Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupit octavii 2

Od: luda* odpovědí: 21 změna:
Dobry den chci koupit octavii 2 1,9 tdi 77kw rok 07. Najeto 165000 cena 160000 auto je jak nove. Co me odrazuje je ze prodejce ho cele nechal prestrikat. Udajne profi barvou primo od skody. Muze nastat problem s korozi ... nebo mam auto koupit?dekuji

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel

mohl se oloupat ten bezbarvej lak docela běžná věc

spíš bych si dal pozor na motot typ BXE vyskakujou ojnice z bloku a pokud si tento motor někdo pořídí tak je dobré dát preventivně nové ojniční šály a šrouby

známej si nedal říct rok sem do něj hučel a dnes je v tom za 5O litrů za opravu

dieselpower.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Tak 1) - kompletní přestříkání znamená ošklivou bouračku před tím... hodně velký důvod nekoupit.

2) nájezd za 9 let u TDI? to jako vážně 19tis km za rok? U TDI? To by musel hodně věcí dokládat - opravdu hodně...

3) než dvojkovou oktu první 2-3 roky vyráběnou, to radší jedničkovou, která byla osvědčená

10 z 10 hlasů - nekoupit


doplněno 19.10.16 20:05:

ok - jak myslíte. To stříkání prověřit max. možnou formou. KM a Cebia - to je zbytečná práce - ta firma si data vlastně často vymýšlí... Už bych radši viděl faktury od servisu a u toho servisu se pak dotázal na stav km a faktury, zda servis byl opravdu proveden nebo jsou to falza. Každý autorizovaný servis má databázi na VIN vozu.

I tak - raději bych šel do jedničkové než první roky dvojkové - jestli máte VIN, zkusím trochu popátrat a prověřit :)

pane bože to jsou zas uvahy... tak za prve, neni řečeno, že když je auto po celolaku, tak že je to sbořenina.. neviděl jsi ještě nikdy auto objete klíčem? pak záleží, jestli to auto je dobře nastříkané.. podívat se proti světlu jestli to není pomeranč nebo někd enějake stečence a taky jestli se dostatečně leskne... pokud je nastříkaná slabá vrstva transparentu tak je ten lak takový matnější.. nájezd 19 za rok mi přijde uplně normalní pro běžneho člověka.. ja na jezdím přes 20 za rok.. mám si koupit radši nějakou 1.4 ktera žere dvakrat tolik? ne diky.. samozřejmě obezřetnost je na místě.. zkusit ověřit KM na stk či na webu, pokud bylo stříkané přes pojištovnu, tak jde zjistit i důvod.. samozřejmě nejlíp zkušeneho mechanika s sebou..každopadně některe už měly filtr pevnych častit a do toho bych něšel.. taky tam litaly ojnice ale to se dá vyřešit ..

Jojo na par km okolo baraku mi bude zrat benzin 2x vic a ktomu je to jednodussi motor. TDI si koupi jen blazen na par km.
Nevím co to je pořád za kecy. Mám TDI a ročně ujedu tak 18 až 20 tisíc. Průměrná spotřeba 5.2 a nafta za 20 Kč. To jako se mě nevyplatí?

Vám se to vyplatí - nevyplatí se to novému majiteli, protože za 160tis km odrovnáte motor a ten nový majitel bude řešit problémy. Auto se přece prodává v momentě, kdy potřebuje velký servis - nebo ne?

Ale nemusíte se rozčilovat - dejte si prášky nebo panáka. Tazatel se stejně rozhodne sám na místě - buď to chce nebo nechce. Tady jsou jen názory dalších lidí podle svých zkušeností. No a moje zkušenost je, že popsané vozidlo (kterých je na webech více než stovka v daném ročníku) bude mít vysokou pravděpodobnost většího servisu.

Spíše můžeme doporučit další možnosti kontrol a ověření, než radit, jestli ten konkrétní kus je dobrý nebo špatný.

Nicméně pokud tazatel bude reagovat s VIN, zkusím zjistit více.


doplněno 20.10.16 10:50:

Jasné - prostě sem tam něco upravím, dvouhmotu za jednohmotu... výkon, hlavně výkon,... no a pak to prodám, protože už mi to nejede ... jen ještě stočím km...

Některé motory, kdyby měly nožičky, nakopaly by své majitele do prdelky... Ale jo, však jezděte, třeba za kradenou naftu za 20,-... Vždyť je to vaše...

Já se tu jen vyjádřil, že to auto bych nekoupil.


doplněno 20.10.16 13:28:

@xyz - takže jak vidíte, srovnáváte dva nesrovnatelné kusy... Jak píšete (a já psal také), starší kusy jsou ok. Tj. jedničková octa po roce 2004 už vychytaná od chyb a problémů vydrží výrazně více než "nová " octa II těsně po výrobě prvního kousku... Motory jiné, auta jiná - co chcete srovnávat?

Mám 2,0 HDi 66kW r.v. 2001 - má 320tis km. Dělal jsem teď brzdy a spojku - proč investovat do staré mrchy 10 tis? Protože bude jezdit dalších 200tis km, zatímco octa bude v té době na vrakáči.

xyz*

Proč by měl motor u TDI odrovnat za 160 tisíc? *sok**stop*Máme Golfa IV, 1,9 TDI 74 kW a se zcela původním motorem, včetně původního turba a vstřiků a má nalítáno od roku 2003 už 312000 km. Z toho 97 % jen krátké cesty po městě - v létě, v zimně. Auto nehulí, olej nežere a měním ho ne po 15 ale pro jistotu už jen po 10 tisících. I v mrazech -20 °C neměl motor problém s nastartováním.

Ano, turbo by chtělo vyčistit, protože manželka jezdí do 1800 rpm, takže regulace turba občas zatuhne a při větší náloži spadne motor do nouzáku. Tak holt pak s autem chvíli jezdím já a "protáhnu ho", aby se regulace opět rozpohybovala. Odchází dvojhmota... tak nahradím jednohmotou, přeobložím něčím kvalitnějším a nechám zvednout výkon na nějakých 100 kW. Před tím zvýšením výkonu je v plánu kontrola vstřiků a to zmiňované vyčištění a zkontrolování turba.

Kdo mluvil o kladené nafte?
Pokud jezdis s naftou za 5,2 budes s benzinem jezdit za 6,5. Jen ani s TDI nedas kratke trasy ve meste pod 6l. To jsou jen ego reci a zvasty. Jinak mluvis o stare plecce golf 4 , kup si novy ekodiesel a jezdi tak. Nad 100k km das za GO motoru pres 50tisic. A k tomu , kdyz kupujes novy diesel tak musis za motor priplatit. A ten rozdil stim smesnym najezdem se ti nevrati. Ego dieslu si nech na jinou diskuzi.
Jinak neboj ono to prijde. Jeste , kdyz ve meste potrebujes cipovat diesla. Ktomu prijde era za par roku, kdy diesel se prestane vyrabet a skonci tyto hadky.
xyz*

Jenže ta "stará plečka" je spolehlivější než dnešní moderní "superhyper auta". Ono celkově starší diesely, bez eko kurvítek, jsou hodně spolehlivé, rozhodně víc, než dnešní. Proto taky toho "starého" golfa pořád mám. Nechci kupovat dnešní moderní oturbené vysavače, ani překomplikované eko nafty s DPF. A náš golfík je asi vyjímka potvrzující pravidlo, když zvládá vše bez poruch, co by dle autoteoretiků, měla být jeho smrt.

Se kterým, podobně výkonným benzínem, budu jezdit se stejnou dynamikou turbonafty za 6,5 po městě? A vydrží to auto to, co náš "starý" golf? Nikoli! Dnešní auta jsou stavěná tak na 3-5 let max. trvanlivostí a pak jsou potřeba velké investice. Ty jsou potřeba mnohdy i dříve, kvůli různým poddimenzovaným dílům. Nejlepší je koupit si auto starší. Nejideálněji léty a provozem prověřenou poctivou větší atmosféru.

A k tomu čipování... četl jste správně tu číslovku? Nechci ze 74 udělat 174, ale chci úpravu do 100 kW. Někdo má už rovnou 96 nebo 110 kW motor. Já bohužel ne, tak zvýším výkon. A nechci to ani tak kvůli kilowatům, ale zvýšení krouťáku, čili síly motoru. Ještě pak plánuji 6 rychlostní převodovku. Ta se do 4 golfů taky dodávala. V plánu by byly i xenony s ostřikem, zadní parkovací senzory, digitální klima (ale to už je vyšší dívčí, to do auta dostat).

Jo udelat si pekne auto je super , jen pak skoda , ze vas nekdo sestreli a dostanete jen par penizku.
Jinak na tdi only rotacku.
V benzinu atmosferu a nejvic pohodlne a bezpecne auto.
luda*
hodnocení

Bourane nebylo 100%
kylometry dolozi -cebia
krtek*

kilometry jsou s "I" mimochodem...a Cebia není záruka kvality...na to pozor..to už je dneska šmejd jako každej jinej..jestli nebylo bourané nejlíp řekne kvalitní lakýrník, který to má v oku...byl jsem si nechat spravovat něco na autě...a byl jsem také překvapen co mi řekl..

 

mzxy*
20.10.16 11:45
hodnocení

0x

Koupit !

luda*
hodnocení

Nase nejsastejsi cesty do prace jsou 25km.Do prace a zpet! Je tedy naftak vubec vhodny? Pak vylety s detma... 15-20000 km rocne

Traduje se, že pro motor a hlavně dobíjení baterky je dobré mít jednu cestu na nastartování min. 20km. Pokud tedy je do práce 25 a z práce taky 25, pak ano.

Obecně je servis na diesel dražší a častější. Pak už jde spíš o čich majitele - prostě co mu nevoní, to nekoupí.

pošlete sem to VIN - ať vám aspoň trochu pomůžu..


doplněno 23.10.16 17:59:

@ludo - 1z372103936 - to je co? to je kód autorádia?

 

krtek*
hodnocení

0x

vždycky jsem se setkával s názorem, že nafta se vyplatí v celkové nákladové hodnotě pouze při ročním nájezdu více jak 20tis km.. Do té doby je finančně výhodnější benzín..stejně tak jako, že ten kdo si koupí naftu na popojíždění do města je blázen..

 

 

swizz*
hodnocení

0x

Čau, záleží na tobě.

Taky jsem to neřešil před nějakou dobou.

Kupoval jsem Octavii II 4x4 77kw TDI. Najeto 220 000km za 150 000Kč. Výbava Laurin & Klement proto vyšší cena pro znalce :)

Zatím spokojenost. Nejezdím zase až tak dlouhý trasy ale se spotřebou se průměrně pod 6l nevejdu to ne. Mometnálně mi to ukazuje 6,2l.

Hlavně řádně vyplněnou serv. knížku. Zjistíš v ní všechno. Jinak ty motory jsou spolehlivý toho bych se až tak nebál.

Jinak nevím důvod přestříkání. Ale třeba já bych si to co jsem koupil taky rád nechal přestříkat jenom z důvodu, že chci jinou barvu. Důvid nikdy nevíš.

Ale nesedí mi počet najetých km. Zdá se mi to málo. Aby to nemělo njeto víc a nechtěl tě stáhnout o prachy jenom.

Ne vsechny motory jsou zas tak spolehlive u par motoru rady lítaly ojnice vzduchem. Spolehlivy , nenarocny a bez zbytecnosti (dpf,egr co se seka, dvouhmota, vstriky...) je benzin a hlavne na kratke trasy a nevadi mu ani kruty mraz.
doplněno 22.10.16 13:27: Jinak na ty km fakt pozor. Rado se to hodi dolu a hned se to zdrazi a je vydelano.
swizz*

To je pravda :)

luda*
hodnocení

1z372103936 dekuji za info

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]