Nejste přihlášen/a.
Pokud se jedná o jízní vlastnosti,je to jedno.Spotřeba je cenově taky stejná.Ale pokud bys dobudoucna chtěl tam dát plyn,tak benzín.Ale dobudoucna se(s výhledem)budou do vozidel montovat vodíkové vyvíječe.Pak zase bude lepší nafta.Nebot se sníží spotřeba až o 50%.Toto je na tvém rozhodnutí.A ještě.Při větším mrazu nafta přimrzává.
Zdravím.!
S tím vyvíječem vodíku jste mě fakt pobavil..!
Schválně... kolik energie musíte vrazit do litru vody, na její rozložení, na
základní složky. Tzn. Vodík a Kyslík.?
Pane Hubasi-naučte se číst! Já nepsal že je to běžné,NENÍ, ale dělá se to byť u nás v česku ne .Jednu dobu se to u nás nabízelo, ale pže je to nákladnější než do benálu a nebyl zájem,tak se to přestalo i nabízet!Zrovna tak jako u nás nejezdí moc aut na CNG (hromadně snad jen MHD a linky od FTL vPV!)Tam je to ale spíš velmi řídké síti čerpaček na CNG.
Pane Diesele, někde jste si přečetl o možnosti přestavět naftu na LPG a tady to nyní prezentujete, jako kdyby to bylo běžné. Není a nebude, protože je to abnormálně nákladné, není o to zájem a tedy to ani plynaři nenabízí. Pochybuju, že znáte někoho, kdo má osobák v naftě přestavěný na LPG. Tak k sobě buďme ohleduplní a přestaňme se chytat za slovo, protože když na to dojde, dovolím si citovat pana Cukráře: "Neexistuje slovo nejde" :D
Tak to je sakra velký rozdíl v jízdě s autem na naftu a na benzín (samozřejmě při přibližně stejném výkonu). Tak benzín je daleko tišší. Má větší záběr (t.j. když na to šlápnete, tak to jede). Žere asi o tak cca 2 až 3 litry paliva více na sto kilometrů. Takže každý ekonomicky uvažující člověk (který nemá neomezené zdroje), má hned jasno. Kdo má rád rychlá auta anebo neumí počítat, tak určitě zvolí benzín.
Tomu nerozumím. S dieselovými motory jsem najel asi tak (160000 + 175000 + 1200) a servis motoru nula nula nic. U Citroenu se mě jednou posrala klimatizace (8000 kč) a jednou se mě zlomil klíček v zámku (7000 kč) a jinak 17 let spokojenosti.
Mp to ale byl ještě starý motor XUD?Nebo již DW?
Jinak-DPF či FAP,k tomu ještě EGR to je od ekoteroristů,pak kurvítka v podobě elektroniky to zase pro výrobce. Nepotřebují aby se jezdilo starými auty lae aby prodávali nové a nové a měli velké zisky.
Běžně jezídm jak ropáky tak benálovými a rozdíl?Benzínovou Xantii 1,8i16V s 81 kW roztáhnu klidně na trojáka do 120km/hod a otáčkami do 6000,kdežto totéž ale v HDí (přímovstřikový oturbený dehet 2,0 66kW) toto nedokáže ten už pomalu umírá při 4500 (nejde mo otáčkoměr tak hádám) ala zase tak kde na benálové podřazuji z 5°na 4°,tam u nafty jedeu stále jen na 5°. Prostě každé má něco do sebe.
Jj.Nejen saré XUD ale i nové HDi jsou jedny z nejlepších naftových motorů.Žel jak jsem psal výše,že ekoteroristé je ku...
Diesle, první motor byl z roku 2001 2l 66 kw HDi, druhý pak z roku 2007 1,6 HDi taky 66 kw. Teď nám nový BlueHdi 120kw. Osobně nejezdím moc rychle (tak max po Německých dálnicích - a to je čím dál tím více vzácnější). Ale zatím mě tyto motorizace docela - hlavně teda ekonomicky - vyhovovaly, tak max málo přes 6 l. Syn má řeba 1,3 75 kw Mitsububishi a jezdí tak tak za 7,5 l benzínu. A dcera s Puntem je na tom nejhůře 1,2 l a výkon ani raději nepíšu (asi 55 kw) tak do 8 litrů.
Benzínový motor má při stejném objemu min. o polovinu nižší točivý moment. Tím pádem minimálně o polovinu nižší otáčky. Že by Xantia byla zrovna auto ke chlubení se trapným výkonem? To máte odvahu... A jestli je podle vás dobré točit motor v otáčkách, tak to už je na pováženou.
A není to náhodou naopak. Rychlé srovnání.
např.
Škoda Fabia 2.0 MPI 85 KW má 170Nm vs Škoda Fabia 1.9D má 125 Nm
A u jiných aut to vychází podobně.
Dieselovy motor ve vozidlech jen tak neskonci. Jen se zacne nabizet pouze v autech, kde ma jednak nejaky smysl a kde se cenove oduvodni. To co patrne skonci je manie kolem nich, kdy se montovali bez rozmyslu prakticky do kazde nakupni tasky.
A proto se většina sportovních aut vyrábí pouze jako nafťák.
Měl jsem mnoho let cca 300kw benzín z roku 1991 (po úpravách), teď mám obyčejné 190kw benzínové Volvo a také jsem měl na pár dní Nissana gt-r 400kw.
Naftě jsem nějak nepřišel na chuť. Nejede to...
Já to nebyl, kdo tvrdil o benzínu, jaké to je letadlo. 1,2TSi tedy nejede. Byl jsem ve Škodě na zkušební jízdě a byla to Octavia. Ani Yeti není v TSi nic. Nikdo neví, co a jak vlastně bude. Jestli EU zavede daň do závratných výšin nebo co vlastně. V každém případě je vše budováno tak, že bez auta se těžko dostanete do zaměstnání v nějakém rozumném čase. Vlak je dnes drahý a co bude za pár let? Levný servis na novější auta není ani u benzínu, ani u diesela.
Zajímavé, mám na běžné ježdění Fabii Combi 1.2 TSi 66kw a jsem maximálně spokojený. Auto zrychluje svižně, jak ve městě, mimo, tak na dálnici. Jasně, sporťák to není, ale to od toho nikdo nečeká. Za mě tedy účel splňuje na 100%. Když vezmu v úvahu (v podstatě nic neříkající údaj) zrychlení 0-100, tak u tohoto kombíka je udáváno nějakých 11,2s, reálně bych si troufl říct, že doba je nižší. Takže žádná brzda provozu to rozhodně není, vzhledem k tomu, že většina běžného provozu se v tomto údaji pohybuje v rozmezí někde mezi 8-12s.
Záleží na konkrétních srovnávaných motorech a typech aut. U malých aut s tříválci a čtyřválci je rozdíl mezi benzinem a naftou citelný ... rozdílná je zejména kultrura chodu motoru, využitelné otáčkové spektrum, zatěžování přední nápravy a tím pádem ochota zatáčet, další věci záleží na konkrétních srovnávaných motorech). U větších aut s šestiválci jsou rozdíly mnohem menší. Automatická převodovka sama o sobě rozdíly v jízdě zmenšuje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.