Spotřeba při vysokých otáčkách

Od: Datum: 05.11.16 21:59 odpovědí: 13 změna: 09.11.16 10:47

Jak moc se zvýší spotřeba u vozidla s průměrnou spotřebou 12l (konkrétně 1.8 -110kW) v případě vytáčení do vysokých otáček? Například v situaci při předjíždění nebo jen tak protáhnutí... Jak se změní spotřeba třeba při vytáčení 3 stupně k 6- 7 000 otáčkám po kratší dobu?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.11.16 22:22
avatar

Na dvojku, plnej plyn, klidně 80 litrů/ 100 km.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.11.16 12:52

A je nějaká cesta, jak si to třeba alespoň lehce s klidně větší tolerancí vypočítat?

Datum: 06.11.16 13:05
avatar

Ale co na tom chcete spočítat? Daný údaj Vám zobrazí palubní počítač - ovšem i tak je to údaj víceméně k ničemu, protože to je okamžitá spotřeba, jestliže pak pojedete z mohelničáku dolů, tak jedete 7 kilometrů za nula litrů. Proto je podstatný údaj průměrná spotřeba. A tu lze spočítat velmi snadno, stačí tankovat do plna. Při dalším tankování zjistíte například , že jste dotankoval dejme tomu 30 litrů, z tachometru zjistíte, že jste od minulého tankování ujel 500km. A protože se spotřeba uvádí na 100km, tak 30 vydělíte 5, čímž obdržíte 6l/100km.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.11.16 17:23

Palubní PC v mém FORDu ukazuje pouze průměrnou spotřebu nafty na ujetých 100 km. Pokud jde o ty otáčky, tak sděluji, že když jsem přijel na STK, tak jsem měl průměrnou spotřebu 5,1 litrů na 100 km. Když jsem odjížděl, tak se průměrná spotřeba zvýšila na 5,2 litrů na 100 km a na této hodnotě už zůstává, i když se snažím jezdit co nejvíce úsporně.*blee*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.11.16 18:17
avatar

No co - i 5,2 je super spotřeba, obzvláště jestli jde o Mondeo či Transita, že? A co se týče snahy - snaha je fajn, ale mnohdy nestačí. S kolegou máme stejné auto ve stejné motorizaci, přesto já mám dlouhodobě spotřebu o 1,2 l/100 km nižší. Parkrát jsem s ním jel a nedivím se - nemá absolutně cit pro auto, nesmyslně řadí atd.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: asd1
Datum: 07.11.16 10:55

To je jednoduchý - když jsi natankoval a vynuloval pořítadlo, tak jsi vyjížděl s teplým motorem. Každé další vyjetí po předtávce už je se studeným motorem a celková spotřeba tím na začátku jízdy stoupne a klesá až po ohřátí motoru. Když ti to první tři km žere 7, tak musíš jet dostatečně dlouho aby to časem padlo níž než ti "natočili" postáváním na emisích a TK ;)

Pokud jde o spotřebu v otáčkách, tak pokud po rozjetí využiješ kinetickou energii (nejedeš plyn - brzda, ale plyn - stálá rychlost), tak celková spotřeba prakticky nestoupne. On totiž motor má nejvyšší účinnost v oblasti max. výkonu. Pokud ale Kinetickou energii hned přeměníš na ohřátí brzd (styl brzda - plyn), tak bude celková spotřeba klidně dvoj i trojnásobná.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.11.16 16:45

Když vynuluji měřič spotřeby, tak mi to první 3 km "žere" 18 litrů na 100 km. Pak spotřeba postupně klesá, zejména při brždění motorem s kopce a ustálí se po ujetí asi 50 km nespouštím-li klimatizaci, na hodnotě 5,0 litru na 100 km, spouštím-li klimatizaci, tak na hodnotě 5,1 litru na 100 km. Svým příspěvkem jsem chtěl tazateli sdělit, že právě "týráním" motoru ve vysokých otáčkách na emisích v STK mi měřič okamžitě ukázal hodnotu 5,2 litru na 100 km. Měřič jsem od té doby nenuloval, ale snížit hodnotu na původních 5,1 se mi zatím nepodařilo. Je to motor FORD 2,0 TDCi - 115 kW.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.11.16 18:22

Ano. Znáte výkon motoru, znáte výhřevnost benzínu, znáte rychlost, odhadete účinnost motoru a je to.

Řekněme, že výkon motoru je 110 kW, výhřevnost benzínu je 8,9 kWh/l, na trojku vytočíte motor na 150 km/h a účinnost bude 25 %. Pak to teoreticky vychází na 33 l/100 km. Na jedničku, pokud by se dala vytočit na 50 km/h, to vychází 99 l/100 km.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.11.16 18:31
avatar

Jůůů ! *sok* Jak prostý výpočet ! A ti pitomci v automobilkách si staví větrné tunely, testují auta na různých površích, v horách, do kopce, z kopce, na sněhu, vysoké nadmořské výšce , jezdí s těžkým vlekem a pod v domění, že to má nějaký vliv na spotřebu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.16 11:37

Srovnáváte jabka s hruškama.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.16 22:31
avatar

Jak moc je strašně relativní, ale v zásadě platí, že každé šlápnutí na plyn "na podlahu" spotřebu zvyšuje dost razantně a to bez ohledu na zařazený kvalt. Vytáčení rychlostních stupňů do maxima prostě něco stojí. U současných motorů, kde do všeho kecá elektronika, to už může být jinak, ale u klasických karburátorových motorů časté razantní vytáčení rychlostí dokázalo udělat nárůst spotřeby v litrech na 100km klidně i o 100%.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 08.11.16 17:05

Tam nemáš jenom aspekt otáček,ale i zatížení. Když to třeba na dvojku okotlíš do kopce při předjíždění,může aktuální spotřeba vylítnou klidně i přes 50 litrů na 100. Mám ve felicii palubní PC s aktuální spotřebou,a když chci z tý chcíplý herky vydolovat nějaký výkon,tak jaký tam skáčou cifry to je až neuvěřitelný. Přitom průměrnou mám kolem 6,7 litru v zimě a 6,0 v létě,což odpovídá i přepočtem kolik ujedu na jednu nádrž. Když motor vytočíš jenom tak na volnoběh bez zatížení,tak rozhodně nebudeš mít spotřebu 50 litrů.

Když zapneš forsáž a chceš z toho vydolovat maximum,chvilku než ten motor zabere je ta spotřeba neuvěřitelná,protože najednou tam musí hrknou strašně paliva. Od 30-80litrů na 100 úplně reálně. Závodní auta taky jezdí běžně kolem 60-100 litrů

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 09.11.16 10:47

Představ si auto jako baterku - akumulátor energie. Na plnej kotel máš okamžitou spotřebu třeba 50L, ale po dobu 5 vteřin a jedeš 90. Na půl plynu máš okamžitou spotřebu 25, ale po dobu 10 vteřin a jedeš zase 90. = spotřebuješ v obou případech stejný množství benzínu. Rozdíl je ten, že při agresivní jízdě tu "baterku" vybíjíš brzděním a znova nabíjíš. Pokud jen zrychlíš a držíš rychlost tak průměrná spotřeba nestoupne. Autu jako baterce dodáváš motorem dva druhy energie - kinetickou (rychlost) a polohovou (vyjedeš na kopec), vybíjíš odporem (valivým a vzduchu) a brzděním. Velký rozdíl je pokud držíš rychlost 90 kmh až 50m před zpomalení, nebo když velice pomalu zpomaluješ půl kilometru předem z 90kmh a 50m před zpomalením jedeš 80. Časově je to rozdíl pár vteřin, na spotřebě docela dost. Nebo dolík - před dolíkem ještě z kopce zrychlíš z 90 na 100 kmh, za dolíkem pomalu zpomaluješ (jako bys měl slabej motor ;) a na vršku kopce jedeš 80. Pokud v dolíku jedeš 90 a držíš 90 až na kopec tak je spotřeba výrazně vyšší, přitom časově jsi na tom hůř.

Pokud rozjedeš na plný plyn na 90 a držíš rychlost nebo zrychluješ pomalu na 90 a držíš - spotřeba na rozjetí je zhruba stejná. Pokud ale rozjedeš na 110, pak přibrzdíš na 90 a držíš tak spotřeba bude klidně dvojnásobná. /Focus kombík 1,6, spotřeba min. 5,0 (rovinaté klidné okresky 150 km tam a zpět, průměrná rychlost 75 kmh), běžně mimo město 5,5 - 6, dlouhodobý průměr 6,3, dálnice 130 - 140 kmh 7,0, město tak 9, svižná jízda mimo město 8, sportovní jízda mimo město 11-12 l/100 km. V zimě mám průměrnou spotřebu kupodivu nižší (léto 195/60 Blu response, zimní 185/65 TS850). U hrabaček ve sněhu to samo jde nahoru ;)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.