Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota topení

Od: richard22 odpovědí: 30 změna:

Potřeboval bych radu. Mám Škoda Fabia 1,9 TDI ATD z roku 2002 a mám problém s regulací teploty topení a klimatizace. Když se ráno motor zahřeje na provozní teplotu, nastavím regulátor teploty z modrého pole třeba do středu stupnice, ale teplý vzduch začne foukat až po nějaké době od nastavení, třeba až za několik minut a navíc teplota vzduchu se zvyšuje postupně, takže za několik minut po nastavení regulátoru začne foukat vlažný vzduch a postupně se zvýší až na teplý a to i přesto, že chladící kapalina je již dávno zahřátá a regulátor nastavím do určité polohy jen jednou a potom už s ním vůbec nehýbu. Když regulátor nastavím zpět na modré pole, pořád fouká teplý vzduch a teprve po vypnutí motoru vozidla a opětovném nastartování začne foukat chladný vzduch. Chtěl bych se zeptat, proč se klapka nenastaví do polohy pro chladný vzduch ihned po nastavení regulátoru do modrého pole, ale až po vypnutí a znovunastartování motoru vozidla? Proč se při nastavení regulátoru na teplý vzduch klapka nastavuje asi se zpožděním, když teplý vzduch začne foukat až po několika minutách od nastavení teploty regulátorem? Slyšel jsem, že může být vadný servomotor, který ovládá klapku, ale kdyby byl vadný, asi by se klapka nenastavila do správné polohy vůbec, ani po vypnutí a znovunastartování motoru vozidla. Proč se klapka nastaví třeba až po vypnutí a znovunastartování motoru vozidla nebo se zpožděním několika minut od nastavení teploty? Kde může být chyba? Děkuji

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

richard22
hodnocení

Věděl by někdo, proč se ta klapka nastaví do polohy pro studený vzduch až po vypnutí motoru vozidla a znovunastartování? Může být můj problém způsoben opravdu tím servomotorem, i když se třeba po vypnutí motoru vozidla a znovunastartování klapka nastaví do té požadované polohy pro studený vzduch nebo je chyba jinde?

 

richard22
hodnocení

Ještě dodám, že diagnostika nevypsala žádné chyby. Poradí někdo?

 

hodnocení

0x
avatar dabel

skuste tu klapku dát vagem do základního nastavení pokud nedostane rozum vidim to na výměnu

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

Mel jsem to same a mel jsem KO servomotorek jak na klape teplo/zima tak i na klapce vnitrni/vnejsi okruh. Vymenil jsem pouze teplo/zima a ejhle , neslo udelat zakl. nastaveni klapek. Pri tomto procesu vyhodnotil ze klapa vnitrni/vnejsi je KO a skoncil s nastavovanim. Tak jsem musel koupit i tu novou. Pozor jsou to celkem pekne palky.

 

richard22
hodnocení

Mám nejspíš vadný i druhý servomotor pro nastavení vnitřního/vnějšího okruhu, protože nejdřív mi po stisknutí tlačítka blikala kontrolka a teď už se vůbec nerozsvítí, takže ty okruhy nejdou přepínat. Slyšel jsem, že ty servomotory u Fabie odchází často, proč mají tak nízkou životnost? U Fabie bez klimatizace tyto problémy s regulací teploty nejsou?

tycoon*

Protože ty součástky jsou nekvalitně navrženy. Jedničková Fabie toho má víc. Plastové jezdce mechanismu stahování elektrických oken, které dřív nebo později prasknou. Spínač brzdových světel, který se uvnitř vychodí. Silenbloky ramen, které se roztrhnou.

Fabie bez klimatizace nemá servomotor mísící klapky, takže je o jeho závadu "ochuzena". Servomotor vnitřní cirkulace má, ale je trochu jiný a asi tak často neodchází.

Jinak co se týče klimy, tak se vyskytuje i vadná řídící jednotka, která je ukryta v panelu ovládání klimatizace.

 

richard22
hodnocení

Všude čtu nebo slyším, jak jsou Fabie s motory 1,9 TDI PD 74kW nebo 1,4 16V spolehlivé, ale zřejmě to nebude pravda, protože já mám Fabii 1,9 TDI PD 74kW a moc spolehlivá není a několik mých kolegů má také Fabie a se spolehlivostí nejsou moc spokojeni. Zajímavé je, že dokonce i odborníci Fabie chválí. Proč všude píšou, jak jsou Fabie spolehlivé, když to není pravda? Jsou opravdu ty Fabie s motorem 1,9 TDI PD 74kW spolehlivé nebo nejsou?

asd1

Ona totiž ta "kvalita a spolehlivost koncernu" zase až tak dokonalá neni, spíš to je jen zažitý názor ;) Když se pokaká Fabie, tak je to "stane se je to stroj", když se naprosto stejnou závadou pokaká Fiat tak je to "italskej šmejd co se furt sype".

U Fabky ještě často kabeláž, servořízení atd. FAbka zas tak špatná neni, ale měla by stát stejně jak Punto protože se sype zhruba stejně (možná i míň), je menší, míň pohodlná, ale zase o něco míň rezne. O paskvilech jako HTP radši nemluvit ;)

Protoze u stare kary 10+ se proste vse kazi. Je to proste stara kara, co uz mela byt sesrotovana. Ja si treba na 1,4 8v nemuzu stezovat. Za 220k km prasklo 1x tesneni a 1x hlava. Oprava za par kacek.
asd1

"Nemůžu si stěžovat, za 220 kkm jen jednou těsnění a jednou ruplá hlava" - fakt pobavilo, tomu říkám bezproblémový motor :D

Ty výměny po 30 kkm - prostě už to bral jako starou pikslu na dojetí a investice by byly vyhozený prachy, proto měnil až za tak dlouho. Lepší je měnit po 10 kkm, ale i těch 30 s velkou pravděpodobností motor přežil. Horší je honit za studena nebo chcípnout bez dochlazení turba - to ale ze servisky nevyčteš...

Jo pohoda, tesneni stoji jak krabicka cigar. No stress. 1,4ka na to trpi bohuzel. Na to, ze to jezdi v 90% jen mesto a kratke trasy jsem spokojen. By me zajimalo ktery motor za 14let a 220k km preferovane mesto a kratsi trate prezil uplne bez zadnych oprav.
ylibugy

Např. motor, ze kterého vychází a to 1.3mpi. :) Jasně těsnění stojí pár korun, ale té práce... Mám už skoro 2 roky prasklou manžetu na poloose. Koupil jsem si novou kvalitní za cca 50kč, ale teď čekám, kdy se mi tam namontuje. Ona se k tomu stále nemá. *smich*

 

richard22
hodnocení

Myslíte, že odborníci lžou, když všude píšou, že jsou Fabie spolehlivá auta? Nebo mám smůlu, že moje Fabie 1,9 TDI 74kW je nespolehlivá i když tento motor je vychvalovaný?

Mas smulu, ten motor patri ktomu lepsimu co koncern udelal.
Ktomu diesel je na udrzbu vzdy drazsi jen benzin.
tycoon*

Fabie je průměrně spolehlivé auto. Má několik typických závad, které dřív nebo později přijdou, jednou z nich je právě ten problém s mísící klapkou. Čili smůlu nemáte, potkalo vás to, co tisíce lidí před vámi. Výhodou Fabie je relativně levný a dostupný servis, tzn. když ta typická závada přijde, tak servisy ji znají a relativně rychle a levně ji odstraní.

 

richard22
hodnocení

Ta moje Fabie 1,9 TDI 74kW je dovezená z Německa po prvním majiteli. Zezačátku předchozí majitel měnil olej po 15 000 km, ale později, od najetých cca 90 000 km začal olej měnit až po 30 000 km, alespoň podle záznamů o servisu. Když jsem auto koupil, mělo najeto 226 000 km, nyní má 240 000 km. Proč ten předchozí majitel později přešel na výměnu oleje až po 30 000 km, když ho původně měnil normálně po 15 000 km? To nemohl pokračovat ve výměně oleje po 15 000 km? Mohlo to motoru škodit?

 

richard22
hodnocení

Je to podle vás divné, když po určité době provozu auta majitel začne najednou měnit olej v intervalu 30 000 km, jak jsem psal?

majitel asi nebyl rozumově na víši či neuměl číst měnit olej po 3OOOOkm je cesta do pekel osobně měnim po 1OOOOkm

jinak jedničkový fábie sou poměrně povedená auta a maj holt svý mouchy jako každý ojetý auto stim se nic dělat nedá

prostě člověk musí počítat stim že jakmile koupí ojetinu bude dřív nebo později do auta investovat *palec*

tycoon*

Divné to je.

 

tom1
hodnocení

0x

U Fabie 1,9 TDI 74kW, rok 2002 jsem měl problém s regulací teploty topení i klimatizace a nefungovalo přepínání vnitřní/vnější okruh. V servisu vyměnili řídící jednotku klimatizace a nyní už regulace teploty topení funguje, ale nejsem si jistý, zda je to v pořádku, protože když autem ráno vyjedu, počkám až se zahřeje motor a nastavím regulátor teploty topení z modrého pole(studeného vzduchu) třeba na střední polohu nebo i za střední polohu, pořád fouká studený vzduch, musím buď chvíli počkat a za chvíli začne foukat teplý vzduch nebo regulátor musím rovnou nastavit na doraz k červenému poli, aby začal foukat teplý vzduch. Když už fouká teplý vzduch, jde teplota normálně regulovat v celém rozsahu regulátoru a i po nastavení zpět na studený vzduch a vrácení regulátoru třeba na střed ihned reaguje a začne foukat teplý vzduch. Jen když ráno poprvé nastavím ten regulátor třeba na ten střed, musím čekat, než začne foukat teplý vzduch, jak jsem psal na začátku a navíc ta teplota po prvním nastavení ráno neodpovídá poloze regulátoru, protože třeba na středu fouká poprvé jen vlažný vzduch a když nastavím regulátor třeba na doraz na horký vzduch a vrátím zpět na střed, už fouká ve střední poloze teplejší vzduch než když byl regulátor v té střední poloze poprvé. Je to chyba nebo vlastnost? Jak to funguje u vašich Fabií s klimatizací? Ještě se chci zeptat, je normální, že když nastavím regulátorem teploty topení třeba střední polohu, tak nejdříve fouká teplejší vzduch a po nějaké době už fouká jen vlažný vzduch i když je regulátor teploty pořád ve stejné poloze? Tato funkce, kdy se po určité době automaticky mění teplota vzduchu z ofuků, by měla být u klimatizace, ale je normální, že tady u Fabie se teplota vzduchu z ofuků mění automaticky i u topení, když je klimatizace vypnutá? Děkuji za vaše rady

Pokud mas klimu tak tam vidis na otocnem knofliku teplotu v °C. Nastavim 18°C v aute je treba 5°C tak auto topi naplno a pri vzrustajici teplote ubira teplo a pri dosazeni 18°C uz vali jen vlazny vzduch. Je to poloautomaticka klimatizace.
Jinak to cidlo teploty v kabine je vedle tlacitka A/C , je za tou mrizkou. A pokud je ta mrizka zaprasena a necirkuluje vzduch dovnitr. Tak teolota v kabine pak neodpovida nastaveni. Nejlepe vycvaknout a vycistit.

 

tom1
hodnocení

0x

Je normální, že ta regulace teploty funguje tak, jak jsem popsal? Není tam třeba ještě nějaká jiná závada? Děkuji

 

tom1
hodnocení

0x

Ta mřížka u čidla teploty v kabině je čistá. U mě je problém v tom, že když nastavuji teplotu topení třeba po nočním odstavení auta, musím nejprve nastavit regulátor teploty nadoraz doprava, začne foukat teplý vzduch a teprve potom už jde teplota regulovat v celém rozsahu. Když bych po nočním odstavení auta ihned po zahřátí motoru teplotu nastavil z modrého pole třeba jen na těch 18 stupňů, bude foukat pořád studený vzduch. A to je ten problém, který řeším. Myslel jsem si, že po opravě bude regulace teploty topení fungovat normálně, ale stejně s tím jsou problémy. Může se třeba nějak sekat klapka pro mísení studeného a teplého vzduchu? Nebo je to, co popisuji, normální?

Zkousel jste to tam nechat par minut? Me to par minut fouka studeny vzduch , ale po zahrati motoru uz jede jak ma.
Ktomu po vymene bud servomotorku by se melo idelat zakladni nastaveni klapek.

 

tom1
hodnocení

0x

Je normální, že topení mi začne ráno po zahřátí motoru a při prvním nastavení na teplý vzduch topit se zpožděním a potom už jde teplota regulovat normálně? Nemám možnost to porovnat s jinou Fabií s klimatizací, proto se ptám. Prostě při prvním otočení ráno třeba na střed fouká pořád studený vzduch a třeba za 2 minuty teprve fouká teplejší vzduch a jakmile začne foukat teplejší vzduch, už jde teplota regulovat normálně. Čím to může být a je to normální nebo to mám reklamovat?

 

tom1
hodnocení

0x

Základní nastavení klapek se dělalo, i když už je motor zahřátý, fouká to po nastavení třeba na ten střed ještě třeba 2 minuty studený vzduch a teprve potom začne foukat teplejší vzduch a od té doby už jde teplota normálně regulovat v celém rozsahu a reaguje to okamžitě, prostě jen při prvním otočení regulátoru ráno na teplý vzduch musím čekat třeba ještě ty 2 minuty, než začne foukat teplejší vzduch i když už je motor dávno zahřátý a nevím, jestli je to normální nebo ne a čím to může být

 

Ano je to normalni. Jan mam furt cca ,18stupnu. A zacne topit az jak dr zahreje motor. A u benzinaku to mam rychleji. Zase diesel ma elektricke topeni (pokud nemate dovoz z jiznich casti eveopy).
Ja nechavam teda tech 18°C a neresim. Auto si samo pak reguluje co a jak. Me je v aute akorat :) . Ktoku mam vzdy foukani na okna a na nohy. Proto se vzduch micha uprostred a cidlo uprostred palubovky aspon neni dezorientovane :)

 

tom1
hodnocení

0x

Mohl mechanik při opravě udělat nějakou chybu nebo může být třeba částečně vadný servomotor, který nefunguje správně?

 

tom1
hodnocení

0x

Fabie s motorem 1,9 TDI 74kW by měla mít elektrický topný článek (PTC), takže by měla v zimě topit i když ještě není motor zahřátý. Zajímalo by mě, jak to funguje, když tam je ten elektrický topný článek? Fouká to ihned po vyjetí za studena teplý vzduch? Na jakou teplotu musí být nastaven regulátor teploty, aby fungoval ten elektrický topný článek?

Kdyz je pod 5stupnu?(ted si nejsem jisty kolik presne) tak elektroclanek topi hned po nastartovani i kdyz je motor studeny. Jen nesmi byt auto z dovozu z jihu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]