Nejste přihlášen/a.
Dle výrobce by měl plnit normu VW 501.01 nebo VW 502.00 .
V zásadě tam můžeš nalít jakýkoliv 10w40 či 5w40 i bez této normy. Výrobce sice uvádí, že by se tam neměl používat jiný, než s výše uvedenou normou, ale motoru to neuškodí.
U 5w30 je to už složitější, protože se zde dělají oleje se speciálně sníženou viskozitou. Tam je lepší normu VW dodržet.
5W30 - Specifikace: ACEA A3/B4, ACEA C3, VW 504 00, VW 507 00, VW
3,6litru se tam vejde
ano
Stačí aby plnil jednu z těchto norem a nebo musí plnit všechny?
Zdroj čerpání? Toto se v dílenské příručce také nepíše. Ono také pro benzín doporučovat normu, která je pro naftu...
Takže olej neurčuje výrobce vozidla Škoda, ale společnost EKOLUBE, s.r.o. , která pouze oleje prodává?
Když já řeknu, že tam patří pouze 5w40, tak to má stejnou vypovídající hodnotu, jako odkaz. Zrovna mimulý týden jsem řešil dalšího, který si do převodovky nalil dle mazacího plánu olej GL5. Řazení mu šlo ještě hůře než před výměnou. Kdyby se podíval do dílenské příručky, tak tam je pouze GL4.
Ale proč věřit výrobci vozidla. Ten to určitě neví, co tam dávat.
Pravděpodobně ano.
Ale tyhle oleje jsou většinou optimalizovány pro diesely s filtry pevných částic a long-life intervalem výměny oleje. Pro benzíňáka s klasickým intervalem výměny je lepší něco ve viskozitní třídě 5W40.
Jinak koncern VW nikdy neudává požadavek na viskozitu, ale vždy požadavek na výkonovou klasifikaci dle vlastní VW normy, což je u toho motoru VW 501.01 nebo VW 502.00.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.