Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octávka ubývá oleje

Od: kokes* odpovědí: 11 změna:

Ahoj,mám škodu octávku,1,9 TDI,rok 2006 77 kw,měnil jsem olej kvůli turbo cirka před 3000 km.Turbo je nové,já nevím mě přijde,že to i tak nějak bere olej,dám příklad:Od nového turba jsem najel cirka 3000 km,z toho půlku na dálnici!A dneska jsem doléval asi 0,4 dcl oleje a furt není plná ryska měříci.Taky mě dojde,že od minulého týdne co jsem si to měřil mě zas ubylo a to jsem najel jen 100 km,ubylo od minulého týdne tak 2 milimetry...?je to normální,co myslíte?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar h0nz490
Pokud netece olej pod autem, tak jde do spalovani. Kouknete jaky vam jde dym z vyfuku. Pokud modry, tak je to jasne.

 

repkin*
hodnocení

2x
Měrka oleje má vyznačené minimum a maximum. Správně by neměla ukazovat ani minimum ani maximum ale cca střed (podle zásady všeho moc škodí). To, že auto trošku žere olej je normální, proto máš mít olej na dolití. Auto při měření oleje má stát rovně a má být lehce zahřáté, protože olej je rozstřikován do mazaných částí motoru, takže jinak bude na měrce před prvním nastartováním a jinak po hodině jízdy. Stejně tak by se neměl do horkého oleje lít studený ale mělo by se chvíli počkat až vychladne motor. 4dcl se mě osobně za cca 3,1tkm zdá adekvátní. Záleží taky na stylu jízdy. Alespoň tak mi to bylo vysvětlováno.
doplněno 29.11.16 19:01: Zrk: kdyby to bylo tak jak píšete, tak by to v servisech tak dělali a v těch autorizovaných tuplem, jenže ejhle, on to nedělá nikdo, ba dokonce se to nedoporučuje.
První auto jsem svěřil prvnímu člověku co mi řekl, že ho baví auta a že tomu rozumí. Co jsem se dozvěděl ale pozdě, že mi to nalil na max. ani se nedá napsat, jakými slovy ho častoval mechanik, co mi pak něco dělal na autě a při tom mi náhodou v rámci péče o zákazníka (kterou sami od sebe jinde neudělají) kontroloval stav oleje. Je -4°C, kolik má zahřátý motor? 100-110°C? Možná to tomu motoru projednou neuškodí, ale určitě mu to nepřidá a už vůbec ne v ramci dlouhodobého dolévání. Zkuste si to na pánvi v kuchyni, potom přeji brzké uzdravení z popálenin od prskajícího oleje a rychlé uklizení oleje, který bude všude.
O tom, že tomu nerozumím se netajím, což si myslím bylo z mého příspěvku patrné, rozhodně si ale nemyslím, že je pravda co píšete a tak si myslím, že tomu nerozumíte o moc víc než já. :)
fex

Neteče olej přes výpustní štroub?

Neteče olej přes olejový filtr?

Mám auto o 10 let starší a na 10 000km nemusím žádný olej dolívat.

asd1

Normální to není. Koukni pod auto jestli neteče a jinak musíš hledat kudy žere, poku dpředtím bylo OK tak problém v turbu být může.

zrk

Tahle odpověď je absolutní nesmysl,olej má být vždy na max. hranici rysky.Příčin úbytku může být celá řada-od vadného těsnění pod hlavou,pod olejovou vanou,opotřebení motoru,turba atd.Normální spotřeba je ještě zhruba 1 litr na 10tis.km,potom už je něco opravdu špatně.Studený(pokud nemá -20st.) olej lít do horkého vůbec nevadí,je to nesmysl.Olej se měří na rovné cestě alespoň po 30 minutovém stání,jesli je olej teplý nebo studený je vcelku zanedbatelné.Nevím proč tady radí lidé kteří o tom očividně nic neví.

Vysvětlete Proč na max.hranici rysky?

Už od let 70 (od té doby se o toto trochu zajímám ,neboť jsem se tehdy stal motoristou) odborníci,motoráři, řidiči automechanici a všichni co mají co do činění s motory (spalovacími) říkají "zlatá střední cesta" tzn v polovině mezi min a max,na to to tam je. Pokud by to mělo být dle Vás tak není minimum a maximum ale jen jedna ryska!

zrk

To zcela jednoduché,je je žádoucí aby v motoru bylo max.množství oleje,pro jeho chlazení a čištění.Olej se totiž zásadně podílí na chlazení a čištění motoru od karbonových úsad a ve větším množství se toto děje lépe.Proto je dobré stav oleje kontrolovat a dolévat vždy na max.Hlavně u dnešních aut u kterých je olejová náplň menší než byla kdysi.

5muwime

Olej je skutečně lepší držet na horní rysce. A to z mnoha důvodů, které již popsal zrk. Další důvod je, že větší množství oleje pomaleji degraduje a při úbytku oleje, je větší rezerva ,než dojde ke špatnému mazání.

Kdyby skutečně bylo nejlepší držet pouze střed, tak je tam pouze ta jedna ryska.

zrk

Odpovím vám ještě jednou.Když si koupíte nové auto,nebo si necháte olej vyměnit v autorizovaném servisu vždy bude dolit na max.(myslím tím horní rysku)důvody proč to tak je jsem popsal níže.Pokud budete dolívat olej normální pokojové teploty do teplého motoru nestane se vůbec nic a to ani na té pánvičce.Oleji se zabývám již 20 let.

zrk

Ještě bych rád podotkl že je neuvěřitelné jaké bludy kolují mezi lidmi.A zárověň chci upozornit že téměř všechny stroje používající olej mají dvě rysky a všechny se doplňují na max.(horní rysku) např.převodovky,hydrauliky a další.

 

fik
hodnocení

0x

Olej nemusí ubývat jen turbem,může jej žrát i opotřebený motor přes kroužky nebo přes ventily,případně špatným těsněním pod hlavou. Rovněž může téci ven,některým špatným těsněním,guferem atd.. Nedělá se pod autem loužička?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]