Nejste přihlášen/a.
Ahoj.Je rok 2017 a 10.tého března mi bude 17.Začínám se koukat po prvním autě.Nejsem ten co o autech nic neví o auta se zajímám cca od 11let. Vždy jsem byl úplně unešen z motorů (hlavně Ameriky V8,l6).Když se koukám na bazary tak nic moc.Samá vylítaná plečka nechci do prvního auta investovat desetitisíce protože vím že utrpí ťukance,škrábance přijde mi to zbytečné.Představoval jsem si klasickou Octavia 1.9TDI (líbí se mi ropáci).Přemýšlel jsem i o Felicii disagnově se mi vždy líbila taky. Má ji i můj děda fakt zachovalou 1.6stku najeto 58tis. krásný kousek ale oktáva má jisté výhody hlavně vyšší bezpečnost.Příjde mi že Felicie má docela tvrdé pedály možná mi to jenom přijde seděl jsem za volantem jenom ve třech autech Felicia 1.61998,octávia 1.9tdi 1995 a v našem rodiném kombíku bmw 5 touring 2014.Tak mi poraďte popřípadně které auto je též vhodné jako první a je bezpečné a rovnou mi k tomu můžete připsat jaké bylo vaše první auto a jaké na něj máte vzpomínky.
Tak škodovky moc nemusím hlavně kvůli koncernu VW a kvůli dalším okolnostem jako PD motory ale k věci.Ochcávka mi přijde jako dobré auto na naučení a vyjíždění ale třeba má někdo lepší názor který mě zajímá a proto sem píšu.
paw,povinné ručení je snad povinné,ne? a havarijko na plečku? když uvažuje octávku anebo feldu? a když se kupuje auto na učení,tak právě s oděrkama bych počítal. mne spíš překvapuje,že mu v březnu teprve bude sedmnáct a chce si koupit auto. něco mi uniklo? od sedmnácti se mohou řídit normální auta?
hlavně se zajímej o servis. U naftových motorů a hlavně u větších aut jsou náhradní díly docela slušná pálka. pokud chceš na rozježdění dobré auto, tak doporučuji Suzuki Swift benzin. ať už 2002 nebo novější. Dobře prohlídni, pokud se k tomu majitel trochu dobře choval, tak liješ benzín, měníš olej + filtr a klasický servis. Takže investice minimální. Japonci byť vyrobení v Maďarsku jsou jistota. Máme dva auta a nedám dopustit. U mazd dávej pozor, rády rychle reznou. Mitsubishi taky není špatné. Toyoty taky nejsou k zahození.
Otázkou je, zda chceš auto na parádu a nebo takové aby moc nežralo. Před svátkama mě zrovna vezl kolega. Má Octavii, má i pasata. Servis na pasatu, jen takový drobný, protože mu blbly světla, a pak ještě jedna součástka, tak ty světla myslím stálo jedno 4500,- Celkově nějaká investice 15.000,-
Zjisti si co se stane a kolik stojí nové turbo, když odejde. Vesměs naftové auta jsou služební auta a jsou před smrtí, tedy velkou investicí. Pokud nebudeš mít štěstí a nenarazíš na chlápka, co se o auto stará ale ten ti to neprodá za 5.000,-
Mám ještě Hiluxe naftového a toho používám na práci a nedám také dopustit. A měli jsme scouta od škodovky, také super auto ale zase, pro tebe na naučení zbytečné. Ideálně něco menšího, lehčího, co moc nežere peníze. Ber to tak, že auto je největší díra na peníze.
Jen si spočti kolik tě budou stát nové gumy u Octavie, Felicie, Golfu, Swifta (už tady jsou rozdíly).
Být tebou, volil bych toto:
Benzín:
Toyota Yaris, Suzuki Swift
Nafta:
VW Golf 3, 4 1.9 TDi výkon buďto 66 kW (pomalé není to nic extra na předjíždění) a pak 81 kW (nebo někdy udáváno 85kW) Taky není špatné. Bacha na tuningované auta.
Chtít v 17 auto,no. Vím, že je to bezvadnej sen, ale realita je jiná (moje zkušenosti) :D Stojí to prostě peníze a pokud nevyděláváš alespoň 5000 měsíčně, tak budeš jezdit od výplaty k výplatě a když se něco většího rozbije, tak třeba ani nebudeš jezdit. Ohledně oktávek je to složitý, pro mladého nejspíše zbytečné a "drahé". Doporučil bych spíš něco malého. V čem se oťukáš, protože za volantem se učíš každej den i když ti bude 50 ...
seznam aut, který bych doporučil:
Fiat stillo, Renault Clio (oba italové, oba trochu problémy s elektronikou, ale nic co se nedá vyřešit za odpoledne stráveném na internetu a potom v autě s páječkou). Taková klasika nějakej starší golf. Nafta je sice pěkná, ale ve výsledku tě i může vyjít dráž. Pokud nenajezdíš na jednu cestu do školy víc jak 20 km (nemyslím tam a nazpátek), tak to ani nemá cenu kupovat naftu. Nezahřeje se, škodí to motoru a tak. Každopádně si myslím, že auto bez stálé práce je blbost a nevyplatí se.
tady řeší taky první auto tipcars.com/... a slušná recenze na feldu tipcars.com/... tipcars.com/...
Můžu Vám napsat, které bylo moje první auto. Byl to Oltcit (elegantní výrobek Rumunských pracujících) v.r. 1989. Po třech týdnech jsem mu urazil kolo o strom (moje první a zatím poslední havárka (doufám)). Pak jsem s ním jezdil ještě asi dva roky, než jsem ho vyměnil za Favorita s novou tváří. Jinak na takto obecně položený dotaz není možná relevantní odpověď.
Nic proti Feldě, ale má naprosto mizernou bezpečnost - z normálního auta vystoupíš napudrovanej, z Feldy při stejný bouračce tahaj mrtvolu. Do rizika že přijdu o nohy kvůli drcnutí v 40 kmh bych nešel... Jinak je Felda na normální ježdění slušný auto, snad kromě mizerný ventilace (mlžení oken) a debilní geometrie řízení (v ostřejší zatáčce se musí silou viset na volantu)
Focus MK1 v benzínu (bacha na korozi, hnije jak Felda hlavně prahy, MK2 je na tom líp, ale zase je dražší), pokud se ti líbí ropáci tak Marea nebo Stilo s JTD. Škodovky a koncern obecně jsou na danou kvalitu předražený a nadhodnocený, zas tak bezchybný auta to nejsou... Za stejnou cenu máš Focus v dobrým stavu X Oktávka bude stará olítaná plečka
Ahoj,
Nenapsal jsi, jakou si představuješ cenu? Pak by šlo poradit konkrétněji. Octávia za 15 ticíc, je tak na destrukční derby. Moc víc toho asi nezvládne, protože to bude šrot.
Moje první auto byla Audi 80 1.9TDI - 66kw. To auto bylo nesmrtelný. Spotřeba tak 5l/100km a dalo se i za míň. Jednou jsem, ve snaze ušetřit, nalil do nádrže tu eko zelenou naftu/řepkovej olej, od noname benzinky. Výsledek byl takový, že se zvedla spotřeba tak na 7 l a zasralo mi to vstřiky. Domů jsem dojel jen tak tak. Ten motor sebou příšerně škubal. Asi jel na 3 válce. Oprava = vydělal jsem vstřiky, profoukl kompresorem, vrátil a jezdil BEZ PROBLÉMŮ dál... Auto ještě dnes funguje a jezdí.
Pokud se ti líbí Octávia a nafta, pak bys o ní mohl uvažovat,(ty motory se montovaly i do octávie 66 a 81kw a byly fakt téměř nesmrtelný - při dodržování základních pravidel) ale jak se tady už zmiňovalo, je to docela riskantní. Taky jsou dražší a s nižší výbavou, ve srovnání třeba se zmiňovaným Focusem ( Fordi mívají i vyhřívané čelní sklo = neškrábeš a nemlží se). Když ale narazíš na trochu slušnej kousek, tak se dá opravit docela levně - taky se kvůli tomu docela kradou (aby byly na díly).
Pak jsem přesedl na Mondeo mk3 2.2 TDCI 136kw. To auto je naprosto božský. Je to vážně pěkné svezení, tady už bych ale nedoporučoval, protože jsou tu vyší rizika investic(treba vstřiky a čerpadlo - repas stojí klidně i 40 tisíc). Kompenzuje to ta radost z řízení, komfort a luxus, který to auto poskytuje. Focus by mohla být dobrá volba, spíš ale v benzínu. Fodrí diesely nejsou až tak vychytané, riziko servisních investic a vyžší spotřeba (oproti motorům třeba vw koncernu).
Obecně, pokud chceš auto "bez investic", budou to takové ty menší a nehezké vozítka. Proč? Málo kdo je chce = tolik se nestáčí km, míň najezdí a hlavně o ně není zájem mezi mladými řidiči. Kde kdo totiž třeba ty Octávie "vylepšuje". Zvednout výkon se u ní dá docela snadno, ale potom už je to jistá cesta do pekel... Dá se vidět 1.9TDI, co má třeba 180kw a hulí jak lokomotiva. Rychle pak ale odejde spojka, převodovka, poloosy, brzdy atd...Proto hlavně neber žádné "natuněné" auta.
Jak už někteří psaly, třeba taková Felicie na LPG. Ta by měla mít malé provozní náklady a ani servis nebude náročný. Pro auto jeď nejlépe se známým automechanikem, nebo někým, kdo tomu co nejvíc rozumí a pak už je to jen o štěstí.
Poznámka pro některé ostatní přispívající: On psal, že se začíná dívat po autě, ne že si ho jde v 17ti letech kupovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.