Vadny termostat?

Od: Datum: 16.10.16 13:49 odpovědí: 9 změna: 21.10.16 15:42
Dobry den,u auta mi strasne pomalu stoupa teplota chladici kapaliny ted kdyz zacina byt chladno,vlastne mi nevyleze na pracovni teplotu,v lete se mi zase stavalo ze se motor rychle prehral a dlouho trvalo nez se zchladil,je to termostatem?
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: majcoo
Datum: 16.10.16 13:54

na 99% termostat treba este skusi pozriet do expanznej nadobky s chladiacou zmesou ci tam niesu ciastocky motoroveho oleja aby ste vylucili trebars prasknute tesnenie pod hlavou, co by viedlo k prehrievaniu auta..

Ohodnoceno: 1x
 
Od: vanad1
Datum: 16.10.16 14:28

To lze poznat pouze vymontováním a odzkoušením ve vařící vodě. Resp. vložit do vody 60°C a pomalu ohřívat se současným měřením teploty vody. Teploměr jakýkoliv do 100°C. Na tělese termostatu je vyražena teplota otevírání. Při montáži se někdy stane, že se montuje špatně. V horní části bývá odvzdušňovací kolíček, orientován směrem nahoru a pak těsnící "O" kroužek. Ten musí těsnit dosedací plochu termostatu. Když je vše OK, může špatně měřit čidlo chladící kapaliny. Jak popisujete závadu, jsou to naprosto protichůdné věci a na termostat to rozhodně neukazuje.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: romanb74
Datum: 17.10.16 14:17

To se mi líbí, jak se k problematice hned začne vyjadřovat několik expertů, aniž by věděli o jaký typ vozidla jde... S minimem vstupních informací... *hej*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 19.10.16 09:24

Zkouška parafínového termostatu je popsaná v každé knize pro motorová vozidla. Co s tím má typ vozidla společného a proč takovou hloupost vůbec píšete? Dříve se toto dělalo normálně a dnes s servisech mění půl auta. Já mám dojem, že někteří čekají, co kdo napíše aby byli proti. Ubohé.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: romanb74
Datum: 21.10.16 09:05

Tazatel píše, že mu strašně pomalu stoupá teplota chlad.kap. a nedosáhne pracovní teploty. Takže sorry, ale z logické podstaty věci s tím nemá termostat nic společného. Problém bude evidentně jinde, neb jak jistě víte, běžící (zážehový) motor stojícího vozu dosáhne teploty sepnutí sahary - tedy teploty>96°C kolem 15-20. Z (velmi strohých až neúplných) vstupních informací tedy plyne, že se motor pro nás neznámého typu a konstrukce, nikdy neohřeje, netlakuje, nevaří, prostě nic a to je prostě nesmysl. Svou reakcí jsem pouze naznačoval o Vámi zmiňované "ubohosti" nad tím, že je někdo schopen dělat závěry bez dostatku vstupních informací.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 21.10.16 14:55

To se mylis,prave zavada termostatu,kdy je stale otevreny na maximum,zpusobuje pomale ohrivani motoru,kdy je otevreny takzvany velky okruh a motor treba za chladu ani nedosahne provozni teploty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.10.16 15:42
avatar

Pokud by byl stále otevřenýtermostat, tak by v létě rychle nestoupala teplota !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.10.16 15:19

Hm, tak já teda sepnutí sahary za 15 až 20 minut nedosáhnu ani omylem a už vůbec ne v zimě.

Právě termostat reguluje průtok chladičem a tedy teplotu.

Tazateli - doporučuju po nastartování sahat na chladič - ohřívá-li se pozvolna brzy, je trvale otevřen termostat. Chladič by se měl ohřát relativně prudce až po několika minutách provozu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: karel1234
Datum: 17.10.16 14:36

Experti maji kristalovou kouli,to nevis?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.