Žhavicí vs zapalovací svíčky

Od: Datum: 31.10.16 10:43 odpovědí: 3 změna: 31.10.16 12:00
Zdravím mám blbý dotaz na zs se učíme něco málo o motoru jenže učitel nám neřekl jaký je rozdíl mezi žhavicí a zapalovací svíčkou u motorů..? může mi to prosím někdo vysvětlit?:/ Omlouvám se za blbý dotaz :/ děkuji
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 31.10.16 10:53
avatar

žhavící svíčka je u naftového motoru, zahřívá, aby se nafta snadněji vznítila. V zimě by to jinak nešlo.

Zapalovací svíčka je u benzínového motoru, háže jiskru, která benzín zapaluje.

žhavící žhaví (zahřívá), zapalovací zapaluje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 31.10.16 10:59

Je to tím, že učitelé naříkají na údajně nízký plat ale jejich vědomosti se soustředí na naučený text a to také vyžadují po žácích. Vysvětlit proč a jak jde nějak mimo nich. Je to rozšířený jev současnosti. Nauč se to a nedumej nad tím...Tak to bývá.

Zapalovací svíčka u benzinového motoru zapálí směs elektrickou jiskrou na jiskřišti v daném okamžiku ( předstih), kdežto žhavící svíčka slouží u vznětového motoru ke zlepšení nebo zajištění startu motoru podle teploty okolí.

Umístěny jsou v hlavě motoru.

Tady je popsaný proces z učebnice.

Žhavící proces :

Tento proces se skládá ze tří fází : předžhavení, startování a dožhavení. Předžhavení trvá přibližně 3 - 7 sekund.Při teplotě 0°C lze počítat se 3 sekundami, při teplotě -5 C s 5 sekundami a 7 sekund postačí při mrazu -10°C.

Dožhavení :

Dožhavení po nastartování motoru trvá déle.V závislosti na teplotě chladící kapaliny a venkovní teplotě až 6 minut.Má ale svůj velký význam.V této fázi se redukují škodlivé emise ve výfukových plynech.Palivo se lépe spaluje.Sníží se podíl uhlovodíků a oxidů dusíku a ve startovací fázi klesne produkce sazí až o 40%.Motor běží klidněji a méně klape.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 31.10.16 12:00

Zásadní rozdíl, jak už tu padlo, je ten, že zapalovací svíčka se používá u zážehových ("benzinových") motorů, kdežto žhavicí svíčka (lépe řečeno žhavič) se používá u vznětových motorů. Další rozdíl je ten, že zapalovací svíčka, oproti žhavicí, zapaluje připravenou směs ve válci. V principu, u zážehovýho motoru zapaluje zapalovací svíčka již připravenou směs vzduchu a benzínu (popř. vzduchu a LPG nebo CNG, ...) ve válci motoru, kdežto u vznětovýho motoru se žhavičem primárně ohřívá prostor, do kterýho se následně vstřikuje nafta, ale tato svíčka neslouží k zapalování.

Doporučuju pochopit jak tyhle motory principielně fungují, pak ti bude jasný, jakej je mezi takovýma svíčkama rozdíl. Neboj, není to nic složitýho. ;)

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.