Nejste přihlášen/a.
Je to takto :
Doba jízdy max. 4.5h v kuse (počítá se pouze doba řízení), poté pauza 45 minut.
Bezpečnostní přestávku lze rozdělit na 15+30 minut (nikdy né naopak)... Takže např. 1 minuta jízdy + 4hod 29 minut řízení + 30 minut pauza ..takto je to v pořádku. Těch 15+30 je minimum, lze udělat 20+40, 30+30, 44+30 ale pozor 45+30 už né!
Max. doba čistého řízení je 9 hodin, dvakrát v kalendářním týdnu 10 hodin.
Pro denní odpočinky je pro tebe rozhodující 24 hodinový časový cyklus. V každých 24 po sobě jdoucích hodinách musíš mít běžný denní odpočinek 11 hodin, který lze 3x zkrátit na 9 hodin (3x mezi dvěma týdenními odpočinky). Pak je zde varianta děleného denního odpočinku 3+9 hodin, která se počítá jako plnohodnotná, tedy nezkrácená a můžeš jich udělat po sobě kolik chceš.
Příklad. začnu řídit přesně v 6:00 a i s pauzama skončím v 14:00. 4 hodiny nakládám - to máme 18.00. S veškerou činností musím skončit v 19 hodin, protože do 6:00h do dalšího dne musím splnit ten nepřerušený denní odpočinek 11 hodin, a v případě že jej mohu zkrátit, musím skončit nejpozději ve 21 hod.
To bylo takové obecné, pokud dovedeš vysvětlit konkrétní příklad, ptej se.
Po prvé,minimálný odpočinok je 9 hodín a to je skrátený,ktorý sa musí dotiahnúť cez víkend alebo o týždeň neskôr.Nakládka,výkládka,povinná prestávka,údržba a jazda sa počítajú do výkonu vozidla a ten je 13 hodín od pohnutia vozidla, ak ste vo vozidle,pri odpočínku 11 hodín a 15 hodín pri skratenom dennom odpočínku-9 hodín.Jazda sa spočítava vždy a po 4,5 hodinách je pauza 45 minút.Rozdelenie prestávky je možné na prvých 15 minút a potom 30 minút,no musí byť vyčerpaná celá po 4,5 hod. jazdy.Napr. 2 hodiny jazdy-15 min. pauza-2,5 hod. jazda-30 min dokončenie pauzy.Doporučuje sa to vždy o 1-2 minúty pretiahnúť prestávku a jazdu ukončiť skôr.Tak ako vy popisujete môžete jazdiť,no aj vy máte nárok na obedňajšiu prestávku a využiť ju hoci neodjazdite 4,5 hodiny,predsa vy pracujete viac manuálne ako šoférujete.Vždy berte do úvahy 24 hodinový cyklus od pohnutia vozidla,nakonci musí byť pauza 11 hodín normálne a min 9 hodín pri skrátenom cykle.
Len jedno ustanovenie dohody AETR,dokonca aj v EU sa nedodržuje a to,že výkon pracovníka na vozidle,to znamená nákladka,výkladka,bezpečnostné pauzy,údržba a jazda nesmú prekročiť pracovný čas danný zákonníkom práce v krajine zamestnania.Vodiči nákladných aút robia po 13-15 hod. denne a ešte im závidí niekto plat.
Je to daleko složitější, nežli to lze napsat zde. Páč existuje mnoho možných alternativ, něco se nesmí během 24 hodin, něco během dne od půlnoci do půlnoci.
Osobně tento problém podrobně neznám, přestože každý rok na školení přednášející (vedoucí měřící složky cspsd.cz/... nám sděluje a ukazuje různé varianty, jak to udělat, i jak se to nesmí. Já toto neřeším, páč to nepoužívám.
Nejsem absolutně proti povinným bezpečnostním přestávkám. Jen bych zde chtěl zmírnit, že jsou profese, kde řidič takového vozidla je z přestávek vyloučen. Možná to stojí trochu za zamyšlení...
anonyme, k zamyšlení myslíte Váš příspěvek, nebo nad čím zamyslet? Že někteří šoféři nemusí mít přestávky?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.