Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej ja nad riskou max

Od: honza01* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den nechal jsem si měnit olej v servisu a teď jsem to kontroloval a mám tam tak o 4min nad riskou max, tak nevím jestli to něják ovlivní chod motoru nebo jestli mám trochu oleje upustit?


doplněno 09.12.16 14:41:

Oprava je tom o 4mm (minimetry) nad riskou

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

tak jestli je to o 4 minuty - tak je to špatně ... - jak rychle jste po vypnutí motoru kontroloval risku?

Obecně - všeho moc škodí - bude tam moc oleje, takže bude větší tlak... možná vám vyskočí měrka a bude stříkat ven...


doplněno 09.12.16 14:59:

auto.idnes.cz/...


doplněno 09.12.16 16:00:

@adetouk - odkaz to snad opravil - ale už jsem viděl auto, co zadřelo motor díky vystřikování oleje přes měrku - ta vyskočila - prý měl oleje "moc"- jestli je to pravda nevím, a je mi to i jedno.. hlavní je, že moc oleje je špatně !

bude tam moc oleje, takže bude větší tlak... možná vám vyskočí měrka a bude stříkat ven...
Tak větší blbost jsem ještě neviděl.Motorová skříň natlakovaná až vyskočí měrka oleje.*ua*

asd1

Stačí ucpaný odvětrání kliky, profukující kruhy a měrku to vyrazit může.

1. změřit správně hladinu (auto musí stát zcela rovně, měřit podle výrobce - obvykle za tepla 5 minut po zastavení motoru)

Pokud je přes rysku tak odsát.

Ověřit práci servisu, hlavně jestli opravdu proběhla výměna filtru a jestli je kvalitní (šmejdům často nefunguje zpětný ventil)

 

rqwope*
hodnocení

0x

Ovlivní neovlivní, to je jedno, rozhodující je, že je to špatně. Výrobce něco předepisuje, je tam limit od-do a je to mimo limit, tedy špatně. Výrobce taky předepisuje způsob měření hladiny oleje. U VW group většinou funguje - na rovině, za tepla, na zhaslém motoru, ne bezprostředně po jízdě, vytáhnout, otřít, zasunout do cvaknutí, vysunout a bezprostředně odečítat. Jestli se nejedná o chybu při měření je to chyba servisu. Jde o službu jako každou jinou a byla provedena špatně. V krajním případě by se dalo spekulovat nad možností, že v motoru zůstalo jisté množství starého oleje. Měnili to vývěvou přes měrku? Nenechali starý filtr? Mohlo dojít k procesní chybě daleko většího významu!

 

fik
hodnocení

0x

Prvně to pořádně změř podle návodu k autu,ať máš jistotu a neuděláš tam ze sebe vola. Pokud je opravdu hodně,je to chyba servisu a doporučuji reklamovat práci. Výrobce totiž udává jak maximální,tak minimální hladinu oleje-budou namáhána gufera motoru a můžou mnohem dřív odejít. Tohle často vzniká když servis olej jen odsaje vrchem a mechanik pak naleje podle tabulky množství oleje. Samozřejmě když to nevypustí zátkou tam něco zůstane a když tam naleje předepsané množství,tak je tam pak zkrátka moc. Rovněž se to může stát pokud nevymění filtr-což už je velmi kritické-ovšem i to se děje

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]