Nejste přihlášen/a.
Mám několik otázek ohledně motoru 1,9 TDI 74 kW.
Je Fabie I s motorem 1,9 TDI 74 kW dobrá volba? Jaké jsou nejčastější závady těchto motorů? Má Fabie s tímto motorem dobré zrychlení, aby se dalo bezpečně předjíždět? Stačí to zrychlení i na bezpečné předjetí výkonnějších aut? Nemá tento motor problémy se startem v mrazech, pokud auto bude stát venku? Slyšel jsem, že motory od koncernu VW mají často problémy se spotřebou oleje, týká se to i tohoto motoru? Měl bych koupit motor s označením ATD nebo AXR? V čem se liší motor ATD od motoru AXR? Pár lidí mi říkalo, že motory s označením ATD jsou prý poruchovější než AXR, je to pravda? Tyto motory prý dost vibrují na volnoběh a vibrace jsou prý dost cítit v interiéru, je to tak? Jinak když se snažím sehnat nějakou Fabii I s tímto motorem, tak mám problém sehnat nějakou v lepším technickém stavu, většina z nich je v horším stavu nebo má nějakou vážnější závadu - to mám smůlu na auto nebo je to normální? Děkuji za odpověď
I když je dotaz rok starý, tak přidám odpověď proč fabie 1,9TDi na trhu těžko seženete (v dobrém techn.stavu). Jsem majitelkou přesně takové 12/2001 sedan, motor ATD a auto radši opravím než abych ho prodala. Nikdy mě nenechalo ve štychu. Auto je ve výborné kondici, což by po tolika letech nikdo nečekal. Výbava elegance, takže jí nic nechybí, jsem původní majitelka, koupeno jako funglovka, cena byla příšerná a už jsem spoustě lidí musela ukázat smlouvu od škofinu, že to auto fakt tolik stálo. Dokonce se o její pořiz. ceně se mnou nedávno hádal i můj účetní, který ji poprvé zaúčtovával Jízdní vlastnosti jí může kdejaký auto závidět a já jí s oblibou říkám "nasírací fábie", dost často s ní totiž závodím do kopce s auty co vypadají nadupaně a jejich řidiči mají ego až na Měsíci. To pak v delším kopečku dostává zabrat, protože ji málokdo předjede. Je pravdou, že v dobách kdy byla nová se s ní jezdily delší trasy rychlostí 200 - 220km/h, dokud to dálnice dovolila, dneska v pohodě vytáhne 200, ale naše dálnice jsou v této rychlosti nebezpečný.Každopádně, to podstatné. Na autě se měnily pouze běžné spotř.díly, tj. brzdy, kapaliny, silent bloky, rozvody po 90ti tis., zámek předních dveří a stahovačka u řidiče, tlumiče. Za 17 let provozu. Pokud škodovka ještě někdy takové auto vyrobí ale v kombíku (sedan mi je už malej), tak ho chci!
Poslední jednohmota byla tuším Octavia 66 kW - TDi. Pak už všechny i TSi. A nové motory mají pravděpodobně bez rozdílu paliva.
Nevím jestli Fábie s motorem AXR, ale Golf 4 s tímto motorem dvouhmotu má. Aktuálně nám odchází... ale jde nahradit jednohmotou s odpruženou lamelou.
PS: z této Fábie bych bral převodovku... má delší převody, skoro jako 6 kvalt.
Je to znát i při použití odpružené lamely? Tedy pruží nikoli setrvák, ale lamela.
Co jsem četl na diesepower.cz a vw-club.cz, tak to na komfortu nějak moc znát není. Spíš, že je jiný pocit z pedálu spojky.
Máme tento motor v Golfu 4. Nalítáno 312000 hlavně po městě a kromě dvouhmoty, která odchází není s motorem žádný problém. Nekouří, emisema prochází, turbo i vstřiky jsou původní. Za celou dobu jsme museli cca 3x dolívat asi 1 litr oleje mezi výměnami. Jinak startuje dobře i v mrazech. Samo, že záleží i na naftě a vzhledem k tomu, že nemá vyhřívání naftového filtru, tak jsou mrazy -15 a víc trochu problém. Holt to není Volvo, které má na mrazy lépe připravený palivový systém.
Jednoduše jde načipovat na 100 kW. Víc nemá cenu, protože má malý chladič stlačeného vzduchu, který neuchladí vzduch a pak se motor přehřívá.
Nicméně za mě můžu motor doporučit.
Čím to je, že sehnat ojetou Fabii v dobrém technickém stavu s tímto motorem 1,9 TDI 74 kW je těžké? Proč je většina dieselových Fabií v horším technickém stavu než benzinové Fabie?
Přesně tak. Pěkné kusy si majitelé nechávají nebo je prodají v rámci rodiny a známých. Do bazarů se dostanou jen zanedbané, bourané nebo stočené kusy. To stejné platí i pro 1.9 SDI.
Druhou věcí je, že i ty nejmladší kusy už mají za sebou 10letou službu s nájezdem 200 tisíc km a víc, takže nelze očekávat stav nového auta.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.