Auto-obytnák, caravan - jaké?

Od: Datum: 01.12.16 18:40 odpovědí: 2 změna: 01.12.16 21:42

ahoj, jaké auto byste doporučili, aby se s tím dalo jezdit jako s osobákem (cesty 10km denně tam zpět) a co by šlo předělat tak, že tam udělám dřevěnou konstrukci jako postel

požadavek je, aby se uvnitř člověk postavil - soukromí. abychom už nemuseli vařit venku a každý nás viděl. prostě hezky uvnitř. jednou, dvakrát ročně bychom s tím vyjeli někam ven, po příjezdu bych zamontoval zpět sedačky a jezdilo by se s tím denně (mít dvě auta je asi finanční nesmysl. otázka je, jestli ale živit dodávku- servis, díly není taktéž nesmysl)

co mě jediný napadá, je WV T4 - s nástavbou (ford, fiat moc nevěřím)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 01.12.16 19:11
avatar

něco jako http://www.truck1-cz.com/camp…40_modell_2017-a2149829.html?

tak možností je spousta, jen ty peníze... pokud by mělo být "demontovatelné" a projít každou STK, pak bych viděl variantu pouze v typu VAN - 3 místný, který na dovolenou vybavíte určitým nábytkem a příslušenstvím... Doporučil bych naftový dvou litr VW Crafter 2.0 TDI Maxi nebo snad nejběžnější motor 2,5TDi v crafter 6míst - vše je jen o vašich financích.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.12.16 21:42
avatar

Zdravím,
vaše požadavky jsou tak protichůdné, že jsou takřka nesplnitelné a to bez ohledu na vstupní finance. Vím, o čem mluvím - je to necelý rok, co jsem auto s podobnými (je fakt, že já tam měl ještě nějaké navíc oproti vám, ale to na věci celkem nic nemění) požadavky sháněl a byl jsem velice nemile překvapen, jak moc jsem musel slevovat.
Měl jsem neslevitelný (protože rozbité hlavy jsem si už užil v životě dost a zapomenout, že se nesmím narovnat není problém) požadavek jako vy - možnost se uvnitř auta postavit. To byla první rána - pokud neměříte 160cm, ale třeba jako já 183cm bosý, tak zjistíte, že těch aut s vnitřní výškou 200cm+ moc není. Takže se to blbě shání jako ojetina - samozřejmě pokud to může být nové, shánění odpadá, ale ceny jsou dost vysoko. Když už takovou ojetinu objevíte, většinou má hodně najeto (500.000km +) a většinou je to shnilé a to i za cenu okolo 100.000,-Kč. Takže vás budou čekat nemalé investice. Výjimka samozřejmě potvrzuje pravidlo (můj případ), ale je to víc o náhodě než cíleném shánění.
Další váš požadavek - taková velká krabice a na couračky? Nesmysl a to hned z několika důvodů
1) je to většinou delší než normální auto (to moje má "jen" 5,5m), takže se s tím blbě parkuje na běžných parkovištích, navíc je to vysoké (moje 3,15m), takže pořád hlídáte, kam se ještě výškově vejdete a kam už ne - na podzemní parkoviště zcela zapomeňte, ale i třeba taková IKEA na Černém mostě v Praze má omezení normálního parkoviště na 2,2m a to miniparkoviště pro velké dodávky je neustále zcela plné. O různých "myších dírách" raději ani nemluvím
2) je to velké a má to tedy velký odpor vzduchu, takže to "žere" podstatně víc než běžné auto - na průměrnou spotřebu pod 10l/100km (v naftě) zapomeňte.
3) velké auto = motor s vyšším obsahem = poměrně vysoké povinné ručení. Rozdíl je markantní - mám maximální bonusy, navíc výhodu vyššího věku a výhodu bydliště, takže za 2,5l diesel s váhou těsně pod 3.500kg platím necelé 3.000Kč včetně pojištění sedadel, jinak bych platil normální pojistné cca 10.000,-Kč.
4) auto splňující možnost přestavby na obytné těžko (opravdu velmi těžko, zkoušel jsem to) seženete jiné než s dieselem a to je další veliké minus - diesel na couračky trpí (navíc verze s turbem, ale jiné se dnes už snad ani sehnat nedají, pokud to není auto staré víc jak 20let+). V zimě v tom je na couračkách zima (a to já mám malou, jen 3místnou oddělenou kabinu, takže se to dá ještě vydržet).
Takže moje rada - pokud už chcete něco použitelného jako "obytné", tak na sezónní provoz (tj. když nepotřebuju, aby to jezdilo, tak RZ do "depozitu", protože tím PR platíte jen po dobu, kdy tam RZ nejsou, takže třeba jen za 2 měsíce v roce) a na couračky pořídit nějakou "jednohubku" (tak já říkám autům s délkou do 4m) s malým benzinovým motorem. Osobně sem to takhle vyřešil taky, resp. ponechal jsem si zatím v provozu "dědečka" žigulíka 1.3l na couračky a velké auto beru jen na opravdu potřebné věci, protože komplikace při parkování a navíc skoro 2x takové náklady na provoz než u té Lady... Osobně mám rád velká auta, ale nebýt toho, že to velké postupně upravuju a bude sloužit jako pracovní k obživě, nešel bych do toho.

Ohodnoceno: 3x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.