Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
mám problém s autem. Když jedu cca 70-100km rychlostí a začnu brzdit, začne mi klepat volant a jakoby se třese. Zvláštní je, že to dělá hlavně, když natočím volant doprava. Když je rovně, tak to téměř nedělá. Když natočím volant do prava, slyším jakoby klepalo i kolo. Neví někdo, co to může být?
Díky
Z nabízených závad to nebude ani jedna. Tepání znamená házivost. Ložisko se projevuje v zatáčkách, kdy se zatěžuje ložisko nejvíce. Při odlehčení vadného ložiska hluk ustává a je to souměný hluk. Nikoli tepání.
Nejspíše jde o zvlněný brzdový kotouč, který při nějakém prudkém brzdění v jednom místě dostal slušnou tepelnou šupu a nebyl pak po takovém brzdění ještě opět zhříván souvislým brzděním. Pak začne házet třebo o 0,2mm, což není nijak dramatické ale vyvolává to cukání.
Žádný kulový čep to nemůže vyvolat. Jen při zvětšené jeho vůli je to výraznější. Jak se kolo otáčí, tak házivost zasáhne brzdovou destičku a tu zbrzdí lehce kolo. Nedotažený disk se projevuje hlavně při akceleraci, kdy to doslova mlátí.
Pokud máte kde, nechte si na soustruhu stočit kotouče nebo alespoň ať vám nějaký strojař přeměří na autě házivost kotoučů pomocí hodinek při utažení kolovými šrouby. Budete za chvilku vědět potřebné informace.
Pokud to dělá jen při brzdění závada bude křivý brzdový kotouč. Pravděpodobně na pravé straně,jak zatočíš na pravo,kolo se odlehčí a může více vibrovat. Dát nové kotouče a desky,správně je zajet a mělo by to být OK. Homokinetický kloub vyloučíš lehce,zařaď zpátečku a dej plný rejd a začni couvat,pokud se ozve lupání a bude to škubat do volantu,je některý KO.
Ještě samozřejmě to chce projít podvozek,protože to nemusí dělat jen brzda..ta brzda to je jen nejpravděpodobnější.
Správné zajetí brzd spočívá postupně přidávat zátěž,kotouče se musí zabrzdit a když hnedka cápneš na plno na brzdu,může se lehce zkřivit nebo na něm může vzniknout zapálené místo a to už se ničím nespraví. Prvních cca 200 kilometrů po výměně brzd jezdit plynule,vyhýbat se prudkému brzdění. Samozřejmě velmi důležité je očistit dosedací plochu pro kotouč až na čistý kov,pokud tam zbyde nějaký bordel a kotouč si sedne křivo,můžeš zajíždět jak chceš a stejně to bude házet
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.