Autobaterie - Felicia

Od: Datum: 06.01.17 18:34 odpovědí: 10 změna: 07.01.17 16:38
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: vernon
Datum: 06.01.17 18:39
Třeba Vartu Black Line 55Ah. Šla by i 44Ah, ale 55Ah bude optimální.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.17 18:59
avatar

vejde se tam 62Ah a já říkám čím silnější tím líp

Ohodnoceno: 2x
 
Od: host*
Datum: 06.01.17 19:00

Do felicie se dávaly a také dávají například AKUMA Komfort 12V 44 Ah s proudem 390 A, L1 44 viz například http://www.autobaterie-pema.c…2v-44ah-390a-l1-44_35557.html nebo i s proudem 420A například viz http://www.autobaterie-pema.c…v-44ah-420a-l1b-44_35558.html .

Má záporný pól při pohedu pod haubnu vlevo, plus je vpravo a žlábky ve spodním okraji přesně padnou tam, kde baterie má ležet - provedení B13 nebo B13/15

Na venek se liší jenom výškou, 390 A je vysoká 190 mm (přesně se vejde, tam kam má), 420 je o trošku nižší, 175 mm.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fik
Datum: 06.01.17 19:18

Hlavně kup klasickou starou olověnou údržbovou baterii. Bezúdržbový nebo nějaký gelovky odrovná feldí dobíjení klidně do roka. Pokud by jsi chtěl bezúdržbovou,musíš speciální diodou zvýšit dobíjecí napětí altíku o cca 0,5 V. Ty nový baterky zkrátka klasické dobíjecí napětí alternátoru magneton ničí.

Varta black dynamic..taková osvědčená klasika. Benzínovou feldu utáhne v pohodě i 44Ah,lepší je 55Ah. Víc už ani není třeba,ale ta zásoba energie se neztratí

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 06.01.17 21:53
Ano, pokud má někdo u Feldy zanedbanou elektriku plnou přechoďáků, moc mu to nedobíjí. Pokud je silová elektroinstalace, včetně ukostření v pořádku, i starý Magneton udrží napětí aspoň na úrovni 13,8V. Vyzkoušeno. Bezúdržbovou baterii do Feldy klidně, ale nesmí být kalciová, ty potřebují vyšší napětí a ta dioda ho zvedá zase moc vysoko, o 0,7V a to je zase moc. Taky vyzkoušeno, fakt to nemá cenu...
doplněno 07.01.17 09:29: Mě Felda dobíjela aspoň 14V i při rozsvícených světlech a topení na dvojku. A to i na volnoběh. Teprve při topení na trojku nebo zapnutí výhřevu zad. okna napětí spadlo, ale za jízdy stejně i tak nějakých 13,8 - 13,9V bylo. Jen když jsem pustil vše naplno, kleslo pod 13,6V i za jízdy (na volnoběh to už samozřejmě nedobíjelo a klesalo pod 13V). Jenže takový odběr není trvale, ani v zimě nejezdí nikdo s topením furt na čtyřku a vyhřívaným zadním oknem. Při běžném odběru tam prostě těch 14V bylo skoro stále, byl tam regulátor který na svorce D+ nastavoval 14,22V, takže byla rezerva. Ty původní z Palu většinou nastavovali 14V, to bylo horší.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 06.01.17 23:12

Magnetony si občas dobíjí jak chtějí a nepomůže na to nic. Celý jsem jej repasoval a i tak z něj leze napětí někdy 13,8 při světlech,někdy třeba 13,6. Elektrika je ukostřená dobře,to pravidelně kontroluju,silové kabely a svorky neporušené. Nový originální regulátor napětí. Ono nemusí být přímo kalciová,ale i ty bezúdržbové to nesnáší dobře,potřebují kolem 14,0-14,2,jinak u nich dochází taky rychle k opotřebení. A zvlášť v zimě taková baterka dostane pořádný pecky,když si vezmeš že ráno zapneš ventilátor na vyšší otáčky,vyhřívání zadního okna,třeba ještě mlhovky když není dobře vidět...napětí ti rázem spadne na nějakých 13,4 a to ta bezúdržbová baterka jde do háje opravdu velmi rychle. K tomu si přičti třeba krátké jízdy kdy se i tak nedostatečně dobíjí.

Nestojí to za to,koupit starou klasiku která je na to uzpůsobená a se starými typy alternátorů dokáže existovat. Občas se kouknout jestli je tam dost elektrolytu,případně to dolít destilkou a po problému

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 14:41
avatar

Ve felicii je místo na baterii s kapacitou 44 Ah.Samozřejmě se do Feldy vejde i větší,ale je problém ji řádně upevnit.Baterie se nesmí provozovat bez zajišťovací konzolky.I při lehké havarii se může posunout a hrozí zkraty přívodních kabelů.Požár je to nejmenší,co může následovat.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 07.01.17 14:51

Upevnit není problém. Když použiješ baterku o stejné šířce,do boků máš místa dost a normálně ji upevníš tím upevňovacím plechem zcela bezpečně-stejně jako tu 44Ah. Nevím jak by naftová felda vystačila s 44Ah baterkou-dost bídně.

Jde tam dát maximálně 68Ah,víc se nevejde kvůli topení


doplněno 08.01.17 09:29:

Mě nejde větší kvůli alarmu,z jedný strany už by větší zmáčkla kabely ventilátoru a na druhý straně by narazila do alarmu. Ovšem pokud nemáš alarm,vejde se určitě ještě i větší,normálně na originální držák a na původní zajištění.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.17 16:38

Dával jsem do feldy 74Ah a vešla se bezproblémů do původního držáku. Jeden zákazník tam narval 90Ah, ale už byla nakřivo. *smich* Ale je jasné, že rozměry baterií stejné kapacity jsou různé.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 07.01.17 16:10
Nesmysl, 55Ah se tam vejde a ještě je kolem ní hromada místa. A nikam se posunout nemůže, je zajištěná lištou s dvěma šrouby. Nepohla by se ani o milimetr, i při převrácení vozu.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.