Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat na názor pánové na ježdějí se zalomeným kouskem žhaviče u C3... že by mohl vylítnout..
než rozdělávat hlavu a s tím spojené náklady. Jen jsem chtěla vyměnit žhaviče kvůli špatným startům po ránu, když mrzne!
tak jen doplním, nestalo se mi to doma na dvorku, ale v servisu (neautorizovaném) kam jezdím běžně,
chtěla jsem jen vyměnit žhaviče.. cena cirka 3500 ,--
Motor je 1,4 HDI 50kW, r.v.2006, a tři šly v pohodě byly dost zničený, ale čtvrtý se rozpadl tak že
osm cm je venku a dva cm zůstaly dole zaklíněný, oprava je odhadem i s rozvody komplet tak 20 tis.
Tak nevím jestli servisák když se mu to stane vezme náklady na sebe...?
Asi by jste měl lépe popsat, jaký kousek máte vlastně na mysli. Napřed to působilo, že vám ulomená špička žhaviče spadla do spalovacího prostoru, ale je taky možné, že se vám stalo co je běžnější, tedy že se vám svíčkou vůbec nepodařilo pootočit a ulomila se jen její hlavička, zatímco celá čast se závitem zůstala v hlavě. S tím se samozřejmě normálně jezdit dá, akorát že při studených startech bude tento válec chytat později a zezačátku trochu hůř spalovat.
kousek něčeho pevného uvnitř motoru, co tam nemá co pohledávat, vám jistě brzy zadře motor a oprave místo rozdělání motoru bude trochu jiná - výrazně dražší...
Kdo zalomil, ať to uhradí...
zalomení - v závitu zůstal? No a jak jinak to chcete vyndat? Sundání hlavy je nejlevnější a nejrychlejší řešení
servis musí mít pojistku na blbost a na základě této pojistky bude hrazeno vše - pokud to nebylo "načerno" - a jestli bylo, tak si pomůžete jedině drahým servisem jinde...
Cokoliv pevného ve válci = nestartovat! Jedině opatrně ručně točit motorem (např. dát píst k horní úvrati aby to spadlé dovnitř šlo líp chytit)
Kdo to zalomil ten zaplatí vyndání, buď přes nějakou díru (žhavič, ventil) nebo sundat hlavu.
Stačí lehce poškozený ventil = podpálí se = repase hlavy atd. Díra v pístu atd., nemluvě o riziku komplet zadření.
ale on nespadl do motoru...prý je tam tlak a ten by to měl vystřelit nahoru ne dolů..ten kousek tam drží pořádně..
Klidně to nechte tak,pokud máte na nový motor nebo na GO.
DOPORUČUJI - Nestartovat a odtáhnout od servisu nebo ke garážníkovi co má zkušenosti nejraději přímo s motory od PSA (dle zkušeností dalších citroenářů s autorizovanými servisy raději NE) nebo motoráři a hlava dolů a důkladná oprava hlavy - respektive otvoru pro žhavičku!Nebo pokud umíte sám om čemž díky dotazu pochybuji!
Takto to vyjde nejlevněji-jen nové žkavky,těsnění pod hlavu a raději nový řemen (dle nájezdu možná raději celé rozvody=kladky,VP...)možno u nové šrouby hlavy !
Von je tam tlak ale taky je tam při chodu motoru PODTLAK!
Právě,jak jsi správně napsal je tam při sání podtlak,a ne zrovna malý. Ten kousek se tam nasaje a má po motoru. V otáčkách to tam roz*be totálně všechno
No tak jasný že na nový motor nemám, bohužel ale ani na to co píšete, prý tak 20 tisíc..
a to jsem jen chtěla vymenit žhaviče ... auto má najeto 150 tis. koupené z bazaru před třemi měsíci..
To si musíš rozmyslet,když se to nasaje dovnitř,škoda bude určitě větší než za 20 tisíc. Ono měnit žhaviče není tak jednoduchý jako svíčky,za první jsou určitě tenčí,za druhé jsou tam déle a víc se zapečou než svíčky. A když to nejde,nemůžeš na to jít s rambo silou a prostě zabrat,to ulomíš jedna dvě. Musíš to opatrně zkusit roztočit lehce sem a tam,a předtím to prolít nějakým povolovačem zapečených spojů
A již vůbec ne na HDi možna tak na TD nebo D kde je toto v pohodě ale u HaDů se toto žel přes jinak docela dobré motory,stává.Jinak co máte za motor a kde jste přišel na sumu 20 000kč?Nejdražši snad byli rozvody u PSA na motorech 3,0iV6 kde stáli jen rozvody s rpací v autorovi kolem 15 000 (dnes již většinou pod deset!)
Odkud jste?např u nás v Popelíně je dobrý mechanik na naftu Peu potažmo i ctr!
Dobrý den. Když se zalomil, tak tam asi drží pořádně, sám nevypadne ani dovnitř, ani ven. Tento válec nebude žhavit, ale pokud jsou ostatní žhaviče nové, myslím, že na 3 válce bude startovat. Možná bude auto po nastartování trochu kouřit, než se trochu ohřeje a začne spalovat tento válec, ale to je jedno. Jezdil bych dál bez opravy, myslím, že oprava je dost drahá, pracná a není nutná.
V každým případě to bude blbě startovat, takže hlava dolu jí nemine. Levnější je udělat to hned. 20k mi přijde moc - těsnění hlavy, šrouby hlavy, žhaviče, vyndání zalomeného + příp. oprava otvoru pro žhavič, nový olej + filtr, možná nové rozvody (pokud se neměnily při koupi tak rozvody určitě). Komplet včetně práce spíš max.15 (?). Pokud to bude dělat ten co to zalomil tak práce by měla být zdarma a materiál za nákupku (příp. sehnat si ho sám z netu), tj. tak za desítku...
Ceny dílů: těsnění+ šrouby hlavy 2k (Viktor Reinz), rozvodová sada 1k (INA), žhaviče ca max. 800,- + doprava = díly za 3k
Pokud 20k navrhuje ten co to zalomil, tak bych ho hnal.. Rozumnou cenu bych viděl komplet 5-10k podle toho kdo to bude dělat...
Můžer se to lišit podle konkrétního motoru - ten neznám...
otázka je,v jakém místě se zalomil.. dále kdo to měnil.. jestli to zalomili v servise, tak at si to řeší sami..každopádně u těch psa to je docela problem.. láme se to jak párátka.. by mě zajimal duvod.. ja už jsem měnil na koncernovych asi 5-6 motorech a vždy naprosto bez problému...před sundávání hlavy bych nejprve kontaktoval firmy, ktere se konkretně těmito záležitostmi zabývají.. udělají to bez demontáže hlavy.. pokud tam je ovšem přístup.. u te C3 si moc nejem jistý.. ale za optání člověk nic nedá ...za 20cku to snad musí být s rozvodama, komplet go hlavy a ještě vyčištěné a naleštěné :D...
Trošku jsem pohledal naleznul toto-rozv.sada Ruville-1513kč + VP Ruville-757kč
rozvodová sada s VP od SKF - 2760kč
těsnění (může se lišit cenově dle tl a počtu zářezů!zde 2 zářezy,tl 1,25mm) Viktor Reinz-778kč + sada šroubů hlavy 509kč!Takže opravdu nevím kde je oněch 20 000kč když materiál vyjde na (zaokrouhleně ) na 4500 Práci odhadnout neumím ale řekl bych cca6000kč+- k tomu samozřejmě ještě něco málo na opravu onoho otvoru žhavky.
Jinak na žhavky je také nějaká lhůta ale lide na toto stejně jako na výměnu zapal.svíček ... a něco podnikají až to blbě startuje a pak se u HDI diví že se rozbije žhavič!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.