Baterie jako startovací zdroj?

Od: Datum: 09.10.16 18:19 odpovědí: 12 změna: 09.10.16 21:48

Zdravím,mám dvě starší baterie 12v45ah které se chystám zapojit + na + a - na -. V zimě to chci využít jakoby levný startovací zdroj v případě , že bych třeba nenastartoval . Je mi jasné,že při spojení těch dvou batérii budu mít těch 12voltů,ale zajímá mě kolik budu mít amper hodin 45 ,nebo 90? Dík za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: adam20
Datum: 09.10.16 18:22

Čistě teoreticky 90, ale jestli baterie jsou jak píšete starší, tak to bude pochopitelně o to méně

Ohodnoceno: 3x
 
Od: levap
Datum: 09.10.16 19:08

Děkuji na autě mám momentálně baterii 12V 72Ah takže ty dvě zapojené by to mohli v případě selhání třeba ve větších mrazech zvládnout.Samozřejmě ,že jsem při spojení baterii použil měděný vodič většího rozměru.

Datum: 09.10.16 20:39
avatar

Uvažujete správně. V podstatě se sčítají kapacity obou baterií. Je nesmysl, že by se tím zničil starter, do něj jde stejně jako vždy 12V. Samozřejmě lze starter zničit dlouhým a nepřetržitým protáčením motoru. Ale každý trochu normální řidič dá po dvaceti sekundách pauzu.

Jen pro ilustraci - na vojně jsme startovali Pragy V3S pomocí startovacího vozíku APS. To je trafíčko vážící tři a půl metráku a tím lze startovat co je libo - kabely jsou jako ze lušné svářečky. Praga V3S je notoricky známá nechutí nastartovat za mrazu, přesto nepamatuji, že by někdo zničil starter tím, že opakovaně startoval.

http://www.armytechnika.cz/na…egat-aps-55m-startovaci-vozik

Ohodnoceno: 2x
 
Od: rider
Datum: 09.10.16 18:37

taky jde o to kolik ty aku dokáží dodat maximální proud, ale určitě by to pomohlo, hlavně je potřeba použít dostatečně silný vodiče

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dam®
Datum: 09.10.16 19:51

Ahoj, použít, proč né, ale - bylo by fajn mít někoho s zátěžovým ampérmetrem,aby určil solidnost baterie. Jestli ta druhá baterka nebude spíš na obtíž, jen aby necucala víc proudu pro sebe než vydávala pro startér.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.10.16 20:10
avatar

Je tu jeden problém.Pokud chceš baterii přinášet do auta v zimě a připojovat ji,pak stejnou práci vykonáš i s jednou baterií,kterou přineseš od dobíječky.Čerstvě nabitá baterie zcela určitě nastartuje auto,které je zcela v pořádku.Když budeš chtít mít rezervu trvale připojenou,pak hrozí to,že se jedna baterie vybíjí přes druhou,která může mít zkrat mezi články.Jezdit s takovou dvojicí je nebezpečné,protože dobíjecí systém je nastaven na proud do jednoho akumulátoru.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 09.10.16 20:36

Samozřejmě že lze startér při použití velké kapacity akumulátoru zničit. Už jsem to viděl na Ducatu. Řidič točil a točil, až se startér přehřál a přestal fungovat.

Naštěstí se odletovaly vodiče na rotoru, i když měli být zatemovány a zaletovány. Nebyly. Stačilo výkonnou páječkou opět zaletovat po upravení otvorů pro vodiče a fungoval. Pro starty by měla být doba do 10 sec. akorát. Pak to stejně nemá cenu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: adam20
Datum: 09.10.16 21:00

To ale nezpůsobila velká kapacita akumulátoru ale řidič

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.10.16 21:09

točil točil až ho uvařil.. co to má společného s akumulatorem? on nemuže za to že řidiš je blbec.. ten spotřebič si vezme tolik proudu, kolik potřebuje.. nebo jak myslíš že to funguje? nebo máš snad doma na zasuvkach nastavovaní amperu a nastavuješ si podle spotřebiče proud, aby jsi ho neodvařil?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1
Datum: 09.10.16 21:30

Hodně ! Kapacita dvou akumulátorů prodlouží dobu startování. To je novinka...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.10.16 21:44
avatar

Jenže startovací zdroj se používá běžně, když stávající baterka není schopna normálně točit motorem. Ne na pětiminutové točení startérem. To je potom debil řidič a pak to odnese auto. Stačilo by si přečíst manuál ;) nebo použít rozum

Ohodnoceno: 0x
 
Od: batt
Datum: 09.10.16 21:48

Pokud se na to sčítání kapacity ptáte proto, abyste potom počítal jak dlouho budete moci do vybití točit startérem, tak k tomu nedává sčítání cifer kapacity udávané pro dvacetihodinové vybíjení příliš mnoho smyslu. Při startovacím proudu vám to dá Ampérhodin mnohem méně, i kdyby ty baterky starší nebyly. Propojit je můžete, z každé z těchto 3 baterií poteče jiný proud (podle jejich stavu) ale ničemu to nevadí. Vadit by mohlo kdybyste ty dvě nechal spojené potom bez nabíjení, v tom případě by mohlo nastat to vybíjení jedné do druhé.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.