Fabia 1,9 TDI - problémy

Od: Datum: 06.10.16 19:19 odpovědí: 20 změna: 11.10.16 16:18

Nedávno jsem koupil Fabii 1,9 TDI 74 kW dovezenou z Německa, z roku 2003 a teď mi auto začalo za jízdy cukat, nejvíc cukalo při plném plynu, když jsem potřeboval třeba někoho předjet. V servisu mi řekli, že je vadný jeden vstřikovač. Auto má najeto doložitelných 226 tis. km. Je možné, aby při těchto kilometrech odešel u motoru PD vstřikovač? Připadá mi to málo, protože dle známého u tohoto motoru musí vstřikovače vydržet alespoň 350 tis. km. Díky za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.10.16 19:56

Každou chvilku vidím problém u PD se vstřikem po 200tis km. Je to normální. V každém případě bych měnil-repasoval všechny.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.10.16 19:59
avatar

sundej víko ventilů pod nim sou vstřiky a každej vstřik má svůj konektor ,ten vycvakneš očistíš konektory mírně naohejbáš a zacvakneš konektor

vag by ti řekl co se děje a kterej vstřik to dělá

ale udělej to u všech *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.10.16 20:15
avatar
350? Vstrik co ma nad 150t km jiz muze kdykoliv umrit. Ktomu buhvi co se tankovalo za naftu. Proto firemni auta najetou 120t km a zbavuji se toho a kupujou new auto. U PD se bezne meni vstrikovace. To neni rotacka, kdy to zblajzlo jakoukoliv naftu.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: xyz
Datum: 07.10.16 11:19

? Náš Golf IV, 1,9 tdi PD 74 kW (motor AXR) má nalítáno přes 300 tisíc km. Koupili jsme ho ve 170 000 km a do dnešní doby (ťuk-ťuk-ťuk) jsme na vstřikovačích ani turbu nic nedělali. Auto olej nežere, nekouří, startuje i v mrazech -20 v pohodě, jen občas padá do nouzáku - zanesená regulace turba z důvodu provozu v nízkých otáčkách mojí přítelkyní. Dle Vás bychom měli mít vstřikovače dávno "mrtvé". Naftu tankujeme porůznu, nejvíc v MOL, ale je fakt, že ne v ONU ani v JZD. Občas do nafty přidáme aditiva.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.16 11:41

A jaká je vypovídající hodnota?

To je jako tvrdit, že když můj děda ještě neumřel a to je mu 80 let, tak proč by někdo měl umřít dříve. :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.16 15:34
avatar
V pohode to prijde, je tez mozne, ze jiz to bylo menene tesne nez jste to koupil.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.10.16 20:35

Ak ten vstrek ukázala diagnostika,tak to je na výmenu.Ak auto nebolo na diagnostike,tak to väčšinou robí regulácia turba,regulačný ventil,prasknutá hadička ku ovládaniu turba.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: james
Datum: 06.10.16 21:32

Můžu nechat vyměnit jen ten jeden vadný vstřikovač a ostatní vstřikovače by zůstaly původní? Stane se něco, když se vymění jen ten jeden vadný vstřikovač?

Datum: 07.10.16 07:55
avatar
Já bych zatim nic neměnil ,kouknul bych na ty konektory neb ta elektrika je tam poměrně častou závadou a kouknul bych jestli neni ohoblovaná vačka
Co přesně ta diagnostika napsala?
Jinak ano pokud je vstřik opravdu v háji lze vyměnit jen ten co je vadný
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 07.10.16 09:35

podobné problémy dělá i kabelová svazek, který vede k "řídící jednotce" daného válce, diagnostika ukazuje problém vstřiku ale na vině může být krátký svazek několika zvonkových drátků, už jsem to jednou v minulosti řešil, jeden drátek nebo kontakt ve svorkovničce je problematický,,,ale bylo to na passatu s motorem 74 kw jiného typového značení, současně s cukáním při přidání plynu se zpravidla nakonec rozsvítila i kontrolka a motor spadl do nouzového režimu, stačilo motor trochu ohřát, znovu nastarovat a problém se ztratil

výměna vstřiku je tím posledním a nejnákladnějším řešením problému

toto 74kw pédéčko není samo o sobě problematické, ale je hodně citlivé na zacházení ( problematický řidič) , vyžaduje pravidlený a kvalitní servis a vstřiky trpí nekvalitním palivcem

Ohodnoceno: 0x
 
Od: james
Datum: 07.10.16 14:50

Pokud by byl opravdu vadný vstřikovač, může to způsobit právě to cukání při plném plynu? Proč cuká jen při plném plynu? Jaký je správný způsob zacházení s motory PD, když jsou citlivé na zacházení?

Od: james
Datum: 07.10.16 17:33

Dnes jsme se známým autoelektrikářem kontrolovali vedení ke vstřikovačům a to by mělo být v pořádku, takže to vypadá, že může být vadný ten vstřikovač. V servisu mi řekli, že pokud bych nechal vyměnit všechny vstřikovače, cena by byla cca 40 tisíc, což je moc, jeden vstřikovač prý stojí cca 10 tisíc Kč. Je to normální cena za jeden vstřikovač? Připadá mi to moc. Vzhledem k tomu, že ten vstřikovač odešel za měsíc po koupi, si myslím, že předchozí majitel auto prodával právě kvůli tomu vstřikovači. Jak ale mohl poznat, že brzy odejde, když auto jezdilo ještě měsíc po koupi normálně?

Ještě se zeptám, jaký je správný způsob zacházení s motory PD, když jsou citlivé na správné zacházení?

Datum: 07.10.16 18:25

nejsou nijak citlive na zachazeni.. jen se tam musí lít olej, který tam patří a měnit ho pravidelně max po 15tis. nebo roce.. může to dělat víc věcí.. otázka je jakou chybu to háže atd.. samozřejmě že není třeba měnit všechny.. chce to pořádně projít diagnostikou. bud je chyba v el obvodu.. nebo v mechanické části vstřiku. to pujde vidět na diagnostice, .. ale řekl bych že se dají repasovat, takže bych nový nekupoval.. a nebo starší...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.10.16 20:05

Rozhodni se.

Jestli si auto chceš nechat, tak určitě nech zkontrolovat na stolici všechny vstřiky a dle toho repasuj.

Jestli to chceš hned poslat dále, tak řeš jen ten jeden.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.10.16 07:37
avatar
Jo u dieslu to je normalka. To je prave u dieslu problem, cena vstrikovacu, dpf, turba, dvouhmoty je opravdu vysoka. Vstrikovac se jinak da koupit, kdyztak jety (buhvi ale jak je opet spatny), nebo sehnat po oprave. Vse je, ale o stesti a neni na novy.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: james
Datum: 08.10.16 11:30

Nejspíš to vyřeším tak, že koupím repasovaný vstřikovač, který je levnější. Jak mohl předchozí majitel vědět, že odchází vstřikovač, když auto ještě měsíc po koupi jezdilo normálně?

Slyšel jsem, že dieselové motory se nehodí na krátké vzdálenosti. Toto neřeším, protože s autem jezdím denně 30 km tam a 30 km zpět. Chci se ale zeptat, proč se diesel nehodí na krátké vzdálenosti? Proč se nehodí třeba na ježdění jen 2 km denně?

 

Datum: 08.10.16 14:15
avatar
Na 2km se hodi kolo, nebo jit pesky.
Auto dostava zabrat, mazani oleje je spatne. Spotreba je astronomicka. Ktomu kdo ma dpf tak, kdyz je motor studeny tak ma nejvice castic na zaneseni dpf. Nedochazi k regeneraci. Baterka dostava zabrat a za 2km se nedobije. A v mrazu budete jezdit furt se studenym motorem, auto nebude topit a komfort je spatny oproti benzinu. Diesel trva dele, nez se zahreje. Pak ten kdo natankuje v lete a jezdi do zimy s tou nadrzi pak breci, ze v zime nenastartuje.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: james
Datum: 11.10.16 14:49

Sehnal jsem repasovaný vstřikovač a auto zatím jezdí normálně, takže uvidíme, jestli to vydrží.

Když jsem pročítal různé recenze, tak někteří psali, že u Fabie 1,9 TDI 74 kW mají i po 300 tisících km původní vstřikovače a auto mají od novoty a když jsem mluvil s kolegou z práce, který má také motor 1,9 TDI PD 74 kW, tak také říkal, že u auta má najeto 290 tisíc km, má ho od novoty a vstřikovače má také původní. Takže ty vstřikovače u PD klidně můžou vydržet i těch 300 tisíc km. Ale proč u mého auta byl vstřikovač už ve 220 tisících km vadný? Opravdu může vstřikovač odejít i po 200 tisících km? Může mít na životnost vstřikovačů vliv i styl jízdy? Třeba jestli jízda v nízkých otáčkách neškodí i vstřikovačům? Nekvalitní naftou to asi nebude, protože auto je z Německa a tam je nafta určitě kvalitnější než u nás

Datum: 11.10.16 15:26
avatar
To ze je z nemecka neznamena nic. Mohlo to jezdit buhvi kde. Mohlo to jezdit s turkama trasy Berlin - Istanbul a mohlo se tam.lit cokoliv. Ktomu kdo vi , auto muze byt stocene a muze mit nalitane klidne 320,420,520t km...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mzxy
Datum: 11.10.16 16:18

vstřikovač do motoru ATD se dá sehnat na bazosi na 2 - 2.5 tis

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=206928

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.