Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie - Felicia

Od: michal96* odpovědí: 10 změna:
Jakou autobaterii do škoda felicia 1.3?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

2x
Třeba Vartu Black Line 55Ah. Šla by i 44Ah, ale 55Ah bude optimální.

 

hodnocení

2x
avatar dabel

vejde se tam 62Ah a já říkám čím silnější tím líp

 

host*
hodnocení

2x

Do felicie se dávaly a také dávají například AKUMA Komfort 12V 44 Ah s proudem 390 A, L1 44 viz například autobaterie-pema.cz/... nebo i s proudem 420A například viz autobaterie-pema.cz/... .

Má záporný pól při pohedu pod haubnu vlevo, plus je vpravo a žlábky ve spodním okraji přesně padnou tam, kde baterie má ležet - provedení B13 nebo B13/15

Na venek se liší jenom výškou, 390 A je vysoká 190 mm (přesně se vejde, tam kam má), 420 je o trošku nižší, 175 mm.

 

fik
hodnocení

0x

Hlavně kup klasickou starou olověnou údržbovou baterii. Bezúdržbový nebo nějaký gelovky odrovná feldí dobíjení klidně do roka. Pokud by jsi chtěl bezúdržbovou,musíš speciální diodou zvýšit dobíjecí napětí altíku o cca 0,5 V. Ty nový baterky zkrátka klasické dobíjecí napětí alternátoru magneton ničí.

Varta black dynamic..taková osvědčená klasika. Benzínovou feldu utáhne v pohodě i 44Ah,lepší je 55Ah. Víc už ani není třeba,ale ta zásoba energie se neztratí

vernon
Ano, pokud má někdo u Feldy zanedbanou elektriku plnou přechoďáků, moc mu to nedobíjí. Pokud je silová elektroinstalace, včetně ukostření v pořádku, i starý Magneton udrží napětí aspoň na úrovni 13,8V. Vyzkoušeno. Bezúdržbovou baterii do Feldy klidně, ale nesmí být kalciová, ty potřebují vyšší napětí a ta dioda ho zvedá zase moc vysoko, o 0,7V a to je zase moc. Taky vyzkoušeno, fakt to nemá cenu...
doplněno 07.01.17 09:29: Mě Felda dobíjela aspoň 14V i při rozsvícených světlech a topení na dvojku. A to i na volnoběh. Teprve při topení na trojku nebo zapnutí výhřevu zad. okna napětí spadlo, ale za jízdy stejně i tak nějakých 13,8 - 13,9V bylo. Jen když jsem pustil vše naplno, kleslo pod 13,6V i za jízdy (na volnoběh to už samozřejmě nedobíjelo a klesalo pod 13V). Jenže takový odběr není trvale, ani v zimě nejezdí nikdo s topením furt na čtyřku a vyhřívaným zadním oknem. Při běžném odběru tam prostě těch 14V bylo skoro stále, byl tam regulátor který na svorce D+ nastavoval 14,22V, takže byla rezerva. Ty původní z Palu většinou nastavovali 14V, to bylo horší.
fik

Magnetony si občas dobíjí jak chtějí a nepomůže na to nic. Celý jsem jej repasoval a i tak z něj leze napětí někdy 13,8 při světlech,někdy třeba 13,6. Elektrika je ukostřená dobře,to pravidelně kontroluju,silové kabely a svorky neporušené. Nový originální regulátor napětí. Ono nemusí být přímo kalciová,ale i ty bezúdržbové to nesnáší dobře,potřebují kolem 14,0-14,2,jinak u nich dochází taky rychle k opotřebení. A zvlášť v zimě taková baterka dostane pořádný pecky,když si vezmeš že ráno zapneš ventilátor na vyšší otáčky,vyhřívání zadního okna,třeba ještě mlhovky když není dobře vidět...napětí ti rázem spadne na nějakých 13,4 a to ta bezúdržbová baterka jde do háje opravdu velmi rychle. K tomu si přičti třeba krátké jízdy kdy se i tak nedostatečně dobíjí.

Nestojí to za to,koupit starou klasiku která je na to uzpůsobená a se starými typy alternátorů dokáže existovat. Občas se kouknout jestli je tam dost elektrolytu,případně to dolít destilkou a po problému

 

jabraka*
hodnocení

0x

Ve felicii je místo na baterii s kapacitou 44 Ah.Samozřejmě se do Feldy vejde i větší,ale je problém ji řádně upevnit.Baterie se nesmí provozovat bez zajišťovací konzolky.I při lehké havarii se může posunout a hrozí zkraty přívodních kabelů.Požár je to nejmenší,co může následovat.

JABRAKA

fik

Upevnit není problém. Když použiješ baterku o stejné šířce,do boků máš místa dost a normálně ji upevníš tím upevňovacím plechem zcela bezpečně-stejně jako tu 44Ah. Nevím jak by naftová felda vystačila s 44Ah baterkou-dost bídně.

Jde tam dát maximálně 68Ah,víc se nevejde kvůli topení


doplněno 08.01.17 09:29:

Mě nejde větší kvůli alarmu,z jedný strany už by větší zmáčkla kabely ventilátoru a na druhý straně by narazila do alarmu. Ovšem pokud nemáš alarm,vejde se určitě ještě i větší,normálně na originální držák a na původní zajištění.

putivifov

Dával jsem do feldy 74Ah a vešla se bezproblémů do původního držáku. Jeden zákazník tam narval 90Ah, ale už byla nakřivo. *smich* Ale je jasné, že rozměry baterií stejné kapacity jsou různé.

vernon
Nesmysl, 55Ah se tam vejde a ještě je kolem ní hromada místa. A nikam se posunout nemůže, je zajištěná lištou s dvěma šrouby. Nepohla by se ani o milimetr, i při převrácení vozu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]