Fabia 1,9 TDI - problémy

Od: Datum: 06.10.16 19:19 odpovědí: 33 změna: 27.12.16 13:00

Nedávno jsem koupil Fabii 1,9 TDI 74 kW dovezenou z Německa, z roku 2003 a teď mi auto začalo za jízdy cukat, nejvíc cukalo při plném plynu, když jsem potřeboval třeba někoho předjet. V servisu mi řekli, že je vadný jeden vstřikovač. Auto má najeto doložitelných 226 tis. km. Je možné, aby při těchto kilometrech odešel u motoru PD vstřikovač? Připadá mi to málo, protože dle známého u tohoto motoru musí vstřikovače vydržet alespoň 350 tis. km. Díky za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.10.16 19:56

Každou chvilku vidím problém u PD se vstřikem po 200tis km. Je to normální. V každém případě bych měnil-repasoval všechny.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.10.16 19:59
avatar

sundej víko ventilů pod nim sou vstřiky a každej vstřik má svůj konektor ,ten vycvakneš očistíš konektory mírně naohejbáš a zacvakneš konektor

vag by ti řekl co se děje a kterej vstřik to dělá

ale udělej to u všech *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.10.16 20:15
avatar
350? Vstrik co ma nad 150t km jiz muze kdykoliv umrit. Ktomu buhvi co se tankovalo za naftu. Proto firemni auta najetou 120t km a zbavuji se toho a kupujou new auto. U PD se bezne meni vstrikovace. To neni rotacka, kdy to zblajzlo jakoukoliv naftu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 07.10.16 11:19

? Náš Golf IV, 1,9 tdi PD 74 kW (motor AXR) má nalítáno přes 300 tisíc km. Koupili jsme ho ve 170 000 km a do dnešní doby (ťuk-ťuk-ťuk) jsme na vstřikovačích ani turbu nic nedělali. Auto olej nežere, nekouří, startuje i v mrazech -20 v pohodě, jen občas padá do nouzáku - zanesená regulace turba z důvodu provozu v nízkých otáčkách mojí přítelkyní. Dle Vás bychom měli mít vstřikovače dávno "mrtvé". Naftu tankujeme porůznu, nejvíc v MOL, ale je fakt, že ne v ONU ani v JZD. Občas do nafty přidáme aditiva.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 07.10.16 11:41

A jaká je vypovídající hodnota?

To je jako tvrdit, že když můj děda ještě neumřel a to je mu 80 let, tak proč by někdo měl umřít dříve. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.16 15:34
avatar
V pohode to prijde, je tez mozne, ze jiz to bylo menene tesne nez jste to koupil.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.16 12:00
avatar

Hlavně že tankujete stejné palivo u MOL za větší peníz než stejné ,ale levněji u ONO! Osobně už od otevření netankuji ,pkd není nutno,jinde než u ONO a vždy vše OK jak nafta tak i N95 a E85!Nikdy jsem s palivem neměl problém!U žádného auta!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.10.16 20:35

Ak ten vstrek ukázala diagnostika,tak to je na výmenu.Ak auto nebolo na diagnostike,tak to väčšinou robí regulácia turba,regulačný ventil,prasknutá hadička ku ovládaniu turba.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: james*
Datum: 06.10.16 21:32

Můžu nechat vyměnit jen ten jeden vadný vstřikovač a ostatní vstřikovače by zůstaly původní? Stane se něco, když se vymění jen ten jeden vadný vstřikovač?

Datum: 07.10.16 07:55
avatar
Já bych zatim nic neměnil ,kouknul bych na ty konektory neb ta elektrika je tam poměrně častou závadou a kouknul bych jestli neni ohoblovaná vačka
Co přesně ta diagnostika napsala?
Jinak ano pokud je vstřik opravdu v háji lze vyměnit jen ten co je vadný
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy*
Datum: 07.10.16 09:35

podobné problémy dělá i kabelová svazek, který vede k "řídící jednotce" daného válce, diagnostika ukazuje problém vstřiku ale na vině může být krátký svazek několika zvonkových drátků, už jsem to jednou v minulosti řešil, jeden drátek nebo kontakt ve svorkovničce je problematický,,,ale bylo to na passatu s motorem 74 kw jiného typového značení, současně s cukáním při přidání plynu se zpravidla nakonec rozsvítila i kontrolka a motor spadl do nouzového režimu, stačilo motor trochu ohřát, znovu nastarovat a problém se ztratil

výměna vstřiku je tím posledním a nejnákladnějším řešením problému

toto 74kw pédéčko není samo o sobě problematické, ale je hodně citlivé na zacházení ( problematický řidič) , vyžaduje pravidlený a kvalitní servis a vstřiky trpí nekvalitním palivcem

Ohodnoceno: 0x
 
Od: james*
Datum: 07.10.16 14:50

Pokud by byl opravdu vadný vstřikovač, může to způsobit právě to cukání při plném plynu? Proč cuká jen při plném plynu? Jaký je správný způsob zacházení s motory PD, když jsou citlivé na zacházení?

Od: james*
Datum: 07.10.16 17:33

Dnes jsme se známým autoelektrikářem kontrolovali vedení ke vstřikovačům a to by mělo být v pořádku, takže to vypadá, že může být vadný ten vstřikovač. V servisu mi řekli, že pokud bych nechal vyměnit všechny vstřikovače, cena by byla cca 40 tisíc, což je moc, jeden vstřikovač prý stojí cca 10 tisíc Kč. Je to normální cena za jeden vstřikovač? Připadá mi to moc. Vzhledem k tomu, že ten vstřikovač odešel za měsíc po koupi, si myslím, že předchozí majitel auto prodával právě kvůli tomu vstřikovači. Jak ale mohl poznat, že brzy odejde, když auto jezdilo ještě měsíc po koupi normálně?

Ještě se zeptám, jaký je správný způsob zacházení s motory PD, když jsou citlivé na správné zacházení?

Datum: 07.10.16 18:25

nejsou nijak citlive na zachazeni.. jen se tam musí lít olej, který tam patří a měnit ho pravidelně max po 15tis. nebo roce.. může to dělat víc věcí.. otázka je jakou chybu to háže atd.. samozřejmě že není třeba měnit všechny.. chce to pořádně projít diagnostikou. bud je chyba v el obvodu.. nebo v mechanické části vstřiku. to pujde vidět na diagnostice, .. ale řekl bych že se dají repasovat, takže bych nový nekupoval.. a nebo starší...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.16 20:05

Rozhodni se.

Jestli si auto chceš nechat, tak určitě nech zkontrolovat na stolici všechny vstřiky a dle toho repasuj.

Jestli to chceš hned poslat dále, tak řeš jen ten jeden.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.10.16 07:37
avatar
Jo u dieslu to je normalka. To je prave u dieslu problem, cena vstrikovacu, dpf, turba, dvouhmoty je opravdu vysoka. Vstrikovac se jinak da koupit, kdyztak jety (buhvi ale jak je opet spatny), nebo sehnat po oprave. Vse je, ale o stesti a neni na novy.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 24.12.16 11:40

Nejdůležitější je olej dle specifikace výrobce auta. U PD je to 505.01 a ne 505.00 ! Pak se rychleji odře vačka. Další v řadě je palivový filtr a pro klid v duši 1dl oleje pro dvoutakty do nafty při tankování. Pak nemůže být se vstřiky problém. Pozvolné ohřátí motoru je samozřejmost pro každý motor a jet podle křivky momentu dle hodnot. U PD je to od nějakých 1700 po 2500 ot. Více nemá smysl a honit turbo také ne. Není to Porsche.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: james*
Datum: 08.10.16 11:30

Nejspíš to vyřeším tak, že koupím repasovaný vstřikovač, který je levnější. Jak mohl předchozí majitel vědět, že odchází vstřikovač, když auto ještě měsíc po koupi jezdilo normálně?

Slyšel jsem, že dieselové motory se nehodí na krátké vzdálenosti. Toto neřeším, protože s autem jezdím denně 30 km tam a 30 km zpět. Chci se ale zeptat, proč se diesel nehodí na krátké vzdálenosti? Proč se nehodí třeba na ježdění jen 2 km denně?

Datum: 08.10.16 14:15
avatar
Na 2km se hodi kolo, nebo jit pesky.
Auto dostava zabrat, mazani oleje je spatne. Spotreba je astronomicka. Ktomu kdo ma dpf tak, kdyz je motor studeny tak ma nejvice castic na zaneseni dpf. Nedochazi k regeneraci. Baterka dostava zabrat a za 2km se nedobije. A v mrazu budete jezdit furt se studenym motorem, auto nebude topit a komfort je spatny oproti benzinu. Diesel trva dele, nez se zahreje. Pak ten kdo natankuje v lete a jezdi do zimy s tou nadrzi pak breci, ze v zime nenastartuje.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: james*
Datum: 11.10.16 14:49

Sehnal jsem repasovaný vstřikovač a auto zatím jezdí normálně, takže uvidíme, jestli to vydrží.

Když jsem pročítal různé recenze, tak někteří psali, že u Fabie 1,9 TDI 74 kW mají i po 300 tisících km původní vstřikovače a auto mají od novoty a když jsem mluvil s kolegou z práce, který má také motor 1,9 TDI PD 74 kW, tak také říkal, že u auta má najeto 290 tisíc km, má ho od novoty a vstřikovače má také původní. Takže ty vstřikovače u PD klidně můžou vydržet i těch 300 tisíc km. Ale proč u mého auta byl vstřikovač už ve 220 tisících km vadný? Opravdu může vstřikovač odejít i po 200 tisících km? Může mít na životnost vstřikovačů vliv i styl jízdy? Třeba jestli jízda v nízkých otáčkách neškodí i vstřikovačům? Nekvalitní naftou to asi nebude, protože auto je z Německa a tam je nafta určitě kvalitnější než u nás

Datum: 11.10.16 15:26
avatar
To ze je z nemecka neznamena nic. Mohlo to jezdit buhvi kde. Mohlo to jezdit s turkama trasy Berlin - Istanbul a mohlo se tam.lit cokoliv. Ktomu kdo vi , auto muze byt stocene a muze mit nalitane klidne 320,420,520t km...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.16 11:52
avatar

Proč? Asi takhle.

Minulý týden jsem koupil auto (za tu cenu téměř na dojetí) -66kW HDi (přímovstřikovou turbonaftu ) na tachometru je 346 100km,prověřeno ,teda ne kilometry ale technický stav známým mechanikem na dané auta,pak jsem našel v autě uschovanou servisku z "A" -vedenou do 340 000km v roce 2014 ještě bylo v A na jejich STK a pak se dovezlo do ČR .a za dva roky najelo jen necelých 6000km?(mechanik pak najel asi 500km.)

A včil mudrujte proč Vám odešel,asi,jeden vstřikovač při dvoustech ,když ale všem vydrží o sto více?Pže to máte +-o 100 000km stočené!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy*
Datum: 11.10.16 16:18

vstřikovač do motoru ATD se dá sehnat na bazosi na 2 - 2.5 tis

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=206928

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 24.12.16 11:29

Mám Superba 1,9 TDi - PD, motor AWX a také mi začal motor cukat při akceleraci. V mrazu chtne nadrb, při plynulém přidávání nic necuká, při přidání motor sebou škube. V servisu tvrdí dvojhmota. Je tam nová a nic. 10000 ,- v čudu a nic. V jiném servisu tvrdí že vstřikovač. Na diagnostice jsou podle korekcí dávkování dva válce malinko horší než další dva, množství vstřikovaného paliva je téměř +- 0,2 identické. Vstřiky tedy ne. Vačka jako nová, synchronizace předstihu 0. Další parametry na střed tolerance ! Svazek zkoušený z jiného auta a beze změny.

Ventil N75 funguje, EGR zaslepený nebo otevřený beze změny. Ještě by to mohla být váha.

Kdo vymyslel motor, u kterého nikdo netuší, co se děje, musel být zhulený. Ve značkovém servisu cena oprav převyšuje bohatě cenu auta a to je snad záměr. Kontrola vstřiků je za 500,-/ 1ks.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.16 12:03
Kdy jsi naposledy měnil palivovy filtr? Co tlak na tandemu? Co tlak na podavacce? Uprimne nevím proč někdo platí za neopravenou závadu. Dvouhmota klepe na volnobeh nebo při dojizdeni do křižovatky. Nebo když ho pridusis pres brzdu tak zaklepe.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 24.12.16 16:00

Palivový filtr Bosch před měsícem po ujetí 30000 km. Tandem nový, výstup od 3 do 6 bar, podtlak -0,9 bar. Podávací čerpadlo 0,5 bar. Vačka jako nová, překontrolováno seřízení vahadel. V autorizovaném servisu uvažují o vstřicích, diagnostika ukazuje střed telerance a tak je neberu vážně, protože jen uvažují a dát za cizí úvazu 50 tisíc tedy nehodlám. Zkusil jsem teď odrbávku váhy, tak pak uvidím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.12.16 16:25

nejlepší je to nalogovat, pak uvidíš kolik dava turbo vaha atd, ale jestli to škube, tak to spíš bude přívodem paliva.. váha ovlivnuje vstřikované množství, ale že by to pak mělo škubat... to nevím... vyzkoušej, uvidíš


doplněno 26.12.16 20:48:

dival jsem se na ten posledni log a je tam vidět, že jak daš podlahu tak ty otačky skoro nerostou.. jinak jsou všechny hodnoty v normě.. můj nazor je, že je někde problem v palivove soustavě.. i podle toho jak píšeš že když přidavaš pomalu tak je to ok ale jak prudce přidáš tak to škube.. nestiha to futrovat naftou.. protože turbo plni v pohodě na požadavek,.. pokud jsi zaslepil trubku egru tak ten máš taky vyloučený.. psal jsi že po oblbnuti váhy to je trochu lepší.. tím jsi docílil toho, že ti tam jde větší dávka nafty.. aby jsi vyloučil problém v nádrži, tak můžeš vyškubnout hadice od tandemu z filtru, strčit do petky s naftou a pojezdit.. akorat nezapomen proklemovat trubky na filtru.. pokud to bude stejne tak už asi snad jen vstřiky.. ty se daji polečit třeba tak že to nechaš chrochtat na čistý vif z plechovky.. pry to docela pomáhá.. asi levnější varianta než řešit vstřiky...ale nechce se mi věřit, že když jsou tak dobre korekce, že by byly přicpané.. ale možné je všechno...


doplněno 26.12.16 21:20:

ted jsem se dival ještě na foru a narazil jsem na totožný problem co máš ty a vzešla z toho vadna řidici jednotka motoru..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 24.12.16 20:17

Nalogované mám. Podle intenzity akcelerace se v otáčkách odnějakých 1600 až po 2500 sníží množství vstřikovaného paliva na nulu a absolutní tlak klesne na okolní atmosférický=1000. Max. tlak je cca 2350 mbar.

Na konektoru výhy , kde jsou zapojeny piny 2-5 jsem zapojil diodu na pin 4 a 5. Zároveň jsem zaslepil podtlak do EGR. Škubání se omezilo ale nezmizelo.


doplněno 26.12.16 21:46:

Také hledám a našel jsem, že stejný problém byl v předehřívači paliva na palivovým filtrem.

Když o shrnu, tak závady jsou od palivového čerpadla, tandemu, vstřiky, váha vzduchu, řídící jednotka.

Když odpojím váhu, motor netáhne v nízkých otáčkách ale až od nějakých 3000. Necuká. Kdo vymyslel takové motory...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.12.16 14:36
Můžeš to dat na leteckou postu třeba?
doplněno 26.12.16 11:15:

v tom logu ti chybí váha vzduchu a taky plynový pedal.. ono se to chová jako by jsi deceleroval s rychlostí.. pak tam skočí dávka 0.. jinak tlak se chova normalně podle požadavku.. zkus ještě zkontrolovat pedal jestli nějak nehapruje..


doplněno 26.12.16 16:04:

0% je nesešlaply pedal a 100% pedal na podlaze.. nejlepší je logovat kanal 3,10,11 na 4ku do táhlého kopce at otačky pomaleji rostou a je ten graf přehlednější

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: vanad1*
Datum: 25.12.16 17:18

http://leteckaposta.cz/613895765


doplněno 26.12.16 14:35:

Ve Vagu je kontrola pedálu v sekci 01-motor, parametr 10, blok 4- poloha pedálu 0%.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 26.12.16 19:43

http://leteckaposta.cz/536267894

Hodnota "Poměr sepnutí 4,8% " byla oblast, kde motor cukal.


doplněno 26.12.16 20:08:

Blok 3 ( EGR) měl odpojené podtlakové vedení. Při zapojeném i odpojeném motor škube stejně. Chová se stejně při zaslepeném i otevřeném zpětném vedení spalin.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 26.12.16 20:56

Mám fungl nové podávací čerpadlo, dává 0,5 bar, tandem jsem také měnil, podtlak dává -0,9 bar. Měnil jsem před 2 týdny palivový filtr Bosch. Toto se stalo ze dne na den.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vanad1*
Datum: 27.12.16 13:00

Díky pro honzas1.

Navedl jste mě směrem na palivo a tak jsem pohledal na internetu problémy s palivem.

U motoru AWX je zabudován ohřev zpátečky paliva přes chlazení motoru. Pod horním výměníkem je hliníkový blok pro přívod paliva, přes který prochází dutý šroub s "O" kroužkem. Špatně mi to v servisu dotáhli a tak při max. odběru paliva to nešlo jak mělo. Vše jsem očistil, na soustruhu jsem líznul dosedací plochu šroubu (byla křivá dosedací plocha), namázl silikonovou vazelínou všechny styšné plochy a hlavně dotáhl mimo auto. Oni to dotahovali v tom motorovém držáku , kde se to protáčelo celé. Motor jede jak má.

Ještě jednou za připomenutí, že ani servisům není radno věřit a že spoléhat se na dobrou práci servisu není někdy dobré.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.