ČZ175/477 spojka - chcípá - nestartuje

Od: Datum: 27.09.16 19:07 odpovědí: 16 změna: 29.09.16 21:06

Dobrý den, jakožto laik budu potřebovat laickou odpověď. :) Na uvedené moto jsem vyměnil lamely a lanko spojky. ČZ od té doby chcípá při volnoběhu a nechce nastartovat. Když ji rozjedu spojka stále trochu klouže, když přidám víc plynu a páčka spojky jde poněkud ztuha.

Lamely mám složené dobře. Lanko na poloautomatu jsem dotáhl co to šlo nakonec a po té se snažím štelovat šroubem. Mohl by mi prosím někdo poradit co by mohlo být špatně? Moc děkuji! :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.09.16 19:13
avatar

To chcípání nemá s výměnou spojky co dělat. Chtělo byto poštelovat karbec. Lanko na ten poloautomat nedotahuj nadoraz, jen natolik, aby se opěrné kolečko na vačce vypínání volně otáčelo..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 19:37

Já myslel ale že jsem při výměně lanka lanko držel v kombinačkách naplé a dotáhl šroubek a tím lanko utáhl. A po té jsem šteloval tím šroubem. Bohužel na netu není nikde žádný video návod. Do ted právě moto jezdilo tak jsem dával za vinu ono tartvnání a chcípání té spojce... Dělám to poprvé takže skutečně nevím, co by mohlo být příčinou, či jak to dobře vyštelovat...

Datum: 27.09.16 20:43
avatar

No, před dvaceti lety jsem měl kývačku 350tku, už si to moc nepamatuju, ale vím, že při správném seřízení nebylo třeba používat páčku spojky na řídítkách, řadilo se jen nožní pákou, i při rozjezdu. Zkus to vyfotit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 21:09

Lanko co držím, je to co jsem dotáhl na max. je to focené ted, ve tmě omlouvám se za kvalitu..

Datum: 27.09.16 21:27
avatar

Šroub (červeně) seřiď tak, aby prstenec na kolíku (žlutě) měl takovou vůli, aby nedosedal na vačku a volně se otáčel. Nejdříve seřiď to a pak až lanko.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 21:31

Hned ráno než půjdu do práce to zkusím. Moc děkuji a doufám že to už bude konečně chodit. Tyhle mašinky se k tomuhle podzimnímu počasí úplně hodí... :)

Datum: 27.09.16 21:35
avatar

No trošku mi to vytanulo po tak dlouhé době na mysl, kdybych u toho byl tak to bude šup šup. Ty lamely jsou korkové nebo plastové? Počítej s tím, že si budou chvíli sedat, takže bude potřeba to častěji seřídit. Hochu, já tu skříň měl tolikrát rozdělanou... Ale víš jak, sejde z očí, sejde z mysli.


doplněno 27.09.16 21:45:

Ten prstenec na kolíku musí být natěsno, ale tak, aby se otáčel ještě. Ta vačka je od pedálu. Když řadíš nahoru nebo dolu, tak vačka zatlačí na kolík s prstencem, ten vymáčkne spojku a řadíš. To stejné u rozjezdu. Když tam máš jedničku, tak držíš řadící páku a povoluješ stejně, jako spojkový pedál u auta a rozjedeš se. Vím, že jsem páčku spojky na řídítkách pak už vůbec nepoužíval...


doplněno 27.09.16 21:52:

Teď mě ještě napadlo... Ty lamely si musí sednout. A protože u vypnutí spojky je celkem malý chod na rozepnutí lamel, tak je možné, že při volnoběhu ta spojka tře trochu. Než si lamely sednou, tak budeš asi muset držet plyn ať to nechcípá.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 21:46

Lamely jsou ferodo. Já si touhle motorkou splnil klukovský sen. :) Mám z ní strašnou radost, koupil jsem ji ve čtvrtek ale ta spojka byla v háji. :) Každopádně strašně moc děkuji za tyhle rady, neb každá rada nad zlato. :) Ráno vstanu, hned zkusím a uvidím, hlavně aby to startovalo. To si myslím může být i olejem. z nouze jsem koupl M2T a s tím mi chcípá i babetta. jinak používám polosintetiku

Castrol.

Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 21:50

A když ten prstenec budu štelovat musí být zařazená nějaká rychlost? nebo má být neutrál?

Datum: 27.09.16 21:55
avatar

To je úplně jedno, co tam bude za kvalt. Ta řadící páka je prostě vždy ve stavu, kdy je vačka "vypnutá". Pokud tedy jsou pružiny na kalhotkách v dobrém stavu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 21:54

Mě to ale napadlo jestli se ta spojka nemusí trochu zajet. Ale tím, že jsme na motorkách řádili naposled asi v sedmnácti si t iuž pořádně nepamatuji...

Datum: 27.09.16 21:56
avatar

Určitě se musí zajet. Já měl na třiapůli korkové lamely. Ty ferodo to stejně bude nějakej čínkej shit dneska.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 21:57

Ferodo vydrží mnohem víc než korek.

Od: jecmen1985
Datum: 27.09.16 21:56

Ale hlavně když to chcípne nejde to nakopnout... To je ta horší část. napadlo mě dobít baterku, vyčistit svíčku, nebo dát novou...

Datum: 27.09.16 21:59
avatar

Tak dobít baterku a vyčistit svíčku, to je stejná závada, jako když blondýně chcípne auto, protože tam nemá benzín. To se snad rozumí samo sebou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.09.16 21:06

Povolit lanko,roubem seřídit,aby ta tyčka s rolnou zlehka dosedala na vačku(při selápnutí řadícího pedálu musí spojka vypínat) potom teprve utáhnout lanko a roubkem na páčce spojky na řídítkách seřídit vůli.

Pokud chcípá na volnoběh,vyčistit volnoběnou trysku.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.