Měření oleje - kdy?

Od: Datum: 26.10.16 07:20 odpovědí: 14 změna: 26.10.16 22:22
Zdravím, chci vědět v jaký moment měřit olej v motoru. Jestli za studena nebo za tepla. Za studena jsem nad maximalni ryskou a za tepla jsem 3mm pod maximem na rysce. To znamena ze behem provozu motoru je to v norme ale kdyz auto stoji, tak to ze všech kanálků steče do vany a jsem nad maximem. V návodu mám, nastartovat motor, nechat běžet a vypnout, chvili počkat a měřit. A to mám hladinu 3mm pod maximem. Děkuji za názory!
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.10.16 07:27
Logicky za studena. Jak chceš měřit olej za tepla,který mas rozhozeny po celém motoru? Takže pokud chceš,aby ti auto ještě sloužilo,tak vypust olej,aby byl za studena mezi ryskami
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mot
Datum: 26.10.16 07:36
takhe vyrobce to ma v navodu spatne?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: octann
Datum: 26.10.16 08:14
Dobre, kdyz odpustím olej mezi rysky za studena, tak behem jizdy automobilu to klesne na minimum. Je to v poradku? Je to TSI motor ktery vyuziva olej do spousty mechanismu napriklad do napinaku retezu atd. Protoze po startu si to olej do tech mist nahrne.
Datum: 26.10.16 08:37

no..., vždycky jsem měl za to, že se všude udává a také tudíž kontroluje skutečné množství oleje tzn. za studena (při běžné teplotě tzn. cca 20°C). V tomto stavu by mělo být maximum oleje v olejové vaně a také nezkresluje informaci tepelná roztažnost. Rysky na měrce jsou ocejchovány výrobcem tak, aby bylo v každém případě oleje pro motor dostatek a zárověň ho nebylo příliš, protože ani to není vhodné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 26.10.16 08:42

Nouzově změříš i za tepla,zastavíš,počkáš dvě minuty než většina oleje steče dolu a změříš. Není to přesné ale pokud nevíš jestli máš nějaký olej v motoru tak to zjistíš. Přesně samozřejmě za studena

Ohodnoceno: 0x
 
Od: octann
Datum: 26.10.16 09:37
Dekuji, odpustim olej tak aby za studena byl olej mezi ryskama...snad to nebude vadit motoru, ze pri jizde bude hladina kousek nad minimem. Dekuji
Od: fik
Datum: 26.10.16 13:56

Olej se měří na klidném motoru-logicky. Proto tam jsou ty rysky,aby když motor běží a něco si nasaje,aby tam byla pořád dostatečná rezerva a čerpadlo nezůstalo na suchu. Bez oleje se motor fatálně zničí do 20 sekund,pokud je roztočený třeba při dálničním tempu tak klidně i dřív,že když se ti rozsvítí kontrolka,ani nestihneš zareagovat a máš po motoru.

Jednoduše,pokud ti na studeném motoru za klidu,olej neklesne pod rysku min tak se nic nestane,ale doporučoval bych jej držet pod horní ryskou

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.16 09:55

Řídil bych se postupem, který udává výrobce. To jste naměřil 3 mm pod ryskou, takže je vše OK.

BTW Co se týče studeného a teplého motoru, tak kupříkladu Škodovka u většiny motorů neudává, jestli se má měřit za tepla nebo za studena. Výjimkou je například motor 1.2 HTP 47 kW, kde předepisuje měřit za tepla a motor 1.2 HTP 44 kW, kde naopak předepisuje měřit za studena.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 26.10.16 14:18

Ale otázka není "za tepla" nebo "za studena", ale "za chodu" nebo "po vypnutí motoru". Je jasné, že u vypnutého motoru. Navíc i po 15 minutách je motor teplý, takže by dle definice nešlo olej měřit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.16 14:56
To jsi vyčetl kde ze za chodu? Každopádně bych se držel instrukci výrobce. Můj názor je čim víc oleje tím lip. Takže nastartuju vypnu, počkám pár minut a jestli je na max tak ok. Nějaký milimetr dva nemůže mít absolutně na nic vliv.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 26.10.16 10:06

Drž se návodu. A důležité je aby auto stálo rovně.

Měřim většinou tak že dojedu, 5 minut nechám stát a měřim tj. za tepla až olej steče do vany. Když měřim za studena, tak naměřím prakticky to samé - sice dolu steče všechen olej, ale tím jak vychladne tak se zmenší jeho objem a vyjde to nastejno...

Pokud dolívám, tak během půl minuty dolu steče prakticky všechno a pak už nepřibývá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.16 10:07

Treba sa riadiť výrobcom automobilu a konkrétnym motorom. Stretol som sa s tím že sa má merať za studena, ale u niektorých a hlavne hliníkových motorov zasa za tepla :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.16 11:17
avatar

Přesně tak. řídl bych se doporučením výrobce. Protože třeba u některých speciálních strojů ale setkal jsem se s tím u autobusu výrobce předepisuje měřit hladinu oleje při volnoběžných otáčkách. Není tam měrka ale průhledný olejoznak.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: octann
Datum: 26.10.16 22:22
Vsem chci moc podekovat za rady... Rozhodl jsem se za studena namerit max na rysce, tudiz jeste upustim cca 3dcl. Ale poradily jste me. Dekuji vsem

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.