar

Jen tak na okraj.37%roztok kyseliny sírové zamrzne až při -45 stC.Jiné je to ovšem u vybité baterie,kde je elektrolyt značně řidší a pak může zamrznout i při -15 stC.Vytvořené krystaly vody mezi články nadělají paseku.Proto v zimě se snažíme udržovat baterii vždy nabitou.

Pokud nejde nastartovat auto v zimě s novou baterií,pak je chyba úplně jinde.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zmrzlej1550
Datum: 08.01.17 12:55

Baterie zamrzající až při -15°C není vybitá, je nabitá na víc než 50%. Vybitá by zmrzla už do -7°C

  1. 1,28 g/cm3 (100%) -68°C
  2. 1,25 g/cm3 -52°C
  3. 1,15 g/cm3 (50%) -15°C
  4. 1,10 g/cm3 -7°C

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 07.01.17 14:46

Nabitá baterka ti nezamrzne. Problém bych hledal jinde,v dobíjení. Nebo ve velmi krátkýh jízdách kdy se baterka nenabije. Čistě z fyzikálního hlediska,pokud baterie zamrzá při -10,elektrolyt je hrozně řídký a baterie téměř vybitá.

Nech si přeměřit dobíjení. Jinak ano mám pocit že nové baterky nic nevydrží. Třeba taková varta BYLA dřív synonymem kvality,dnes se na ni začíná množit hodně negativních názorů. Nejspíš přestěhovali výrobu ke žlutejm. A celkově i ty nový baterky toho nevydrží tolik co ty starý. Ve škodovce jsme měli jednu baterku 15 let,úplně ta stará konstrukce s deskama zalitýma asfaltem. Vždycky se tam jenom doplnila destilka a přežila cokoliv. Dneska když vydrží baterka 5 let,tak se o ni mluví jako o dobrém výrobku

Ohodnoceno: 0x
 
Od: osel59
Datum: 07.01.17 15:00

Nepřijde mi, že by byly baterky horší, spíš jsou lepší. Mě dala i 10 let. Ale kupuji jen provedení se zátkami a tam je situace s údržbou velmi jednoduchá. Vyndat z vozu, nabíječka, hustoměr, destilka každý podzim.

Musíš baterku pomalu prohřát při pokojové teplotě, počkat až rozmrzne a teprve pak začít nabíjet opět při pokojové teplotě. Zamrzlou baterku zásadně nenabíjet. Ona ani nezamrzlá baterka nejde v chladu dobít na plnou kapacitu, zima zpomaluje chemické procesy uvnitř. Je velká šance, že se ještě probere. A pak dobíjet preventivně. Samozřejmě předpokládám, že auto dobíjí, ale jen dlouho nejelo dálku. Pokud dálky jezdí, hledej problém v autě.

Znám tyhle problémy, provozujeme dvě auta. obě mají dobíjení O.K., ale jezdí celé roky jen kolem komína cmrndačky od semaforu k semaforu. 10 km v kuse je pro nás dlouhá štreka a vše v městském provozu. Jediné řešení je nabíjet preventivně. Buď průběžně vždy když je auto doma, já parkuji na dvorku a zásuvky mám vedle, nabíječku k autu napojuju přes zapalovač. Nebo baterku 2x za měsíc vyndat, vzít na víkend do tepla a tam dobít.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 15:13
avatar

Máte něco špatně. Mám ropáka (nalítáno dohadem půl mega),dnes -17 ,protočím naprázdno,bez žhavení pak 2x nažhavit a vrčí,baterka nevím,má to auto asi měsíc ale spíše ke konci životnosti.Ještě se mi nestalo aby baterie zamrzla, když bylo -25 ,měl jsem tehdy seata ibizu 1,7d (jeden z nejhorších dieselových motorů) ,která nechytla, ale motor bezproblémově baterie protočila!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 15:58

Tady je zase "znalců" nafťáků*smich* Ono když máte auto v nepořádku, tak je jasné, že to prostě v zimě nestartuje! Ono to chce občas nějakou údržbu. Po 10 letech jsem loni vyměnil baterii, letos žhavičky a startuju i v těhle mrazech úplně v pohodě!

Pracovní auto mám benzín s lpg, koupeno jakou jetý s už zabudovaným lpg za pár korun a všechno v pohodě, jen běžná údržba! Ono to chce si umět auto vybrat a pořádně prověřit a ne koupit každý vrak.

Pro tazatele: tyhle autobaterie tenhle mráz musí vydržet, pokud nejsou před smrtí! spíš jim vadí ta obrovská vedra


doplněno 07.01.17 16:28:

hOnz: ještě se mi nestalo, že by mi za x let zamrzla nafta. Ale jak píšeš, je to tím, že tady máme arktický mrazy a nemáme arktickou naftu*smich* Jak jsem psal, jde jen pouze o to se o auto trochu starat a používat u toho hlavu a ne pak čumět jak puk, protože ono to nejede!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 16:14
avatar

Dalsi problem je ta nafta co zamrzne. Zaprve benzinky a jejich kvalita a jak nejvic osulit.

Podruhe je to , ze banda natankuje plnou obyc naftu pred zimou , pak stim jezdi do kaufu a zpet (mamo ale kupujem jen tdi , to malo zere a tahne vocpoda) a ejhle malo to zere tak nemusim tankovat a ted zamrzne , neb nemaji arktickou naftu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 07.01.17 16:41

Než dávat do motoru horkovzdušný ventilátor, tak raději přes autozapalovač připojte miniaturní zdroj stejnosměrného napětí 24 V naprázdno. Výkon takového mininabíječe je asi 2VA, což akumulátor nemůže přebíjet ale zároveň má akumulátor 100% kondici. Pokud máte možnost, můžete si ve VAG prodloužit délku žhavení z původní hodnoty 32768 snížit na 32700 . Je to 01-motor

10-přizpůsobení

kanál 12

Zároveň v kanalálu 02 zvýšit volnoběh na horní hodnotu tolerance, což je asi 910 ot.. Lze i výš ale to už je moc. Norma je 800-950 ot.

Proti zamrzání je stará pomůcka - asi 5% benzínu k objemu nafty v nádrži s 0,1 L oleje pro dvoutakty.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.01.17 17:01
avatar

...předpokládám že--- zamrzne ---je fakt že dáte pryč zátku/odšroubujete/ a pod ní je místo elektrolytu led-u nové baterie je to hloupost pokud Vám neprodali už vadnou samozřejmě u bezúdržbové to odstranění zátek nejde:)---a pokud Vám to zamrzne třeba po pár dnech ježdění tak Vám to malo dobíjí...jak je tu napsáno tak zamrzá vybitý nebo vadný článek kde klesne hustota elektrolytu ...no a pokud Vám motor točí a nechytá-je tu jiný problém...já mám a měl nafťáčky a pokud byl problém se to řešilo...kdysi jsem špatně koupil Golfa 2 no a po první zimě se dělala Go motoru no a pak jsem dalších 20 roků jezdil bez problému,teď mám Toledo 2/mám ho 10 let/ má 175 tisíc a teď ráno bylo mínus 20 a 100% start...chce to ale taky vyměnit fitr paliva,dát do nafty před mrazem aditivum,dobít baterii...atd

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 07.01.17 23:26
Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: osel59
Datum: 08.01.17 00:51

Tohle mám, jen je to jiný výrobce, jiné provedení a je to staré asi tak 30 let. Pak jsem koupil další k druhému autu. Ze zásuvky je vůbec nevyndavám, jak je auto doma, tak se nabíjí. a když auto nejezdí, pak to pokryje samovybíjení a klidovou spotřebu vozu. Je to věcička k nezaplacení. Nejsem líný to připojit, i když vím, že za pár hodin zas pojedu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: offroader
Datum: 08.01.17 01:03

jaké to dává napětí naprázdno prosím?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 08.01.17 10:41

Napětí naprázdno není pro vás důležité. Je tam 24 V střídavých. Na usměrnění se zvedne napětí na asi 30 V naprázdno. To ale není důležité. Akumulátor si vezme jen tolik, kolik mu umožní jeho stav a víc nic. Vždy musí být napětí na nabíječi vyšší, jinak by nedošlo k nabití na max. U toho regenerátoru však jde jen o dodání minimálního proudu.Takže v pohodě.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.01.17 17:25
Poraďte mi. Aj mne asi zamrzla automateria. Mozno. Nám starší typ vozidla renault 19 1,8 benzín automat.
Do dnes rana bola strašná zima asi -25 a ja som dnes na obed nevedela naštartovať auto. Do včera rána tiež veľká zima asi -22 a dalo sa mi naštartovať...to len dnes nie. Nechápem tomu veď mám benzinak nie diesel... batériu som v lete kupovala novú. Žeby benzín zamrzol?
Poraďte mi niekto sim zúfalá.
Dakujem
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.