Škoda Fabia 1 -chladicí kapalina-mužu jet?

Od: Datum: 15.11.16 09:35 odpovědí: 11 změna: 15.11.16 18:07

Dobrý den

Měla bych dotaz ohledne meho auta Škoda Fabia 1.2 HTP.

Dnes mi pri nastartovaní začla blikat kontrolka chladící kapaliny (takový ten teplomer)

No takže zrejmně mi to tam zmrzlo protože ja blb tam nedala nemrznoucí smes(autům nerozumím proto jsem dala na radu dědy který mi tvrdil ze se tam nic neleje že uz to tam je od výrobce no nezdalo se mi to ale rikala jsem si ze řidi už 50let tak asi ví o čem mluví)

takže když jsem tedy nstartovala kontrolka blikala (červeně) motor jsem nechala bežet ai 5 minut(mezitím jsem škrabala okna) poté co kontrolka stále blikala jsem se rozhodla že na návštevu nepojedu zhasla motor a pote tedy zkusila nastartovat znovu pak už kontrolka neblikala tak ted nevím zda mohu vubec někam jet abych to auto nezlikvidovala prostě počkat az tam ten chladič rozmrzne a pak tam tam nalejt ten fridex nebo ho tam mohu nalít hned?ale jak zjistím ze tam neni nalité neco jineho než ten fridex? Nejraději bych jela do servisu ale dojedu tam vubec?

Děkuju za rady Kristýna


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: krtek
Datum: 15.11.16 10:04

no může se stát, že vám to roztažností (zmrznutí rozmrznutí) časem praskne..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.11.16 10:06

Ta kontrolka nejčastěji bliká kvůli tomu, že je málo chladicí kapaliny. Zkontrolujte hladinu.

V chladicím systému je asi 6 litrů chladicí kapaliny s bodem zamrznutí kolem -30°C a z toho je cca 3,5 litry voda a 2,5 litru je koncentrovaná nemrznoucí kapalina ("fridex"), která má růžovou barvu. Pokud jste dolila třeba půl litru vody, tak by se nemělo nic stát, jen by se ta nemrznoucí kapalina naředila a měla by třeba bod zamrznutí kolem 20°C.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: asd1
Datum: 15.11.16 10:10

Tak auto těch 5 minut přežilo, voda rozmrzla = tak teď už jet můžeš bez obav ;) Má být týden teplo tak je na řešení čas, ale než začne zase mrznout tak tam nalej nemrznoucí směs, resp. nech nalít někým kdo ví co tam nalít a jak se to mění.

Pokud nevíš co tam bylo tak proplach, pak se dává směs destilka + frdex (druh podle auta, nesmí se dát jiný)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.11.16 11:20

Tak z výroby tam určitě nějaká nemrznoucí kapalina byla.Takže jestli jste neměnila nějaký díl kde je potřeba vypustit chladivo tak vám to určitě nezmrzlo.Nejspíše zazlobilo pouze čidlo nebo je tam kapaliny málo.Vy jste se nedívala? Hlavně tam nelejte nějakej "ten fridex" do škodovky se dává nemrzka označená G12,G13.Pro klid duše můžete zajet někde do servisu kde vám to změří popř. dolijí


doplněno 16.11.16 02:26:

Mara21 : to jako že po 5 letech přestane chladit že se přehřeje hlava*sok* kdybyste napsal že ztratí antikorozní účinek tak budiš.Já vím že tyto motory se moc nepovedli ale nestrašte.Už jsem to psal,tata poté já jsme měli ve favoritu nemrznoucí směs (zelenou) min 10let naředěnou do -15° obyčejnou vodou a světedivse nic se neucpalo,neprasklo,nezmrzlo , nezkorodovalo teda akorát kastle:)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fik
Datum: 15.11.16 12:12

Prvně zkontroluj že jí je vůbec dost. Mohla to být klidně jen chyba elektroniky. Pokud je tam nějaká směs tak by to zamrznout nemělo,pokud jen čitá voda tak ano-zamrznout klidně mohlo. Chladící směs se používá CELOROČNĚ,ne že v zimě máš nemrzku,na léto tam dáš vodu. Chladící směs obsahuje i inhibitory koroze,takže chrání motor.

Dej vyměnit celou chladící náplň za G12 50:50 s destilovanou vodou-bod zámrzu je -38 stupňů-na tolik peněz to nevyjde a budeš mít klid. Mění se po 5 letech. Pokud je v nádobce nějaká kapalina,tak do servisu dojedeš,pokud tam není vidět nic,tak to dolej jen destilovanou vodou a jeď na výměnu tý kapaliny. Tohle by se ti ve větším mrezu vážně mohlo hodně vymstít.

Ono že někdo jezdí 50 let nic neznamená,tehdy byly úplně jiné podmínky. Používaly se třeba i sezóní oleje-to už dneska vůbec není. Na léto se většinou dávala jen voda,což už dneska taky dávno neplatí

Ohodnoceno: 1x
 
Od: xxxyyy
Datum: 15.11.16 13:51
Me na fabii delalo obcas to same. Hlavne kdyz byla zima. Zaclo to blikat ac bylo kapaliny dost. Resenim bylo naliti trochu vice vody nad rysku a mam pokoj. U me to asi bylo cidlem. Navic parkuji trochu z kopce. Vetsinou stacilozhasnout motor a pak zas nastartovat a uz nesvitila.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.16 15:34
avatar

zkontrolovat do jakýho mrazu je nemrznoucí směs v autě popřípadě namíchat tak aby to bylo aspon na mínus 2O celsia

pokud bude kontrolka blikat i nadále nechat vyměnit celou expanzní nádobku v které je čidlo hladiny nemrznoucí směsi

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 15.11.16 16:29

1.) na vyronávací nádržce chladící kapaliny u Fabie je napsáno G12. leje se tam G12 a ne destilka s fridexem, je to růžová kapalina

2.) kutilové vyplachují / přes noc/ tuto nádobku octem, na snímači množství ,který tam je se vytvoří jakýsi povlakm, jako vodní kámen...někdo to vyplachuje i benzinem, v případě že jsou tam olejové skvrny ( u fabií htp běžné, brzy praskne hlava )

3.) Když je G12 teplá, má být na rysce MAX

4.) Když je motor studený, má být G12 mezi min a max

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 15.11.16 17:11

Ano ale G12 se prodává jako koncentrát. Samotný se tam lít nesmí. Tento koncentrát se ředí právě 50:50 s destilkou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.16 18:07
avatar

Ahoj,mám uplně stejný auto co máte vy.Já měním chladicí kapalinu,jednou na 5 let.Pokaždý koupím na benzínce chladicí kapalinu http://kapaliny.heureka.cz/sh…plus-1-l/specifikace/#section .Chladcí kapalina se ředí destilovanou vodou 1:1,takže 3l chladicí kapaliny+3l destilované vody.Hlavě co nejrychlejí vyměnit,jinak hrozí že vám praskne těsnění pod hlavou nebo hlava.Z důvodu přehřívání motoru. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.11.16 18:07

http://ws.skoda-auto.com/Owne…tavia/online/images/B1U-0745H

č. 1 je nádobka chladící kapaliny, jsou tam rysky minimum a maximum, tak se podívejte, jestli jí tam vůbec máte? Pokud ne, dolejte destilovanou vodu a zkuste nastartovat, samozřejmě hned do servisku na kontrolu "nemrznoucího bodu"

pokud tam po nastartování zas není, tak někde utekla a doporučuji už nestartovat můžete zadřít motor

pokud tam kapalina je a přesto bliká kontrolka, mohl by být vadný termostat ale stejně doporučuji zajet do servisu a neriskovat to

dejte pak vědět, co to bylo

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.