Špatné palivo (benzín do dieslu)

Od: Datum: 11.11.16 19:12 odpovědí: 24 změna: 13.11.16 08:41

Dobrý den prosím vás, potřeboval bych od vás poradit. Nedávno jsem nalil benzín do dieslu ( měl jsem 100km dojezd a nalil jsem 20l benzínu a pak dolil 30l nafty no a ja blbec nastartoval a odjel jel jsem. Jel jsem aj na dalnici a pak asi po 20 km me to zacalo cukat a už jsem nenastartoval. Je to u servisáka, už to vyčistil a dal nové čepadlo a nic. Tak mi dnes volal že zkusí vyčistit nebo vyměnit vstřiky. Jenže ja se obávam že to třeba ani potom nenastartuje. Myslíte si že by mohl být motor v háji? Škoda Superb I 1,9 TDi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: servis
Datum: 11.11.16 19:18
Buď to špatně odvzdusnil nebo jsou vstriky KO
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.16 19:21
avatar

taky bych to nevyděl tragicky zažil sem něco podobnýho u golfa jen se to vypustilo dala se nová nafta šouplo se do ní půl litru oleje M2T a jelo to a jezdí dál

to máš pd nebo rotačku?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.16 19:47

Pd

Datum: 11.11.16 19:22
Jaké cerpalo měnil? Jestli je to pd motor tak si nemyslim ze by tam nějaké odeslo. To už spis vstrikovace. Odvzdusni se to samo ..
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.16 19:48

Měnil vstřikovací čerpadlo

Datum: 11.11.16 22:52
U pd žádné vstrikovaci neni. Jsou tam jen dvě podavaci, které pochybuju ze by kvůli benzinu odešly. Muze byt ještě dost benzinu v tandemu a v hlavě. Tak to nemusí hned chytit. Da se vysroubovat zhavicky a hned poznáš jestli jde do valcu palivo. V opačném případě nejspíš ko vstriky
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.16 19:39
avatar

nevím,jaký motor má superb,já měl 1,9tdi ve ventu a toledu,když byly velké mrazy,běžně jsem přidával benzín a nebyl problém. někde jsem četl,že to míchali i jedna k jedné,což mi už přišlo dost extrémní. pokud jste to namíchal dva ku třem,řekl bych,že motor a čerpadlo by přežily,tipuji vstřiky...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.16 19:45
avatar

já dávám do svý rotačky v mrazech 5L benzínu na plnou nádrž víc bych se bál

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.16 19:51
avatar

když byla fakt zima,dával jsem u těch pleček až jedna ku třem,auta umřela na všechno možné,ale motory přežily...upřesňuji,šlo o nesmrtelné 1,9tdi 66kw. ty motory jsem měl rád...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 11.11.16 19:52

Zkusit to víckrát protočit,kolikrát když měním na některých dieselech třeba filtr paliva,tak notnou dobu trvá než to nastartuje. Musí se na víckrát,ale to by měl jako servisák vědět. Po 20 kilometrech jsi písty určitě nepropálil,podle mě to bude jen zavzdušněný nebo špatný vstřiky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.16 19:57

Dooobře.. jako je to u servisáka tak snad bude vědět. Kamarád mi říkal cosi, že by to mohlo být aj těsnění, ale nevím nevím

Od: fik
Datum: 12.11.16 09:39

To ne,těsnění pod hlavou se tím nepoškodí,zvlášť pokud jsi jel kousek. Motoru jako takovému podle mě nic nebude. Byl bych ochoten připustit snad jen že se přidřel vstřikovač,protože to se naftou maže,ale taky mi to přijde jako nepravděpodobné za ten kousek a zvlášť když to nejelo na čistý benzín,ale většinovou směs nafty a benzínu. Zase dávej bacha aby se na tobě ten servisák nechtěl napakovat. Jak už řekli předemnou,do starších nafťáků se v zimě i určitý poměr benzínu přidával,ne tak vysoký samozřejmě,ale za 20 kilometrů pokud to vytáhneš,by dle mě mělo stačit jen nový filtr

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 11.11.16 22:02

http://auto.idnes.cz/natankov…c=A061022_180649_automoto_fdv

Trochu mě zaráží, že měnil čerpadlo ( podávací v nádrži?). To čerpadlo není náchylné na poškození benzínem a že by se musel něco po benzínu čistit je také podivná informace. Pro variantu naftu do benzínu, tak tam je jasná výměna svíček, palivový filtr.

Spíše špatně odsál benzín a proto to nejde nastartovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 12.11.16 11:52

po 20 km na směs Ba+NM se motor nezničí, ale zničí se v podstatě vše co se podílí na "plnění" motoru

Benzin je suchý a místo 5 litrů benzinu do nádrže naftového auta v zimě tam dávám 5 víček aditiva VIF super diesel zimní

ale nalejte si tam co chcete, když vám to v hospodě poradil odborník...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dizl
Datum: 12.11.16 12:06

Když jsou mrazy a není k dispozici zimní jafta, tak se běžně přidává do nafty benzín. Může se přidat i do zimní nafty, když jsou větší mrazy.

Běžně se dává 1:3 (= 25 %) - je to dlouhodobě ověřená a používaná praxe.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mzxy
Datum: 12.11.16 12:19

to napiš do Trnky-Brnky, tady tomu nakonec někdo uvěří a zničí si CR motor v autě za půl mega

*zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dizl
Datum: 12.11.16 12:25

Klidně tluč hlavou do zdi.

To není můj nápad, ale jsou to rady z internetových robryk.

A už to tu někdo předemnou psal.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.16 13:08

já jsem třeba smíchal benzín s VIFem..nebo se dá i říznout olejem :D aspon se pořádně promažou vstřiky :D


doplněno 12.11.16 13:09:

a jen tak mimochodem.. pokud si ten vif necháš ve vymrzlém autě, tak to s těma víčkama bude trochu problém :D..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 12.11.16 13:13

Jo ale to platí pro starý poctivý rotačky. Ty to snesou,ty snesou i fritovací olej. Když dáš do moderního common railu velmi citlivého na kvalitu paliva takovou směs s benzínem tak tomu můžeš dát pápá. Uvědom si že u toho nejmodernějšího systému common rail máš tlak až 2400 bar. Ty součástky jako vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo jsou extrémně citlivé a náchylné na mazivost a čistotu nafty. Pokud mazivost výrazně snížíš přidáním takového množství benzínu,tak ten systém to zkrátka nevydrží. Neříkám že se to podělá hnedka,ale za pár set kilometrů máš po tom

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.16 13:44

ale vždyt nikde nepíšu že sí má někdo do railu lít benzín.. já bych to tam taky nelil.. lil jsem parkrat benzin do PD a to byl jen asi litřík na nádrž a přidal jsem tam i medový vif :D.. btw nevím kde jsi to vyčetl že se hned všechno zkazí.. vím jak všichni byli v křeči z PD a nakonec se ukazalo že to snese pomalu stejně jak rotačka.. když čtu že kde kdo najde v palivovém systému kovové piliny u CR, tak je otázka jestli je to naftou nebo ojebanýma čerpadlama atd...

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: dizl
Datum: 12.11.16 15:46

A co čerpadla u benzínových motorů? V benzínu není olej (jako to bývalo u 2-taktů) a přesto se nezničí. A co se týče čistoty - benzín i nafta s tankovacích stojanů by neměly být znečištěné (ikdyž te někdy nemusí být prava ani u nafty).

Benzín se do nafty přidává v zimě proto aby nezamrzala, jiný význam to nemá. A když to neškodí v zimě, tak by to nemělo ublížit motoru ani na podzim.

Ujetých 20 km těžko způsobilo zadření čerpadla, jak bylo uvedeno v původní otázce.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 12.11.16 16:18

Čerpadla u benzínových motorů jsou na to uzpůsobena a hlavně nepracují s tak obrovskými tlaky. Mají zcela odlišnou konstrukci. Ono jde o to jaký poměr benzínu použiješ. Starý systémy něco snesou,nový už ne. Ale i do těch starých se používalo kolem 10% max benzínu.

On měl cca 40% benzínu,taky nevěřím že by se to zadřelo,ale nemožný to není

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.16 23:33

Děkuju kluci za odpovědi, aspoň jsem se něco dozvědel, tak doufám že servisák ví co děla a neoškube mě*sok*. V pondělí nebo v útery budu vědět víc pak napíšu

Od: vanad1
Datum: 13.11.16 08:41

Podávací čerpadlo dává 0,5 Bar. Tandemové dává až 6 Bar a podtlak je asi -0,9 Bar.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.