Nejste přihlášen/a.
Ještě mám jeden dotaz k Fabii 1,9 TDI 74 kW. Mám modelový rok 2002 a na přístrojové desce nesvítí kontrolka emisí (nerozsvítí se ani po otočení klíčku do první polohy před startem). Slyšel jsem, že některé Fabie 1,9 TDI tu kontrolku emisí mají, zajímalo by mě, proč ji mají jen některé modely? Od jakého roku výroby měly tu kontrolku emisí? Docela mě štve, že ta kontrolka emisí u mého auta nesvítí, protože potom bez diagnostiky nepoznám, jestli je v paměti chyba. Je možné tu kontrolku emisí u mého auta zprovoznit tak, že by se vyměnila ŘJ motoru nebo se jen přehrál software ŘJ motoru za novější verzi, která umožňuje, aby byla funkční ta kontrolka emisí?
Když venku svítilo slunce na přístrojovou desku, všiml jsem si obrysu té kontrolky emisí, takže kontrolka tam je, ale není funkční. Proč tam ta kontrolka emisí je, když u mého auta stejně nesvítí a možná v té době u dieselů ani nebyla funkční? Nebyla tam úplně zbytečně, když stejně nefunguje? Děkuji za radu
Ta kontrolka není jen na nftových autech,mají ji i benzínová! ale ta kontrolka má při správmné funkci svítit jen před startem než proběhne kontrola funkčnosti systému ŘJ a na znamení že žárovička je OK Jinak pokud je vše OK tak nemá svítit! A také je možné že tam příprava je ale niní to zapojeno já tam mám taky přípravu na esp a další systémy a taky jen někdy při slunci je vidět ale není zapojena!
Mám sice benál ale za to 96 a přesto tam ta kontrolka je takže na Vaší Fóbii asi předchozí majitek vyndal žárovku nebo tato je KO
Ze by odesla LEDka? Nebo ji schvalne nekdo dal pryc? Sel bych auto zkontrolovat na VAG. Hlavne projit readiness kody , at neni na Emisich problem.
Ja mam sice benzin , ale 2002 a tu kontrolku tam mam. A pri problemu mi svitila , jinak sviti jen pred nastartovani.
Už jsem se setkal s tím, že u jiných Fabií 1,9 TDI z roku 2000 nebo 2001 ta kontrolka emisí také nesvítila ani před nastartováním. Já mám rok 2002 a také mi nesvítí. Proč by Fabie 1,9 TDI z roku 2002 ještě nemusela mít kontrolu EGR ventilu neboli kontrolku emisí? Myslíte, že v té době ještě nebyla povinnost ji mít?
Protože pro dieselové motory byla EOBD diagnostika povinná až od roku 2003. U těch dieselů čekali do poslední chvíle a až pak tam dali všechny povinné funkce.
Pro zážehové motory byla povinná od roku 2001. U zážehových motorů to nijak neprotahovali, spíše naopak, už v roce 1999 dostaly jak EOBD, tak homologaci Euro 4 (pro středoevropské a východoevropské trhy se vyráběly i verze Euro 2 s jednou lambda sondou).
Mimochodem, v USA byla OBD-II diagnostika povinná pro všechna auta už v roce 1996.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.