Dutiny fabia 2003

Od: Datum: 09.11.16 18:16 odpovědí: 9 změna: 10.11.16 17:46
Chtel bych nejak osetrit dutiny na fabii tak jako na favoritu kdy se nastrikal olej vsude. Otazka zni jestli olej nebo vosk. V manualu je napsano ze to neni potreba ale chci mit rez pod kontrolou.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fik
Datum: 09.11.16 18:50

Olej je lepší,je vzlínavý,zateče i do míst kam se vosk nedostane. Nebo rust stop,to je taky na bázi oleje. Jen nevím jestli je dnes ten olej tak zcela legální,auto ze kterýho teče olej z dutin,to je noční můra všech ekofanatiků*haha* Jinak doporučuju,auto z roku 2003 to už se možná mělo i dřív,ale lepší pozdě než vůbec

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.11.16 18:56
avatar

Vůbec bych dutiny neřešil, je to dobře ošetřené z výroby. Neviděl jsem ještě Fabii s prorezlými prahy nebo dveřmi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.11.16 22:07
avatar

Staci koukat poradne , do faceliftu styk blatnik X prah dole u dveri je spatne reseny. Mezi plechy se dostane bahno co tam zustava , pak je to porad vlhke a v zime krasne osolene bahno. Ted za 10roku ma banda tam diry jak po kulometu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.11.16 19:08
avatar

Akorát doporučuji pravidelně - jednou ročně - čistit prostor pod podběhy předních kol; sundat kola, případnou zástěrku a odšroubovat čtyři, pět šroubů, které drží podběh ( celý podběh není třeba sundávat, jen odklopit a vyčistit prostor pod ním, případně ošetřit napadené části proti korozi, pokud do dneška toto nebylo děláno)...jinak zbytek bývá v pohodě...


doplněno 09.11.16 22:44:

@h0nz490 a to dělá právě to "krásné" bláto za podběhem...ty díry po kulometu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.11.16 22:48

Do dutin rozhodně nenalévej olej, ten akorát špiní, steče a stejně to pak reziví. Raději použij Rezistin nebo něco podobného, i ten zmíněný Ruststop vytvoří celistvou, pevnou, pružnou vrstvu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 09.11.16 23:16

Olej je dobrý,ale po jeho aplikaci musíš udělat něco za co by tě děti země stáhli z kůže. Najít nějakou hodně prašnou cestu a tam to pojezdit. Vznikne nesmytelná vrstva černýho pevnýho šmíru se silnými protikorozivními účinky. Mám ověřeno na feldě,za 17 let koroze nikde nevylezla. Samozřejmě z venku musíš mít ošetřeno nějakým pružným gumoasfaltem a karoserii z venku občas ošetřit voskem

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 10.11.16 10:11

Ekosluníčkáři by si mohli uvědomit, že prodloužit vyjetým olejem životnost auta o pár let je výrazně ekologičtější než vyrobit nový auto = tlak by měl být na výrobce aut, aby nedělali spotřební zboží na 5 let, ale jednoduchý a poctivý auta který vydrží 4x tolik. Technicky to není až takový problém.

Pak taky aby se nevozily rohlíky z Prahy do Brna, ale jen mouka do pekárny v místě.

Jestli vosk nebo olej je otázka... Asi do čistých dutin vosk, do špinavých olej..Spodek očistit, kvalitní základ, gumoasfalt a pak olej + prach...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 10.11.16 13:03

Prvně musíš spodek a nápravy auta,dokud ještě není rezavej důkladně zatřít gumoasfaltem nebo něčím na té bázi. Prostě co vytvoří silnou,pružnou a odolnou vrstvu která odolá kamínkům,soli a všemu možnýmu. Pokud máš nový auto tak do dutin rust stop,to je ještě asi lepší než olej. Navíc to má funkci že to dokáže zastavit už probíhající korozi. Pokud olej tak hlavně musí být z nějakého auta kde to nejezdilo 50 tis km-to pak už moc inhibitorů koroze nemá. Nejlíp se to dělá v létě,to je všude prašných cest dost. Nastřikat do dutin,z kterých to může vytíkat-například ze dveří tak tam to stačí poprášit aby tam vznikla vrstvička. Do dutin který jsou hermeticky uzavřený(třeba prahy) tam se to může klidně nalít,vytýct to nemůže,a jak se jezdí tak se to pěkně rozšplochá a zateče všude kam má. Potom stačí každý rok překontrolovat nátěr spodku a každé dva roky obnovit impregnaci. Auto ti nezhnije ani za milion let. Tohle mě naučil strejda,jeho škodovku mám pořád jako veterána a za 35 let tam taky není ani stopa po korozi,nikde.

5x do roka vzít karoserii z venku tvrdým voskem,nebo karnaubským voskem-to nejenomže chrání karoserii proti korozi z venku,ale působí to i jako ochrana proti UV záření.

Ve výrobě nových aut není žádná ekologie,to je tvrdý byznys. Bohužel u moci jsou vypatlaný ekoteroristický mozky,kterým nakecaj že nový motory mají takový emise a že starý auta jsou neekologický. Co na tom že na výrobu jednoho auta se vypustí takových emisí co možná pak to auto nevypustí ani za celou životnost,musí se zplundrovat plno přírodních zdrojů a stejně pak ty emise vypouští,třeba o něco nižší ale to už skoro nemá význam

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 10.11.16 17:46
Fábie má v dutinách vosk, vystříkávat je čímkoliv je zcela zbytečné.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.