Nejste přihlášen/a.
Je nějaký origoš kryt mřížky chladiče pro Fab II? Myslim na zimu,na obdobi zkdyž mrzne a pod. Jezdim s TDi a nechce se to rychle ohřát. Motor je "zespod" otevřený a po 8KM se sotva zahřeje. Na kratk. trasach nedosahuje skoro provoz. teploty. Tim se myslim zvyšuje i spotřeba i trochu opotřebení motoru.
Dle mne neexistuje a stejne by Te to byli k nicemu. A to z jednoho prosteho duvodu. Dokud se voda v malem okruhu neohreje na provozni teplotu, tak termostat stejne neotevre a je jedno, zda je chladic zakryty ci ne, pac pres nej voda neproudi. A po otevreni termostatu uz ma voda provozni teplotu a ta jiz vyznamne nepoklesne at je leto nebo mrazy - pokud je termostat funkcni.
Na studeny TDI motor nejvice trpi asi turbo. Holt to nesmis honit, dokud se motor neohreje.
Obecně se diesel ohřívá pomaleji než benzín. A asi i proto je na kratší trasy lepší benzín než nafta. Jezdim tak 3-4 km a když jsem měl ropáka tak se teploměr ani nepohnul, s benzínem to je lepší. (Neplatí v případě Š 105/120/130, tam to taky bylo na delší cestu než se to všechno ohřálo na provozní teplotu.)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.