Řazení bez spojky

Od: Datum: 12.11.16 20:05 odpovědí: 7 změna: 23.11.16 16:36

Zdravím, nedávno jsem zjistil, že když zaparkuju a zařadím jako vždy jedničku, pákou mohu pohybovat i bez spojky. Nevíte čím je to možné, že při vypnutém motoru lze samovolně pohybovat řadící pákou a zda to nějak autu neškodí? děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: petrŽ
Datum: 12.11.16 20:49
avatar

To jde ale asi jen na rovině. A nebo když zatáhnete za ruční brzdu, vyšlápnete spojku a uvolníte tlak na kola.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.16 21:40
avatar

V převodovce všechna kola stojí,takže se najde místo,kam se zařadí na stromeček kola od motoru,která jsou v té chvíli pevně spojena s klikovkou.Nemusí se povést zařadit každá rychlost.

JB

Ohodnoceno: 2x
 
Od: fik
Datum: 12.11.16 22:12

Proč by to nešlo? v převodovce se nic netočí a synchrony do sebe můžou lehce zapadat pokud jsou proti sobě dobře natočené. Autu to neškodí

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 12.11.16 22:41

Pri stojatom vozidle to nevadí,ono sa tam vždy nájde tožko vôle aby to zaskočilo.Inak ak máte cit a viete to ako používa,tak bez zošžapnutej spojky sa dá radi aj počas jazdy,no ak nevystihnete ten pravý moment,tak budete poču zuby v prevodovke.Rozjazd je pomoou štartéru a zaradenej jednotke.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 23.11.16 16:24
avatar

Slavco, máte sice pravdu, ale člověku, který se takto ptá, bych zrovna řazení bez spojky (za jízdy) hrubě nedoporučoval. Ono to zas není tak jednoduché a ta převodovka je docela dost drahé zařízení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.11.16 16:29
avatar

Tomíku, až se naučíte ovládat dokonale vozidlo, tak klidně budete řadit i bez spojka, jak správně píše slavko.

Vozidlo to nepoškodí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 23.11.16 16:36

Autu to nevadí - zasunujou/ vysunujou se ozubená kola v převodovce a pokud obě stojí a nejsou zubama proti sobě tak jde zařadit. Bez spojky se dá řadit i za jízdy, jen se musí motorem srovnat otáčky kol v převodovce, jedna strana závisí na otáčkách kol a druhá strna na otáčkách motoru. Je třeba ovládat "meziplyn" , tj vyřadit do neutrálu, plynem srovnat otáčky v převodovce a pak zařadit příslušný kvalt. Nic pro začátečníky, při chybě se snadno očešou zuby v převodovce ;) Viz Slavco a Magdon.

Běžně s vyšláplou spojkou ty otáčky kol v převodovce rovná synchron, ale bez vyšláplé spojky to nedá a musí se srovnat motorem...

Rozjezd zařadíš 1 a pak startuješ (stejně se odjede "na startér" když auto točí a motor nechce chytit, např. když ti chcípne na přejezdu - nemusíš lízt ven tlačit, ale dᚠza 1 a na startér odjedeš)

Hodit se to to bude když ti odejde spojka - pokud umíš tak s tim dojedeš do servisu a nepotřebuješ odtah...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.