Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Která socialistická auta rezla nejvíce?

Od: rez odpovědí: 16 změna:

Která komoušská auta ze 70. a 80. let podle vás rezla nejvíce? Žigulíky, Škodovky 100 až 120-136, warťasové (wartburgy), Trabanti (kostru měli ocelovou), moskviče... Dacie a oltcity nepočítám to vim že opravdu hnily (vyjímka sou dacie ze začátku výroby). Slyšel sem že naše škodovky 105-136 (stodvácy) na tu dobu na tom nebyly tak špatně. Jaká auta tedy rezla asi nejvíce?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar magdon

Co si pamatuju, tak to ve větší míře začalo škodou 1000 MB, nejhorší ale asi byly Š100. Ty Š 105 / 120 už na tom byly o poznání lépe. Wartburgy jsem měl 2, taky nakonec zrezly, ale proti Š 100 to bylo relativně v pohodě. Možná to bylo způsobeno nejen kvalitou karosérií, ale i tím, že se v těch letech začalo mnohem intenzivněji v zimě solit a tehdejší kastle na to nebyly připraveny.


doplněno 22.11.16 17:21:

Tak "ovocita" jsem neměl *smich*. Ale co jsem tak slyšel, tak to bylo vůbec povedené auto (třeba pření brzdy).

 

fik
hodnocení

3x

Auta z té doby rezavěla všechna. Podle mě víc lada než škodovka. Hodně špatně na tom byla škoda 100/110. Následník 105/120/130 už měly karoserie ze spodu stříkané plastizolem a přece toho vydržely víc. Těžko vybrat nějaké co by rezavělo suveréně víc než ostatní. V té době prostě záleželo na majiteli,když to před korozí chránil vydrželo mu to řádově dlouhé roky déle než ten co na to kašlal

 

hodnocení

2x
avatar wlezley

Potvrzuji Š100 kvetla už po cestě z Mototechny! Oproti všem ostatním vozům RVHP rezla naprosto všude a rovnoměrně. Kdo odšrouboval přední blatník v bláhové naději, že ho vymění za nový, záhy zjistil, že mu chybí 1/4 auta :-D

Já bych řekl, že Š100 kvetla dokonce už po cestě DO mototechny. Respektive že se vzráběla z už rezavých plechů.

 

fik
hodnocení

2x

Zbytečný se hádat jestli rezla víc auta ze západu nebo z východu,odpověď zní jednoduše,rezly oboje. V těch letech zkrátka nebyly technologie jak tu karoserii dokonale ochránit,nebo možná byly ale bylo by to nerentabilní. Případ v mé blízkosti,opel vectra,rok 1988,po 10 letech padaly z prahů kusy rezavýho plechu,místní stářník-škoda favorit,po zhruba stejné době to samé-muvím o autech které nedostali od majitelů žádnou dodatečnou ochranu a jezdili deně. Opravdu účinné pozinkování se začíná objevovat tak 1995 až nahoru,některé značky dřív,některé později.

Nám vydržela škoda 120 v rodině sloužit 18 let než prohnila,ale dostávala dodatečné ochrany jako nástřiky dutin a podvozku. Strejdova škůdka jezdí dodnes,a to je starší typ-ovšem naopak nutno podotknout že zimu nezná a déšť skoro taky ne

O hodně dražší žigulík oproti škodovce,to byla taky celkem katastrofa,tam snad rusáci taky dávali rezavý plechy už z výroby. Kdo si za komoušů tohle vyvolený auto koupil a nijak je neošetřil,za pár roků mu taky zbyly jen oči pro pláč.

Nedávno jsem rozebíral starý peugeot 106,rok tuším 94 a ty plechy to se taky loupe v ruce jako papír. Kamarád si celkem nedávno renovoval starý trojkový BMW E30 1989 a taky to bylo prohnilý na srajdy

No, o rezavění těch západních bych docela pochyboval. Mercedes Benz 124 (piano) r.v. 1986 dovezeno do ČR v roce 1992, originál stav. Vyměněn LP blatník po drcnutí o svodidlo za půl hodiny, bez víceprací! Bohužel za polský (náhradní výroba) v ceně 600 Kč, který byl po 2 letech samý puchýř. Tři roky zpět ho otec prodal, že si pořídí lepší-mladší auto. Od té doby se bije do hlavy ...

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Někdy kolem 1975 jsem koupil v té době 30 let starou Aero 30. Po nějaké rzi na ní nebylo ani stopy. Byla komplet pocínovaná!

 

 

hodnocení

0x
avatar majo78

dle mého názoru nejvíce reznul bezkonkurenčně Olcit má někdo většího aspiranta na rezavce století?

To mi připomnělo, jak měl švagr Olcita. Koupili si ho v červenci 89, půjčili si na něho po celém příbuzenstvu, já jsem jen koukala, pořád si stěžovali, že nemají peníze a najednou potřebují auto? No oni si celý život na něco hrají a skutek utek... Jenže brzy po revoluci se začaly vozit auta s ciziny o moc lepší úrovně, on pak splácel ty půjčky ještě v době, kdy mu auto hnilo na dvoře. Dnes jezdí starou felicií, kterou mi dal zadarmo bratr, který je finančně za vodou. Já si vždycky říkám, že za tu cenu, co koupil toho Olcita, mohl tenkrát koupit malý domek a takhle to jen prodrbal.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Kdyř se nepočítají Oltcity, tak Š 1203. Tam nebylo vyjímkou, že mj, prohnila podlaha pod nohama řidiče, že pod kobercem ubíhala silnice.

Š 1203 jsem měl soukromě a s dalšími 2 jsem jezdil služebně. Rezavé tam bylo sice kde co, ale zrovna podlaha byla v pořádku. To už byl horší německý Barkas (mikrobus), u kterého mi urezavěly sloupky u zadních dveří a zadek kastle popojížděl v zatáčkách do stran. Dveře jsem musel přivázat prádelní nůrou za zadní sedadlo, protože když se sloupky rozjely od sebe, neměla západka zámku za co zapadnout *smich*.

 

lidus*
hodnocení

0x

Pochybuji, že za to mohli komunisti, vyrábělo se a pracovalo se s technologiemi co tehdy byly.

Moskvič, Volha a škoda 105 ty máme na mlatě v super stavu, škoda 120 po 6ti letech provozu šla z domu rezavá, možná proto, že nebyla na rozdíl od ostatních garážovaná a hodně jezdila.

 

hodnocení

0x

FIAT Mirafiori.

Mirafiori taky dělali soudruzi?

tomas11*

Škoda 110L rv.1975 - po nástřiku spodku a dutin - ježděno denně po Praze cca do 100km , používáno pro podnik - v roce 1980 padaly cáry z podběhů . Nikdy mi žádný auto tolik nezrezlo jako ta 110ka. Ale jezdilo fajn narozdíl od 120L.

No a ne snad? Naši soudruzi sice soudruhy eurokomunisty poněkud kritizovali, ale to víte - co se škádlívá ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]