Špatně startuje

Od: Datum: 10.11.16 10:06 odpovědí: 15 změna: 21.11.16 22:23

Prosim o radu,octavia 1.9 TDI studený motor naskočí hned,ale teplý musím dlouho točit starterem než chití.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 10.11.16 11:28
avatar

známí problém prošel sem si tim taky máš dvě možnosti

první je docela drahá : http://www.chiptuning.cz/chip…sluzby/spatne-starty-za-tepla

a ta druhá tu mám cca 5 let a je to pokud si šikovný do 15O kč :

http://www.vectra-club.cz/viewtopic.php?f=15&t=104

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinf
Datum: 12.11.16 17:57

starter odnest opravit ,opravari starteru ten problem znaji .male otacky startu.vetsinou to pomuze

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.16 18:18
avatar

Někdy to je tím,že se musí startovat teplý motor bez šlápnutí na plyn.

JB

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.16 19:58

Tak ako bolo napísané hore dať opraviť štartér,mala by postačovať výmena uhlíkov. http://www.amd-autodily.cz/el…al-uhliku-starteru-2.html.Mal som ten istý problém.

Rady na zvýšenie štartovacej dávky sú len dočasným riešením a nakoniec aj tak budete meniť štartér.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 12.11.16 21:16

Podle sluchu poznáte, jestli startér točí jako jindy, nebo točí o poznání menšími otáčkami. Měl jsem také problém s teplým startem, na což mi v autorizovaném servisu hned tloukli do hlavy, že to je startér. Ten točil motorem jak divý a tak jsem si auto opravil sám. Našel jsem na jednom fóru, že pro identifikaci je dobré odpojit čidlo teploty motoru na hlavě. Chytlo to nadrb. Pak už jen stačilo vyměnit čidlo za zhruba 150 Kč a je po problému. Autorizovaný servis je spolek zlodějů. Otáčky na klikovce byly +- 250 ot./min., což je normální hodnota, sluchem to bylo jako jindy a stejně tvrdili, že to je startér. Na diagnostice to nehlásilo žádnou chybu.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 13.11.16 10:17

Odpojením čidla teploty dosiahnete to,že riadiaca jednotka si myslí,že je motor studený a pracuje s vyššou štartovacou dávkou,tak ako by bol studený.


doplněno 13.11.16 22:25:

Skúste si poriadne prečítať otázku a moju jednú aj druhú odpoveď.Tvrdíte,že je to nesprávne a potom to isté napíšete.Jemu studený chytne hneď a teplý naskočí až dlhým štartovaním,čiže nafta tam je,len nieje pokyn na vstrek,lebo motor točí nízkymi otáčkami a dávka nestačí na naskočenie motora lebo čidlo odkazuje na teplý motor.Pri studenom aute sa to točí tiež pomaly,no tam je od čidla odkaz na studený motor a dávka pri štarte je vyššia ako pri teplom motore.Snáď vydedukujete,kde je príčina problému.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 13.11.16 14:00

Nepracuje s vyšší startovací dávkou ale ŘJ dává pokyn k otevření přívodu paliva. Startovací dávka se tím neřeší. Viz startovací mapa. Motory s automatem mají nulové startovací otáčky, mechanická převodovka má stanoveny minimální otáčky. Zvýšení startovací dávky nad běžnou hodnotu způsobuje mnohem větší zakouření při startu. Standardní hodnota u motorů VW a Audi je 32768 bez ohledu na čidlo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.11.16 14:20

jakemu otevření přívodu paliva? samozřejmě teplota ovlivnuje startovací dávku.. jinak si nedovedu představit, proč za mrazu otačky vyletí daleko výš než v létě.. a s tou standartní hodnoutou.. asi jsi trochu pozapoměl na opotřebení čerpadla.. a když se tady zminuješ o mapě.. sice jsem ji na vlastni oči neviděl, ale možná bych se i vsadil, že řeší právě teplotu kapaliny vs. startovací dávka, minimalni otačky atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 13.11.16 14:39

Nepozapoměl jsem na nic. Hodnoty jsou stanovené v parametrech a ŘJ na základě všech údajů vypočítává výslednou startovací dávku. Pokud vše funguje, ŘJ otevře přívod paliva do čerpadla a vše funguje jak má. Ani u Octavie s 500000 km není potřeba něco nějak upravovat. Startovací dávka řeší jen okamžik při startu motoru a dál pak jede podle daných parametrů. Startovací mapa má hodnoty pro teplotu motoru, otáčky při startu na klikovce atd.

Pokud je někde chyba, např. teplotní čidlo motoru, které říká, že něco jinak, ŘJ nedá pokyn k otevření přívodu a motor točí naprázdno bez nafty. Startovací dávka bez otevřeného kohoutku pak není nic platná. To se odpojením čidla změní na start jako při mrazu a i dávka se automaticky zvýší podle daných parametrů tak, aby výsledné otáčky motoru byly v mezích daných pro správný chod motoru u studeného motoru. Ve Vag Com, kolonka 01-motor, kanál 02 - volnoběžné otáčky, kanál 05-startovací dávka, popř. kanál 12-délka žhavení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.11.16 19:28

tak ja nevim.. jednou píšeš tak, podruhé tak.. čteš si to po sobě vůbec? a co se tyče toho opotřebení čerpadla.. tam není možné nějakym zpusobem přesně odměřit vstřikovanou dávku.. se zvyšujicim se opotřebením se ta dávka realně snižuje..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 14.11.16 23:35

Kdo ví, o čem je debata, chápe. Kdo neví, nechápe. K tomu není co dodat. Píšu pořád stejně. Zkrátka musí řídící jednotka otevřít přívod paliva a pak se dá nastartovat. Pokud ho neotevře z nějakého důvodu, motor se jen točí startérem ale nafta nejde do vstřiků. Nic jiného už nelze dodat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 13.11.16 10:22
Taky mne to kdysi u Golfu potkalo. A ano, bylo to snímačem teploty chladící kapaliny.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.11.16 20:39

Tento problém jsem měl u Cordoby 1,9 Sdi,diagnostika psala "snímač teploty paliva".Je to ve vstřikovacím čerpadle pod víčkem.

Dočetl jsem se,že teplý motor potřebuje vlivem opotřebení čerpadla a řidší naftou větší startovací dávku,což vadný snímač vyhodnocuje jako studený a dává míň,proto to trvá déle,než to chytne.Po výměně to chytá na drc.

Cena cca 300,-

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 14.11.16 23:42

Nevyhodnocuje jako studený ale naopak max. horký. Pak je startování obtížné. Po odpojení čidla má ŘJ mylné info o tom, že je velký mráz a žhaví dlouho s přidáním otáček na volnoběh a zvýšením množství startovací dávky. To se projevuje zakouřením při startu. Pokud je vše v normálu, motor zakouří minimálně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.16 22:23

Ty píšeš pořád o snímači teploty chladicí kapaliny,já jsem psal o snímači teploty PALIVA,to je ve vstřikovacím čerpadle,to se odpojit nedá,pouze vyměnit.


doplněno 21.11.16 22:36: Citace z literatury: " Snímač teploty paliva, pokud je v soustavěpoužit, bývá umístěn v palivovém rozdělovacím potrubí k tryskám.Signál o teplotě paliva se používá k případnému zvýšenívstřikovacího množství, aby se vyloučilo tvoření par paliva přiteplém startu. Protože i tento typ snímače je ve styku skapalinou, je odporové tělísko uloženo v kovovém pouzdře."
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.