Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Profesní průkaz

Od: mirekkk odpovědí: 15 změna:

Zdravím, budu dělat profesní průkaz ke skupně C . A zajímá mě zda jsou to jen nějaké testy nebo i jízdy. děkuji

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ctenar*
hodnocení

0x

I jízdy. 10x45min.

zákon, vyhláška

mirekkk
hodnocení

a na konci se dělá nějaká zkouška s komisařem?

ctenar*

Jen test na PC v přítomnosti komisaře.

V době výuky se jezdí cvičit předepsané situace (max.4x45 trenažér).

 

mopet*
hodnocení

0x
Záleží v kterém roce jsi cečko udělal. Já jsem dělal predvojensky ale neživil jsem se tim takže cečko jsem měl ale nemoh jsem jezdit jako profi řidič.
Teď jsem nastoupil do práce kde chtěli ať sem tam jedu zaplatili mi profesak a dělal jsem jenom týdenní kurz bez jízd jenom testy.
Docela odvaha dvacet roku jsem v tom neseděl a šup týdenní kurz v podniku mi dali tatru a rubej. No prvních pár jízd jsem měl celkem vítr.
ctenar*

Jestli nejsi zaměstnán jako "řidič"(popis pracovního místa v prac.smlouvě) a jezdíš jen "sem tam", tak profesní průkaz nepotřebuješ.

Lidi s C před 2009(?, 2011?) dělají jen ten týdenní kurz (35 místo 140 hodin).


doplněno 01.12.16 20:56:

Je to 2009.

mopet*
No ano dyt to říkám, týdenní kurz bez jizd
ctenar*

No a já zase říkám, že ten kurz si nemusel vůbec dělat, protože nejsi zaměstnaný na pozici řidič.

mirekkk
hodnocení

Tak profesák dělám jenom kvuli tom, že je mi 19 let, a bez něho s Cčkem nemožu jezdit když mi nebylo ještě 21. Budu stejně jezdit jenom sem tam, ale potřebuju už právě teď no. hned po profesáku si jdu dodělat C+E. C+E dělám hlavně kvůli tom abych dostal B+E a C+E dohromady při jednom.

ctenar*

  1. to, že není potřeba v jeho případě profesák, bylo mířeno na @mopet-a

  2. protože ti je pod 21, musíš dělat profesní kurz v dvojnásobné délce (280 hodin). Ten ale nenabízí všude, kde vyučují "běžné"profesáky :( Musíš si to zjistit.

  3. nejsem si úplně jistý, ale možná budeš muset mít to C+E před profesákem, jinak ten profesák bude platný jen pro C. Uvidíme, co napíše @zmizik . Jak by se to C pak rozšiřovalo na C+E to nevím. Pro C+E se totiž musí dělat ty jízdy s návěsem/přívěsem a na pravidelném školení už je jen teorie. *nevi*

 

hodnocení

0x
avatar zmizik

1) součástí vstupního školení na profesák jsou i jízdy - 10 hodin při 140h vstupním kurzu a 20 hodin při 280h vstupním kurzu.

2) je pravda, že pokud si získal C před 10. září 2009, pak bude tvůj vstupní kurz v délce 35 hodin

3) oprávnění C1 a C lze získat v 18 letech, ale skupina C je do doby dozažení 21 let omezené na vozidla

a) Ministerstva vnitra používaných policií,

b) Vězeňské služby České republiky,

c) ozbrojených sil České republiky,

d) obecní policie,

e) Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek požární ochrany,

f) celních orgánů,

g) při zkušební jízdě v souvislosti s jejich opravou nebo údržbou.

3) V případě že chceš s vozidlem skupiny C (C+E) které nespadá do výše jmenovaných, jezdit od 18 let, musíš udělat vstupní školení v rozsahu 280 hodin a je jedno zda k tomu účelu profesák potřebuješ (zda budeš či nebudeš v pracovní smlouvě profi řidič) ...ta podmínka rozšířeného školení z 361/2000 Sb. - § 83 (6) b)1. vyplývá.

4) Při rozšíření skupiny z C na C+E se profesák nerozšiřuje - ten se dělí pouze na dvě kategorie C1,C,C1E,CE (nákladní) a D1,D,D1E,DE (osobní)... Profesák bys rozšiřoval 45hodinovým kurzem pouze pokud by sis rozšířil oprávnění z C na D a potřeboval si profesák i na autobus.

5) Zkoušky se dělají pouze formou testu, z jízdy se zkoušky nedělají

ctenar*

Ten profesák C vs C+E je zajímavý.

Při postupu C → profesák → C+E se tedy vyhne celému povídání a praxi na přívěsech a jízdách s nimi.

Při C → C+E → profesák musí absolvovat povídání a praxi na přívěsech a všechny jízdy jsou s přívěsem/návěsem.

*ee*

Kde se to píše? My jezdíme praktický výcvik k profesáku s lidma, kteří mají již CE a jezdíme to bez přívěsu, neodporuje to žádnému předpisu - prioritně vstupní školení k profesáku neslouží jako autoškola ale jako prohlubování znalostí (legislativa v dopravě, tachografy, sociální předpisy, logistika, zdravotní rizika, mimořádné události, atd, atd), kdežto klasická autoškola je prioritně obsluha motorových vozidel, dopravní předpisy atd - takže zapojování a rozpojování přívěsu patří především do kurzu C+E a né až tak do vstupního školení

Profesní průkaz
ctenar*

Kde se to píše? My jezdíme praktický výcvik k profesáku s lidma, kteří mají již CE a jezdíme to bez přívěsu, neodporuje to žádnému předpisu
Já jen cituji to, co se píše v prováděcí vyhlášce, konkrétně v §10 odst. 2 a odstavci 4. Zákon zjevně rozlišuje mezi vstupním školení pro řidiče jen s C a těmi, kteří mají i C+E.

Buď jsem si to špatně vyložil nebo jste něco přehlédli. *nevi*

Ty rozdílné požadavky na výcvik pro C vs C+E je také ten důvod, proč mě tak znejistilo to pozdější dodělání C+E po profesáku. Tato situace jim v zákoně úplně vypadla.

PS: Pěkná výcviková auta.

Je pravda že o tom vyhláška 156/2008 hovoří, já se omlouvám, blbě sem to napsal a následně pochopil, že jízdy na profesák děláme s těmi kteří mají již CE ... jsou to žáci s C, kteří jsou v kurzu na CE a současně s kurzem CE dělají vstupní školení na profesák :)

ctenar*

Tak to je pak v pořádku. Protože jestli mají dokončené jen C, tak ve vstupním školení s přívěsem/návěsem ani jezdit nesmí.

Jestli to chápu dobře tak ten Stralis je tahač s návěsem pro výuku skupiny C+E a ta Liazka je čistě pro C. Zajímavé, že máte zhruba stejný počet lidí na C a C+E a že se vám tedy vyplatí držet tahač (resp. že máte dost zájemců na C+E, že se tahač točí celý den).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]