Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co to může být za závadu?

Od: badoitov* odpovědí: 9 změna:

Ahoj,

mám problém s autem. Když jedu cca 70-100km rychlostí a začnu brzdit, začne mi klepat volant a jakoby se třese. Zvláštní je, že to dělá hlavně, když natočím volant doprava. Když je rovně, tak to téměř nedělá. Když natočím volant do prava, slyším jakoby klepalo i kolo. Neví někdo, co to může být?

Díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel

máš dobře utažený přední kola?

 

petula00*
hodnocení

0x

Ložisko v levém kole.

badoitov*
hodnocení

Obě ložiska jsou před 3 měsíci měněná :( Přetím to klepalo při jízdě, teď klepe volant a to pouze při brždění. Jak zabrzdím a otočím kola doprava, tak to bouchá a klepe se celý volant.

Dobrý den,

že jsou měněná neznamená, že musí být v pořádku, i to se bohužel stává :)

petula00*

Mohla by to být i uvolněná brzd.destička a nebo třmen.

 

hodnocení

0x

Mohol by to byť homokinetický kĺb,no aj kotúče na brzdách.Ráz je zaber o obloženie a raz sklz o prepálené miesto,Môžu byť aj vypadané.Nepíšete aké máte auto a brzdy.

 

albatros498022*
hodnocení

0x

Čep řízení nebo stabilizátor. Popřípadě si nemuselo dobře sednout ložisko.

 

vanad1*
hodnocení

0x

Z nabízených závad to nebude ani jedna. Tepání znamená házivost. Ložisko se projevuje v zatáčkách, kdy se zatěžuje ložisko nejvíce. Při odlehčení vadného ložiska hluk ustává a je to souměný hluk. Nikoli tepání.

Nejspíše jde o zvlněný brzdový kotouč, který při nějakém prudkém brzdění v jednom místě dostal slušnou tepelnou šupu a nebyl pak po takovém brzdění ještě opět zhříván souvislým brzděním. Pak začne házet třebo o 0,2mm, což není nijak dramatické ale vyvolává to cukání.

Žádný kulový čep to nemůže vyvolat. Jen při zvětšené jeho vůli je to výraznější. Jak se kolo otáčí, tak házivost zasáhne brzdovou destičku a tu zbrzdí lehce kolo. Nedotažený disk se projevuje hlavně při akceleraci, kdy to doslova mlátí.

Pokud máte kde, nechte si na soustruhu stočit kotouče nebo alespoň ať vám nějaký strojař přeměří na autě házivost kotoučů pomocí hodinek při utažení kolovými šrouby. Budete za chvilku vědět potřebné informace.

 

fik
hodnocení

0x

Pokud to dělá jen při brzdění závada bude křivý brzdový kotouč. Pravděpodobně na pravé straně,jak zatočíš na pravo,kolo se odlehčí a může více vibrovat. Dát nové kotouče a desky,správně je zajet a mělo by to být OK. Homokinetický kloub vyloučíš lehce,zařaď zpátečku a dej plný rejd a začni couvat,pokud se ozve lupání a bude to škubat do volantu,je některý KO.

Ještě samozřejmě to chce projít podvozek,protože to nemusí dělat jen brzda..ta brzda to je jen nejpravděpodobnější.

Správné zajetí brzd spočívá postupně přidávat zátěž,kotouče se musí zabrzdit a když hnedka cápneš na plno na brzdu,může se lehce zkřivit nebo na něm může vzniknout zapálené místo a to už se ničím nespraví. Prvních cca 200 kilometrů po výměně brzd jezdit plynule,vyhýbat se prudkému brzdění. Samozřejmě velmi důležité je očistit dosedací plochu pro kotouč až na čistý kov,pokud tam zbyde nějaký bordel a kotouč si sedne křivo,můžeš zajíždět jak chceš a stejně to bude házet

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]