Nejste přihlášen/a.
No u 120 to dělat museli,protože ten neřízený karburátorový motor bez pořádného prošlápnutí pedálu za studena nechytnul. A to neplatí jenom u škody 120,ale u všech těch starých karburátorových motorů,žádný nechytl bez plynu. A tůrovali to proto,že neměli ty svoje plečky seřízený,se svíčkama dávno za zenitem který vždycky jen obrousili dráťákem tak aby jim to hnedka zase nechcíplo. A nějak nedokáží pochopit že moderní auta se startují bez plynu
To jsou prostě čeští pepíci,auto jo,vozit si zadek to jo,ale někdy tomu autu dát nějakou údržbu to už se jim zdá moc drahý,to si za to radši dají pár kousků v hospodě nebo nakoupí zlevněný cukr
To není pravda. Studený karburátorový motor se startoval bez plynu, se sytičem. S plynem se startoval za tepla.
Nedokážu si představit startovat v zimě promrzlou Škodovku s plynem na podlaze. Přijdu, vytáhnu sytič, jednou prošlápnu plyn (vstříknu palivo) a startuju. Vždycky chytne
Já mám starou 120 GLS a teda studená bez plynu nechytne. Neříkám na podlahu,ale trochu se tomu pomoct musí. Přijdu,načepuju benzín,sytič,dvakrát prošlápnu plyn a startuju,aby to dobře chytlo musí se tomu trošku plynem pomoct,pak to už jede dobře,nechcípe,necuká. Teplá klidně chytne bez plynu a bez sytiče. A to je škůdka udržovaná,bez stopy koroze,všechno seřízený jak má,najeto 68 tisíc. Strejda s tím vyjel párkrát do roka,věčně patlaný jelenicí,voskem
Já to mám u svojí škůdky právě zcela naopak. Teplý motor chytne vždycky na dvě otočky startéru úplně lehce,a může být jakkoliv teplo a bez plynu. Studený motor musím dát sytič,našlapat a ještě tomu kapku pomoct plynem. Pak to taky chytne lehce,ale bez plynu je to takový že to hodně dlouho točí. Já mám ten starý typ škodovky,karburátor EDSR. Šroub přídavného vzduchu a směsi seřízený podle návodu,to samé odtrh kontaktů v rozdělovači,vyčištěné trysky,nastavený plovák,kvalitní svíčky a kabely. Spotřeba 6,5 litru na pohodu
Původní otázka se zvrhla k tomu, jak startovat studený motor u aut s karburátorem. Také k tomu tedy něco přidám:
Není karburátor jako karburátor!
Jsou karburátory se sytičem, tedy zvláštním obvodem, kterým se do motoru přivádí bohatší směs - ty by měly fungovat bez přidání plynu, protože otevřením škrtící klapky proudí víc chudší směsy přes karburátor a funkce sytiče se tím ve skutečnosti částečně ruší. Záleží ale na seřízení, protože otevřený sytič bez přidání plynu někdy může motor "přechlastat". U karburátoru se sytičem se sešlápnutím plyového pedálu při startování směs ochuzuje (ubírá se benzínu).
Dále jsou karburátory bez sytiče, ale s přivírací klapkou přívodu vzduchu do karburátoru. Ty fungují opačně. Když je přívěra zavřená (způsobuje podtlak v celém karburátoru a tím větší přisávání benzíu) tak čím více je sešlápnutý plynový pedál, tím je směs bohatší (víc benzínu).
Mám to stejně. Lidi na auta prostě kašlou,je to pro ně zkrátka spotřební věc. Ještě když jsem dělal v autorizáku,tak k nám jezdili na údržbu firemní auta od jedné nejmenované společnosti. A tam jsem teprve viděl jak s tím lidi zachází,z cizího krev neteče,tak byly k vidění takové věci jako brzdy na kov po 20 tisících. Motory bez komprese po 150 tis. Na výměnu oleje ta auta jezdila tak po 50 tisících. Omlácený ze všech stran. Divím se že to vedení tý firmy nějak nezasáhlo,takhle jim utíkali neuvěřitelný prachy za to aby jsme ty křápy udrželi v provozu.
Začne to rachotit tak šup s tím do áček. Tam to hodí do vůně a prodají nějakýmu ubožákovi,co sem pak píše kolik jej stály opravy a čím to může být
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.