Životnost motoru

Od: Datum: 13.10.16 14:30 odpovědí: 18 změna: 13.10.16 19:28

Zdravím, můj dotaz je čistě teoretický, neřešit proč se ptám. Když by měl někdo auto a udělal za měsíc jednu jízdu 40 km, tedy 480 km za rok a nechával by tam dlouhá léta (příkladně 10 let),stále stejný motorový olej a filtr, přežil by to motor, když by byl tak malý nájezd km?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.10.16 14:45
avatar

výrobci udávají interval výměny buď v kilometrech anebo čase,co nastane dříve. asi k tomu mají důvod,takže autem s desetiletým olejem bych fakt jet nechtěl. pokud to přestane mazat,zadře se to na pár metrech.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 13.10.16 14:56

To nějak nechápu... Výrobci například uvádějí longlife výměny, ale každý servisák Vám řekne, že to je pro motor vražda. Proč tedy jsou tedy longlife výměny, když to ničí motory?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nox®
Datum: 13.10.16 15:06

Řekl bych, že není úplně v zájmu výrobce, aby motor vydržel víc než je potřeba.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.16 15:11
avatar

jednoduchá odpověď: náklady na servis. Prodáváte auto a řeknete, že tohle auto vás bude stát prvních 5 let na servise 30tis a tohle bez longlife 45tis. Které se prodá líp? Nic jiného v tom není.

Výrobci to tiše tolerují a možná si mnou ruce ve snížení životnosti motoru, která rozhodně nastane mimo záruční dobu.


doplněno 13.10.16 17:28: Kdepak, většinu nových aut kupují firmy a ty hlídají cenu servisu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 13.10.16 15:15

To bych chápal u "zápaďáků", kde si auta kupují po cca 3-5 letech, takže rasení motoru neřeší. Ale našinec, který provozuje auto 10 let... to aby přešel na výměnu klasických 10-15 tisíc. :(

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.16 14:46
avatar
10let stary olej? To uz bude pekne blato. Motor pojede , ale bude dostavat na frak. A az se znecisti filtr a kanalky tak bude spatneji a spatneji mazat az se motor zadre.
Na 40km mesicne je idealni a levnejsi kolo , mhd , taxik , pujcovna aut.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: dota
Datum: 13.10.16 15:11

A dá se říct, kolik tak let by ten olej při tím nájezdu km mohl vydržet?

Datum: 13.10.16 15:13
avatar

to je spekulace. Podle mého by to ten motor vydržel, samozřejmě se to na něm podepíše. Někde na yt byl motor provozovaný stejně a najel mnoho tisíc km, nikdy neměněný olej. Ten olej už nebyl olej, ale asfalt v okamžiku zadření.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dota
Datum: 13.10.16 15:15

Takže výměna max. po 2 letech?

Od: xyz
Datum: 13.10.16 15:19

S tímto nájezdem bych se nebál ani 4 let. Kupte kvalitní olej a cca 1x za rok do něj přilejte nějaké aditivum.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nox®
Datum: 13.10.16 14:55

Je otázka, jak ten olej po deseti letech bude s tak malým nájezdem vypadat. Pokud by byl schopný mazat, tak by motor přežít mohl, pokud by se z něj stala břečka, nejspíš by jednu z cest nepřežil. Navíc záleží na daném motoru, některým stačí, že je "cosi" maže, jiné jsou na kvalitu oleje citlivé.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fik
Datum: 13.10.16 16:25

Tak on by to ten motor vydržel,kdyby opravdu najel 480 kilometrů za rok,ale hodně by se ničil. Z toho oleje už by musela být pěkná břečka. Nemáš jenom kilometrový interval,máš i časový interval a není to jen marketing,olej v motoru stárne i věkem. JInak k long life toho bylo napsáno už mraky,pokud neplánuješ auto na 5 let ale na dýl,tak přejdi na klasický interval 15 tis km. Oleje už sice nejsou jako za doby škody 1000MB kdy se měnili po 5 tisících a byly zimní a letní. Ale i tak olej v dobré kondici vydrží maximálně tak cca 20 tis km,a to za optimálních podmínek,to znamená dlouhé jízdy,minimum studených startů. Reálně je těch 15 tisíc hranice,pak už dochází k nadměrnému opotřebení a v 30tis už musí být ten olej slušný sajrajt

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vernon
Datum: 13.10.16 16:39
Pokud jezdíš málo, olej degraduje rychleji a po ujetí stanoveného množství kilometrů by vypadal podstatně hůř, než kdybys to odjel při dlouhých cestách. Proto platí i časový interval, který je u moderních motorů jednou za rok. Nejen že stárnou aditiva v oleji, ale olej do sebe váže vodu, při krátkých jízdách se více vlhkosti sráží v motoru.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.16 17:24
avatar

Zdravím,
neuškodilo by specifikovat, o jaký motor se má jednat...
A zcela neteoreticky - mám takřka denně provozované auto, u kterého se naposledy měnil olej v motoru v roce 2008, za tu dobu najeto cca 20tisíc km. V letech 2010 - 11 to víc stálo než jezdilo, od r. 2011 takřka denně jezdí převážně krátké trasy (1 - 2km v létě i v zimě) cca 1 - 2x do měsíce se to projede na návštěvu vzdálenou 40km. Motor čeká praděpodobně letos v zimě dlohodobě plánovaná generálka - chodí bez problémů, ale žere olej (cca 2l/100km) a to je i důvod neměnění oleje - kromě toho, že tam bude víc kalů se olej jeho spotřebou přiměřeně mění (chová se to tedy podobně jako dvoutakt).
Ještě bych mě doplnit, že se jedná o auto staré 28let, celkový nájezd km mi není znám.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: dota
Datum: 13.10.16 17:32

1, 2 htp

Datum: 13.10.16 17:47
avatar

Tak to netuším, to je na mne moc mladé.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.16 19:28
avatar
U htp moc neriskovat. Je to nachylny motor na olej.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.16 18:44

Motorový olej nejvíce degraduje provozem. Pokud by se jednou měsíčně ohřál na provozní teplotu jízdou 40km, tak kvalitní olej dokáže v kvalitním motoru fungovat i 10let. Neviděl bych v tom problém.

Už jsem viděl i auto, které najelo na jeden olej cca 70tis km za 5let a jezdilo. Majitelka netušila, že se má měnit, ale do servisu jí dohnala jiná závada. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.