Nejste přihlášen/a.
jízdou baterku nikdy pořádně nedobiješ já to dělam tak že ji na noc šoupnu na nabíječku a ráno je nabito
Změř to po ujetí těch 400km...jinak se nehraje na procenta ale na volty.Pořiď si klasický multimetr...
Souhlas. Změřit multimetrem. Baterka by měla mít v klidu kolem 12.5V. Při dobíjení musí být v síti napětí ~14.4V.
Apropos, bezúdržbové baterie je takové marketingové zaklínadlo. Pokud nemá vyloženě zatavený vršek proti demontáži a je po záruce, pak stačí strhnout vrchní štítek (případně ještě plastový překryt) pod kterým bývají klasické plastové šroubovací krytky článků na plochý šroubovák.
Tuto variantu baterie jsem měl ve svém voze. Z dosluhující "bezúdržbové" jsem udělal normální údržbovou. Dolil destilku a dobil a z dosluhující baterie se na další dva roky stala "ještě dobrá" baterie. (44Ah 340A 6 let bez údržby, krajní články už byly v téměř v červeném poli na hustoměru).
Jenom měření napětí aku nic neříká o stupni nabití.Běřný provoz dobrou baterii dostatečně dobije.Dobíjení na nabíječce je nutné jen tehdy,když se jezdí málo a často startuje.V tomto případě je nutno měřit dobíjecí proud.Dobrá nabíječka funguje tak,že při konci nabíjení klesá nabíjecí proud k nule.Jde o to,že napůl nabitá baterie sice bezpečně nastartuje,ale stav článků i elektrolytu je nestandartní.V takovém stavu je snaha elektrolytu reagovat s olovem v elektrodách na síran olovnatý a zniči je sulfatací.Proto je po jízdě potřeba,aby byla baterie nabitá.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.