Nejste přihlášen/a.
Nedávno jsem koupil Fabii 1,9 TDI 74 kW dovezenou z Německa, z roku 2003 a teď mi auto začalo za jízdy cukat, nejvíc cukalo při plném plynu, když jsem potřeboval třeba někoho předjet. V servisu mi řekli, že je vadný jeden vstřikovač. Auto má najeto doložitelných 226 tis. km. Je možné, aby při těchto kilometrech odešel u motoru PD vstřikovač? Připadá mi to málo, protože dle známého u tohoto motoru musí vstřikovače vydržet alespoň 350 tis. km. Díky za rady
? Náš Golf IV, 1,9 tdi PD 74 kW (motor AXR) má nalítáno přes 300 tisíc km. Koupili jsme ho ve 170 000 km a do dnešní doby (ťuk-ťuk-ťuk) jsme na vstřikovačích ani turbu nic nedělali. Auto olej nežere, nekouří, startuje i v mrazech -20 v pohodě, jen občas padá do nouzáku - zanesená regulace turba z důvodu provozu v nízkých otáčkách mojí přítelkyní. Dle Vás bychom měli mít vstřikovače dávno "mrtvé". Naftu tankujeme porůznu, nejvíc v MOL, ale je fakt, že ne v ONU ani v JZD. Občas do nafty přidáme aditiva.
A jaká je vypovídající hodnota?
To je jako tvrdit, že když můj děda ještě neumřel a to je mu 80 let, tak proč by někdo měl umřít dříve.
Můžu nechat vyměnit jen ten jeden vadný vstřikovač a ostatní vstřikovače by zůstaly původní? Stane se něco, když se vymění jen ten jeden vadný vstřikovač?
podobné problémy dělá i kabelová svazek, který vede k "řídící jednotce" daného válce, diagnostika ukazuje problém vstřiku ale na vině může být krátký svazek několika zvonkových drátků, už jsem to jednou v minulosti řešil, jeden drátek nebo kontakt ve svorkovničce je problematický,,,ale bylo to na passatu s motorem 74 kw jiného typového značení, současně s cukáním při přidání plynu se zpravidla nakonec rozsvítila i kontrolka a motor spadl do nouzového režimu, stačilo motor trochu ohřát, znovu nastarovat a problém se ztratil
výměna vstřiku je tím posledním a nejnákladnějším řešením problému
toto 74kw pédéčko není samo o sobě problematické, ale je hodně citlivé na zacházení ( problematický řidič) , vyžaduje pravidlený a kvalitní servis a vstřiky trpí nekvalitním palivcem
Dnes jsme se známým autoelektrikářem kontrolovali vedení ke vstřikovačům a to by mělo být v pořádku, takže to vypadá, že může být vadný ten vstřikovač. V servisu mi řekli, že pokud bych nechal vyměnit všechny vstřikovače, cena by byla cca 40 tisíc, což je moc, jeden vstřikovač prý stojí cca 10 tisíc Kč. Je to normální cena za jeden vstřikovač? Připadá mi to moc. Vzhledem k tomu, že ten vstřikovač odešel za měsíc po koupi, si myslím, že předchozí majitel auto prodával právě kvůli tomu vstřikovači. Jak ale mohl poznat, že brzy odejde, když auto jezdilo ještě měsíc po koupi normálně?
Ještě se zeptám, jaký je správný způsob zacházení s motory PD, když jsou citlivé na správné zacházení?
nejsou nijak citlive na zachazeni.. jen se tam musí lít olej, který tam patří a měnit ho pravidelně max po 15tis. nebo roce.. může to dělat víc věcí.. otázka je jakou chybu to háže atd.. samozřejmě že není třeba měnit všechny.. chce to pořádně projít diagnostikou. bud je chyba v el obvodu.. nebo v mechanické části vstřiku. to pujde vidět na diagnostice, .. ale řekl bych že se dají repasovat, takže bych nový nekupoval.. a nebo starší...
Rozhodni se.
Jestli si auto chceš nechat, tak určitě nech zkontrolovat na stolici všechny vstřiky a dle toho repasuj.
Jestli to chceš hned poslat dále, tak řeš jen ten jeden.
Nejdůležitější je olej dle specifikace výrobce auta. U PD je to 505.01 a ne 505.00 ! Pak se rychleji odře vačka. Další v řadě je palivový filtr a pro klid v duši 1dl oleje pro dvoutakty do nafty při tankování. Pak nemůže být se vstřiky problém. Pozvolné ohřátí motoru je samozřejmost pro každý motor a jet podle křivky momentu dle hodnot. U PD je to od nějakých 1700 po 2500 ot. Více nemá smysl a honit turbo také ne. Není to Porsche.
Nejspíš to vyřeším tak, že koupím repasovaný vstřikovač, který je levnější. Jak mohl předchozí majitel vědět, že odchází vstřikovač, když auto ještě měsíc po koupi jezdilo normálně?
Slyšel jsem, že dieselové motory se nehodí na krátké vzdálenosti. Toto neřeším, protože s autem jezdím denně 30 km tam a 30 km zpět. Chci se ale zeptat, proč se diesel nehodí na krátké vzdálenosti? Proč se nehodí třeba na ježdění jen 2 km denně?
Sehnal jsem repasovaný vstřikovač a auto zatím jezdí normálně, takže uvidíme, jestli to vydrží.
Když jsem pročítal různé recenze, tak někteří psali, že u Fabie 1,9 TDI 74 kW mají i po 300 tisících km původní vstřikovače a auto mají od novoty a když jsem mluvil s kolegou z práce, který má také motor 1,9 TDI PD 74 kW, tak také říkal, že u auta má najeto 290 tisíc km, má ho od novoty a vstřikovače má také původní. Takže ty vstřikovače u PD klidně můžou vydržet i těch 300 tisíc km. Ale proč u mého auta byl vstřikovač už ve 220 tisících km vadný? Opravdu může vstřikovač odejít i po 200 tisících km? Může mít na životnost vstřikovačů vliv i styl jízdy? Třeba jestli jízda v nízkých otáčkách neškodí i vstřikovačům? Nekvalitní naftou to asi nebude, protože auto je z Německa a tam je nafta určitě kvalitnější než u nás
Proč? Asi takhle.
Minulý týden jsem koupil auto (za tu cenu téměř na dojetí) -66kW HDi (přímovstřikovou turbonaftu ) na tachometru je 346 100km,prověřeno ,teda ne kilometry ale technický stav známým mechanikem na dané auta,pak jsem našel v autě uschovanou servisku z "A" -vedenou do 340 000km v roce 2014 ještě bylo v A na jejich STK a pak se dovezlo do ČR .a za dva roky najelo jen necelých 6000km?(mechanik pak najel asi 500km.)
A včil mudrujte proč Vám odešel,asi,jeden vstřikovač při dvoustech ,když ale všem vydrží o sto více?Pže to máte +-o 100 000km stočené!
Mám Superba 1,9 TDi - PD, motor AWX a také mi začal motor cukat při akceleraci. V mrazu chtne nadrb, při plynulém přidávání nic necuká, při přidání motor sebou škube. V servisu tvrdí dvojhmota. Je tam nová a nic. 10000 ,- v čudu a nic. V jiném servisu tvrdí že vstřikovač. Na diagnostice jsou podle korekcí dávkování dva válce malinko horší než další dva, množství vstřikovaného paliva je téměř +- 0,2 identické. Vstřiky tedy ne. Vačka jako nová, synchronizace předstihu 0. Další parametry na střed tolerance ! Svazek zkoušený z jiného auta a beze změny.
Ventil N75 funguje, EGR zaslepený nebo otevřený beze změny. Ještě by to mohla být váha.
Kdo vymyslel motor, u kterého nikdo netuší, co se děje, musel být zhulený. Ve značkovém servisu cena oprav převyšuje bohatě cenu auta a to je snad záměr. Kontrola vstřiků je za 500,-/ 1ks.
Palivový filtr Bosch před měsícem po ujetí 30000 km. Tandem nový, výstup od 3 do 6 bar, podtlak -0,9 bar. Podávací čerpadlo 0,5 bar. Vačka jako nová, překontrolováno seřízení vahadel. V autorizovaném servisu uvažují o vstřicích, diagnostika ukazuje střed telerance a tak je neberu vážně, protože jen uvažují a dát za cizí úvazu 50 tisíc tedy nehodlám. Zkusil jsem teď odrbávku váhy, tak pak uvidím.
nejlepší je to nalogovat, pak uvidíš kolik dava turbo vaha atd, ale jestli to škube, tak to spíš bude přívodem paliva.. váha ovlivnuje vstřikované množství, ale že by to pak mělo škubat... to nevím... vyzkoušej, uvidíš
dival jsem se na ten posledni log a je tam vidět, že jak daš podlahu tak ty otačky skoro nerostou.. jinak jsou všechny hodnoty v normě.. můj nazor je, že je někde problem v palivove soustavě.. i podle toho jak píšeš že když přidavaš pomalu tak je to ok ale jak prudce přidáš tak to škube.. nestiha to futrovat naftou.. protože turbo plni v pohodě na požadavek,.. pokud jsi zaslepil trubku egru tak ten máš taky vyloučený.. psal jsi že po oblbnuti váhy to je trochu lepší.. tím jsi docílil toho, že ti tam jde větší dávka nafty.. aby jsi vyloučil problém v nádrži, tak můžeš vyškubnout hadice od tandemu z filtru, strčit do petky s naftou a pojezdit.. akorat nezapomen proklemovat trubky na filtru.. pokud to bude stejne tak už asi snad jen vstřiky.. ty se daji polečit třeba tak že to nechaš chrochtat na čistý vif z plechovky.. pry to docela pomáhá.. asi levnější varianta než řešit vstřiky...ale nechce se mi věřit, že když jsou tak dobre korekce, že by byly přicpané.. ale možné je všechno...
ted jsem se dival ještě na foru a narazil jsem na totožný problem co máš ty a vzešla z toho vadna řidici jednotka motoru..
Nalogované mám. Podle intenzity akcelerace se v otáčkách odnějakých 1600 až po 2500 sníží množství vstřikovaného paliva na nulu a absolutní tlak klesne na okolní atmosférický=1000. Max. tlak je cca 2350 mbar.
Na konektoru výhy , kde jsou zapojeny piny 2-5 jsem zapojil diodu na pin 4 a 5. Zároveň jsem zaslepil podtlak do EGR. Škubání se omezilo ale nezmizelo.
Také hledám a našel jsem, že stejný problém byl v předehřívači paliva na palivovým filtrem.
Když o shrnu, tak závady jsou od palivového čerpadla, tandemu, vstřiky, váha vzduchu, řídící jednotka.
Když odpojím váhu, motor netáhne v nízkých otáčkách ale až od nějakých 3000. Necuká. Kdo vymyslel takové motory...
v tom logu ti chybí váha vzduchu a taky plynový pedal.. ono se to chová jako by jsi deceleroval s rychlostí.. pak tam skočí dávka 0.. jinak tlak se chova normalně podle požadavku.. zkus ještě zkontrolovat pedal jestli nějak nehapruje..
0% je nesešlaply pedal a 100% pedal na podlaze.. nejlepší je logovat kanal 3,10,11 na 4ku do táhlého kopce at otačky pomaleji rostou a je ten graf přehlednější
Ve Vagu je kontrola pedálu v sekci 01-motor, parametr 10, blok 4- poloha pedálu 0%.
Hodnota "Poměr sepnutí 4,8% "byla oblast, kde motor cukal.
Blok 3 ( EGR) měl odpojené podtlakové vedení. Při zapojeném i odpojeném motor škube stejně. Chová se stejně při zaslepeném i otevřeném zpětném vedení spalin.
Díky pro honzas1.
Navedl jste mě směrem na palivo a tak jsem pohledal na internetu problémy s palivem.
U motoru AWX je zabudován ohřev zpátečky paliva přes chlazení motoru. Pod horním výměníkem je hliníkový blok pro přívod paliva, přes který prochází dutý šroub s "O" kroužkem. Špatně mi to v servisu dotáhli a tak při max. odběru paliva to nešlo jak mělo. Vše jsem očistil, na soustruhu jsem líznul dosedací plochu šroubu (byla křivá dosedací plocha), namázl silikonovou vazelínou všechny styšné plochy a hlavně dotáhl mimo auto. Oni to dotahovali v tom motorovém držáku , kde se to protáčelo celé. Motor jede jak má.
Ještě jednou za připomenutí, že ani servisům není radno věřit a že spoléhat se na dobrou práci servisu není někdy dobré.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.