Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie - zhasíná motor - při jízdě z kopce

Od: tesnost* odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, mám Felicii r.v.: 1995, 1,3 spi (jednobodové vstřikování = Bosch Mono-Motronic) 50 kw = 68 koní (obr. v příloze) a už několikrát za sebou se mi stalo, že když jedu z kopce se zařazenou rychlostí (3. stupeň) bez plynu jen setrvačností a na konci kopce před křižovatkou tu rychlost vyřadím, abych začal brzdit, tak v tento moment začne motor zhasínat. Vše funguje jinak naprosto v pořádku, startuje v pohodě, jezdí v pořádku, i v pohodě tahá přívěs 500 kg, jen už se mi 3x stalo, že za studena (cca 5 minut od nastartování) při sjezdu kopce setrvačností po vyřazení rychlosti ten motor nezačal udržovat volnoběžné otáčky a zhasl. Pokud si dobře vzpomínám, tak v jednom případě, když měl tendenci zhasnout, tak jsem přidal plyn a motor se vzpamatoval a pak jel zase bez problému. (Letos jsem měnil vzduchový filtr, svíčky a palivový filtr cca před 3 roky, jen teď musím měnit olej a olejový filtr, ale oleje tam je dostatek (olej to poměrně dost žere).

Předem mockrát děkuji za každou radu, jsem rád, když mužu tuto Felicii spravovat sám doma svépomocí.

Díky


Felicie - zhasíná motor - při jízdě z kopce

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

za motorem je čídlo teploty dvoupinové s modrým konektorem dal bych nové


doplněno 09.10.16 13:22:

ještě mi napadlo jukni jestli ten rozdělovač nemá velkou vůli -když se vyndá je dole segment a ten je zajištěn kolíčkem a tady vzniká problém časem se to vyčvachtá a kolíček se i přestřihne

tesnost*
hodnocení

Ahoj, to teplotní čidlo myslíš toto: autotypautodily.cz/...

Přesně nevím, v jakých místech toho rozdělovače se mám kouknout na tu vůli. přikládám obrázek v příloze.

Ale ještě jednou připomínám, že to auto jezdí úplně bez problému, jen to chcípe po vyřazení rychlosti při setrvačné jízdě z kopce za studena. Kdyby to byly tyto závady, které jsi uvedl, tak si myslím, že by se projevovaly i jindy.

Teď mě napadl ještě takový detail, že při studeném startu se někdy volnoběžné otáčky vyhoupnou např. na 1050 ot/min. což je správně (motor je studený, tak jsou volnoběžné otáčky vyšší), ale někdy jsem si všiml, že i když byla venkovní teplota nižší, tak ty volnoběžné otáčky byly nízké př. 900 ot/min. Čili se mi někdy zdálo divné proč při větší zimě ten motor po nastartování má nižší otáčky, než obvykle. Ale tento paradox s otáčky se na mém autě děje už dlouho, zatímco problém popsaný výšší se zhasínáním motoru je čerstvý.

Ještě mě napadlo, že ta závada se zhasínáním motoru po jízdě z kopce se projevila potom, co jsem to auto přestal dávat do garáže.

Díky moc za odpověď

Felicie - zhasíná motor - při jízdě z kopce #2
radekb

Na 90% to je lambda sonda.

tesnost*
hodnocení

Ahoj, díky za tip. Máš nějaké logické vysvětlení, proč by to měla být lambda sonda? A proč to blbne právě po vyřazení rychlosti po setrvačné jízdě z kopce za studena? Ještě jednou díky

radekb

Známí už měnil 2x lambdu sondu z důvodů stejných příčin jako ty a pokaždé výměně vše bylo ok.

fik

To bude nějaká prkotina,máš někoho kdo má diagnostiku? Teplotní čidlo ne to by se přechlastávalo. Může být klidně jenom zašpiněná klapka-zkusit to prostříkat čistícím sprejem na klapky. Může být špatné těsnění rozdělovače a sráží se tam vlhkost,i když to by spíš nestartovalo. Zkus prostříkat VD kontakty na rozdělovači a kabelech ke svíčkám,konektor k trafu. Zkusit koupit nový palec rozdělovače.

Že to někdy po startu chytne vyšší otáčky a někdy jen nižší dělá na felicii i mě a nikdy jsem na to nepřišel proč,zkrátka to tak je a to mám novější MPi. Většinou stačí ťuknout na plyn a otáčky spadnou normálně klasicky 800. Většinou to nastartuje a drží normálně 800,někdy to taky je tak 1100 a pak to spadne na 800 a jaká je venku zima na to nemá vliv.

Může to být zanesený palivový filtr,má malý průtok,nebo už je zkrátka unavený samotný vstřikovač-to by jsi asi musel řešit nějak přes vrakoviště a sehnat celou klapku

tesnost*
hodnocení

Díky za tipy, u toho rozdělovače mám tím sprejem na kontakty prostříknout i uhlíky? U jednobodové Felicie se klapka nemusí čistit, protože přes ní protéká benzín.

fik

Uhlíky nejsou třeba,protože grafit má samomaznou schopnost. Jde o ty kabely,aby oxidace nenarušila průtok proudu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]