Škoda Fabia

Od: Datum: 29.12.16 16:42 odpovědí: 12 změna: 30.12.16 09:08
Dobrý den,
rozhodl jsem si koupit Škodu Fabii první generace. Cenově velmi dostupné, v Česku je jich hodně, servis není drahý a díly jsou všude. Prosím nerozmlouvejte mi to, pouze chci poradit s výběrem motoru a pár dalšími věcmi.
1) Výběr motoru - chci benzín. 1.0 MPI má malý výkon (nechci), 1,2 HTP/1.2 12V HTP jsou poruchové (nechci). Pak si myslím, že 2.0 MPI je už moc. A pak jsou tu čtyři čtrnáctistovky. Zajímalo by mě jakou vybrat a jaký je rozdíl mezi MPI a 16V.
2) Sedačky. Lze zaměnit sedačky s typem RS nebo F2 či O1, aniž by měl kdokoli problém s tím? Nebo mohu vyměnit pouze F1 za F1?
3) Nárazníky RS. Lze namontovat mnohem hezčí nárazník z F1 RS na klasickou F1. Zajímá mě, jestli je to vůbec technicky možné a jestli by s tím zas někde nebyl problém.
Předem děkuji za odpovědi.

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.12.16 17:11
avatar

Opravdu tě nechci zrazovat, ale jedničková Fabie je vychytané auto pro strejce a dědky, potažmo geronty. Najmě 1,4 MPI. Jakýkoliv ultimativní romský tuning na takovém, nebo podobném autě, vypadá tragikomicky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sam
Datum: 29.12.16 17:59
Nejsem moc zkušený řidič, takže jsem si vybral Fabii. Nechci tuning, jen si chci auto přikrášlit. Pouze decentní změny. Líbí se mi nárazníky RS, ale samotná Fabie RS je velmi drahá pro mě. Přikládám obrázek, co mám na mysli. Je to opravdu jenom decentní.
Od: fik
Datum: 29.12.16 17:14

Rozdíl mezi motorem 1,4 MPi a 1,4 16V je jednoduchý. MPi je stále starý dobrý český motor přestavěný z felicie,rozvod OHV. 1,4 16V je koncernový motor,rozvod DOHC. Ani s jedním chybu neuděláš,oba jsou velmi odolné a spolehlivé. MPi má ještě nižší servisní náklady,má rozvody řetězem které vydrží víc než rozvody u 16V. Spotřebově jsou oba cca na stejno,o něco líp jede 1,4 16V-logicky je to 16 ventil,má lepší pružnost.

1,2 je šunt-jako nemůžu jenom hanit,kdo s tím jezdí jak důchodce,tomu to i vydrží,ale když ten motor dostane někoho,kdo s tím autem chce normálně jezdit,zvýšená zátěž způsobí jeho velmi rychlé opotřebovávání,katalyzátor u olejového kanálu způsobuje velmi velkou tepelnou zátěž oleje,který rychle degraduje a pokud nezkrátíš interval na polovinu,do 100 tisíc kilometrů je po motoru.

1,0 to je snad jenom po městě,samotný motor není špatný,to je taky předělávka toho OHV motoru z feldy,ale ten výkon je tak mizerný že to uspokojí jenom ty nejméně náročné

Jak je to se sedačkama ti přesně nepovím,protože jsem se tím nikdy nezabýval,šel bych do toho jen pokud mají stejné uchycení. Něco tam bastlit to už by se na STK určitě nelíbilo. Nárazník to samý,musí mít homologaci pro dané auto a musí mít stejné upevňovací body. Pokud nemá homologaci pro jedničkovou fabii,poletíš z STK jak namydlený blesk. Pokud by tam ještě uviděli nějaký bastl,nějaké převařování úchytů,samořezné šrouby a podobné zrůdnosti,tak tě prohodí oknem.

Teoreticky i prakticky je možné vše,ovšem naše byrokracie je proti. Pokud máš dost znalostí,dobré vybavení a dost peněz,uděláš z fabie třeba auto na okruhy..ovšem bude ti stát v garáži a nebudeš s ním smět na silnici

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sam
Datum: 29.12.16 18:01
Díky moc, velmi jste mi pomohl
Od: jmlc®
Datum: 29.12.16 17:18
avatar

a hlavně křídlo aby mělo... a kapsy ... http://abouttuning.blogspot.c…10/01/skoda-fabia-rallye.html

Ne, bohužel nikdo nemůže s klidným svědomím poradit, abyste si koupil tento vůz na tuning...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sam
Datum: 29.12.16 18:00
Odpověď viz moje reakce na Mirexovu odpověď.
Datum: 29.12.16 18:05

Není to auto na tuning, vzhledově taky žádný šlágr. na přepravu z bodu A do bodu B ideální. Motor 1,4 mpi je dobrý, mám jí v plynu na dojíždění do práce a paráda. spotřeba v létě 80halířů na km. závady žádný, jen nějaká údržba.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sam
Datum: 29.12.16 18:10
Opravdu nechci bůhví jaký tuning, pouze decentní úprava. Jinak díky za vytipování motoru.
Datum: 29.12.16 19:29

Viděl jsem černou FI se začerněným co šlo a vypadalo to překvapivě dobře.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.12.16 19:45

1) 1.4 MPI je modernizovaný motor z Felicie. Dostal větší objem, hydraulické vymezování ventilové vůle a pár dalších vylepšení. Dostal bohužel i zhoršení v podobě menších sacích kanálů, aby nekonkutoval motorům od VW, takže zejména 50 kW moc nejede a celkem dost žere. Výhodou je snadná a levná údržba, dá se říct, že je to nezničitelný motor. Montoval se ale jen do roku 2002, pak místo něj dávali HTP, takže to jsou vždy jen ty nejstarší kusy.

1.4 16V je motor VW. Jsou dvě základní varianty. Základní 55 kW verze s delšími převody a 74 kW verze s kratšími "sportovními" převody, kde výrobce předepisoval vysokooktanový benzín. Nevýhodou je dražší údržba a díly, určitě je potřeba připomenout třeba pravidelnou výměnu rozvodů, kde jen díly stojí cca 5 tisíc Kč. Zejména 74 kW verze mívají leckdy opotřebené pístní kroužky. V roce 2006 se do kombíků a sedanů začala montovat vylepšená 59 kW verze, která lépe jede, aniž by vyžadovala více paliva a má kvalitnější pístní kroužky.

2.0 MPI je dobrá volba, pokud jezdíte mimo město a dálnice. Slušně jede, spotřebu má jako 1.4 MPI a údržba je levnější než u 1.4 16V.

2) Fabie vybavené sportovním interiérem Dynamic mají sedačky a volant z verze RS, liší se to jen barvou čalounění sedaček.

3) Proboha proč? Technicky to s malými úpravami možné je, takové auta jde občas na silnicích vidět.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sam
Datum: 29.12.16 22:22
Děkuji za informace k motorům. Takže F1 RS nemá větší bočnice? Myslel jsem, že ano, ale pokud ne, tak to řešit nebudu. V okolí je spostu zatáček a rovinek je tu o poznání míň. A k tomu nárazníku. Strašně se mi líbí ten z RS (přední) a když to má být první MOJE auto, tak chci, aby nějak i vypadalo. Každopádně žádnej velkej tuning, opravdu jenom decentní. Přední nárazník z RS, nějaký lehký spoiler (opravdu malý) na záď a možná zadní nárazník jiný. Plus nějaký kola a tónovaná okna, toť vše. Žádný obří koncovky výfuku, metrovej spoiler a nárazníky, abych škrtal o zem. To se mi hnusný.
Datum: 30.12.16 09:08

Fabia má dvě verze sedaček. Normální sedačky, které má většina Fabií. A pak sportovní sedačky s většími bočnicemi a trochu jiným tvarováním, které se standardně montovaly do verze RS a do ostatních verzí je šlo objednat jako příplatkovou výbavu Dynamic (součástí toho byl i tříramenný volant z verze RS a malý kožený paket).

Tady je příklad Fabie, která má ty příplatkové sportovní sedačky:

https://www.sauto.cz/osobni/d…da/fabia/17053245?goFrom=list

Pokud chceš, aby Fabia vypadala pěkně, tak bych si vybral nějaké pěkenou metalízu, dal bych k tomu nějaká pěkná kola, asi ty fólie a to víceméně stačí. Nezapomeň, že na STK se dnes vše kontroluje. Na každý neoriginální doplněk (folie, spoiler, velká kola) musíš mít atest.

Jinak Fabie je dost těžká, takže pokud chceš, aby to mělo i dynamiku, je potřeba aspoň ten 74 kW motor.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.