Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kolisani volnobehu

Od: semprre odpovědí: 10 změna:
Ahoj,prosim o radu. Ford Mondeo MK2, 2.0i, rok 2000. Vycistil jsem skrtici klapku a pri te prilezitosti sundal cele sani a to poradne vymyl. Vysledek je takovy, ze jde lehceji plyn a zda se mi, ze to o dost lepe tahne. Problem je volnobech najednoi. Predtim to kolisalo jen za studena a potom klid. Ted to vypada tak, ze kdyz jedu, je volnobech na 2000-2500 otackach a kdyz zastavim, tak preci jen klesne na 1000 otacek, ale pomalu. A pri razeni pri jizde to samozrejme neklesa, drzi se to. Neco jsem udelal spatne?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

0x

Nejspíš falešný vzduch, buď na sání nebo netěsní klapka (je tam těsnicí hmota a když se odrbe tak netěsní).

semprre
hodnocení

Nakonec jsem to vyresil restartem ECU, tedy jak jsem vycistil tu klapku tak jednotka mela data ze zanesene klapky. Nicmene i tak mi to pri volnobehu klesne jen na 1200 cca a az po zastaveni na 1000-900, takze stejne je neco spatne. Nejake tipy prosim?
doplněno 14.11.16 10:27: A poznamenam ze na tech 1200 to klesa celkem pomalu a ne tak rychle, jak by melo.
asd1

Čteš vůbec odpovědi?!

semprre

Ano, přečetl jsem si tvojí, ale ani jedna z věcí to být nemůže. :) Takže musím hledat někde jinde...

zkontrolovat fci krokového motorku (pokud je nevím jak to ten který koncern řeší,ale u PSA toto dělá právě jen korkáč-obtokový ventil .řeší dodávku vzduch při volnoběhu,kdy je zavřena klapka!)

semprre

Ano jsem tatáž osoba. Jak jsem psal, prvotní problém s hodně velkými otáčkami jsem vyřešil tím restartem ECU. Nehledě na to, že dnes je vozidlo na předělání na LPG s tím, že jsem je poprosil, aby mi udělali diagnostiku. Až budu vědět výsledky, kdyžtak sem postnu ta chybová hlášení. Nechtěl bych totiž opravit půlku auta, jen abych vyřešil ten jeden problém. Diagnostika mi snad řekne, že co je tam přesně špatně. :)

asd1

Dost věcí ti diagnostika nenajde ;) a pokud jen projedou seznam chyb tak už vůbec ne. Pokud problém začal po čištění klapky a sání tak hledej tam, na 95% to bude něco v čem jsi se hrabal. Těsnost klapky jsi kontroloval? Těsnost sání taky? Pak jdi po volnoběžném ventilu a po těsnosti podtlaků. Pak asi po snímači polohy klapky (jde proměřit)...

A doporučuju nejdřív dát motor do pořádku a až pak předělávat na plyn...

semprre

Tak popravdě řečeno, LPG už tam tedy mám, včera jsem na tom jel už Č.B. - Bratislava a nemůžu si na nic stěžovat, jede to božsky. Oni to dokonce jak to ladili, tak vyladili zároveň asi i původní ECU a ne jen tu LPG ECU a ty otáčky jdou už celkově OK. Takže jsem rád, že jsem nic neposral, ale asi si to jen potřebovalo zvyknout na čistou klapku a sání. :) Chybové hlášení jim to prý taky nevyhodilo žádné. A jako 305 km za 12 €? Čili za cca 330 Kč? To je hodně na pohodu ne? :D

Nicméně ty otáčky jakoby na volnoběh klesají k těm 1200 pomaleji, než bych si asi představoval, ale řekl bych že u 16 let starého auta je to opravdu detail. Jinak je to v super stavu :)

Pomalu klesající otáčky je prostě u některých motorů v některých modelech běžná vlastnost.Co ty vonoběžné otáčky už nekolísají?

K té sumičce-co na to-je to *palec* Ve starém peu 405 jsem jezdil 1:1 (koruna na kilometr),litr fritovacího oleje za cca (tehdy) 20kč a spotřeba 5l/100.V ropě to bylo o něco víc asi 1,50 na kilometr (30kč litr nafty).Akorát to nebyl závoďák!

 

nickys
hodnocení

0x

Nevim jak s Fordama, ale u koncernu VW se po každé operaci okolo klapky musí udělat výmaz adaptačních hodnot a znova přizpůsobit klapku přes diagnostiku.

Jinak se to chová přesně jak popisujete. Prosté vyčtení závad nic neřeší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]