Nejste přihlášen/a.
ukazuje to na "padání nafty"- máte u palivového filtru balonek? něco jako toto marine.cz/...
Někdo to dodává do vozu schválně - při padání nafty se balonek vlastně trochu zdeformuje a nedochází k prodlevě tečení paliva...
Další věcí je opravdu kvalitní nafta, případně VIF aditiva. Tankuji jedině eurooil a verva diesel.
Prohlédl (nechal bych prohlédnout) veškerou cestu paliva - možná je někde ztyřelá hadička, přepadky nebo chybně uchycený palivový filtr a vznikne "bublina"
může to být stovka věcí...
ten balonek mi pomohl na toledu 1,9 D - podobný problém. Jednou za měsíc jsem "napumpoval"- jinak v pohodičce. Hadičky "přepadky"jsou za pusu, pak dalších 99 možností od 1,- do desítek tisíc - to vám opravdu řekne jedině servis. Někdy je to forma pokus-omyl, ale dobrý servis mění v tomto případě vždy tu levnější věc - ne rovnou vstřiky, žhaviče, aku ... to se dá změřit a prověřit.
vlastně všude, kde je přívod paliva, může být únik nafty - nebo naopak může vniknout vzduch. Při tlaku paliva však může naopak tím místem prostupovat ven, takže potečené vstřiky, fleky na motoru či pod motorem... Turbo táhne dobře bez potíží? Výfuk ne prdí? nemáte únik kapalin - voda, olej?
5 sec je relativně v limitu - prodlužující termín už by mohl znamenat problém. Mám HDi s 330tis km a od výměny po výměnu 15tis km - ani kapka není třeba dolít - je tam to, co bylo nalito... Ale to se startem společného nebude mít nic.
Turbo mě přijde ok. fleky pod ani na mototu nejsou. olej to bere cca 0,1 l na 1000km, to přicítam opotrebeni motoru 205 000 km, vyfuk sice starsi ale hlucnejsi rozhodne neni
Olej tyto motory prej rady papaji. navic jezdim dost se studenym moterem. tohle bych jako pricinu spatnych startu nevidel
záleží co je podle tebe horší.. ono to jde na každém druhem autě s tímto motorem poznat, když je pod 5 stupnu.. pokud to nějak dlouho netoší nebo nechcípá tak bych do toho nevrtal.. jinak to dost často bývájí gumičky na vstřikách.. to pak dlouho točí,, nebo to normalně chytne a hned chcipne a pak musíš dlouho točit nebo několikkrát než to chytne. ale to už je konečné stádium,.,
Motory PD mají dvě čerpadla paliva. Podávací čerpadlo v nádrži ma tlak pouze 0,6 Bar. Ve spodní části koše je zpětný ventil, který brání padání nafty. Když odšroubujete víčko nad čerpadlem s plovákem, konektor máte vlevo, tak ta bližší hadička je výstup z nádrže, vzdálená je zpětné vedení paliva. Sundejte plastové vedení z výstupu a přes jinou gumovou a dobře utěsněnou hadičku foukněte. Nesmí to v nádrži zabublat. Po 200000 km je vhodné podávací čerpadlo vyměnit. To je tak optimální doba na výměnu. Kupoval jsem z Dánska komplet za 2200 Kč.
U těchto motorů funguje toto elektrické čerpadlo po otočení klíčku do polohy rozsvícených kontrolek asi 1 sec. Pak pracuje až při startování. Můžete párkrát otočit klíčkem do první polohy a pak pozorovat start.
U svého Superbu jsem si přes diagnostiku prodloužil dobu žhavení, aby při teplotách kolem 0°C žhaviče déle žhavily. Po zhasnutí kontrolky počkejte na odskočení relé (asi 5 sec.) a teprve teď startujte. Také jsem zvýšil startovací dávku paliva
a motor chytne na vrknutí.
mám ještě jeden poznatek.
jak vedou hadice z palivového filtru tak je kolem mokro (nafta), žádná potopa, ale někde to asi prosakuje. Může to být zdroj mých problémů? Na filtru je také ventil zpětný.
máš podle fotky filtr s termoventilem .. kdybys vyhodil tu zavlačku a vysunul to , tak tam jsou dva okroužky.. jednou jsem to pojištoval omotáním teflonove pasky a fungovalo to.. jinak zkusi ty o- kroužky vyměnit.. vím že na starších motorech to byl častý problem s těma o kroužkama
Někde se o tom psalo, že to může ale také nemusí.
Pro začátek otočte klíčkem, počkejte 5 sec., vypněte a za 5 sec. opět opakujte . Po lupnutí relé zkuste nastartovat. Pokud bude znatelný rozdíl, bude to chtít prodloužit dobu žhavení, jak jsem uvedl.
Tam orzdíl nepozoruji jestli zhavim jednou nebo trikrat, vzdy to chytne stejne
Neprojevuji se takhle i vadne gumicky na vstrikach?
Šlo o natlačení nafty do filtru. To prosakování nebude na 99 % ovlivňovat starty. Zkuste při startu přišlápnout pedál plynu. Asi to bude chtít diagnostiku.
Neuvádíte dostatek informací. Chybí mne, zda-li při studeném startu výrazně poklesnou otáčky spouštěče a také zda při studeném startu velmi pohasnou rozsvícená světla. Toto by signalizovalo na nedostatečné dodávání proudu pro spouštěč. Mohlo by to být samostatným akumulátorem, ale také nedostatečným upevněním (zaoxidováním) proudového kabelu pro spouštěc a také kabelu ukostřující akumulátor .Bezproblémové starty při teplém motoru nasvědčují jeho dobrý stav. Pak už zbývá je problém v palivové a žhavicí soustavě motoru, jak výše popisují diskutéři .
zdravím -miro
uvádím také napětí přímo na baterce 10,1 V při startování. což je při teplem startu, po celem vikendu stani a mrazu bude to napeti jeste mensi
" U akumulátoru v dobrém stavu by nemělo v době startu napětí klesnout pod hodnotu 10,5 V."
Více na: oenergetice.cz/...
10,5 v jsem na multimetru rozhodne nemel. takze baterku jsem take vymenil...uvidime jak to bude startovat dale
Kdyby byl spatny starter ten by se nejvic projevoval pri teplem motoru ne? Tam problém není
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.