Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou Felicii?

Od: pivko® odpovědí: 26 změna:

Zdravím, potřeboval bych poradit jakou motorizaci felcky byste doporučili na vození 5 lidí plus naloženého vozejku (cca 100kg)? Nebo jaké jiné auto v podobné sféře. Cenově tak do 20000. Díky

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar h0nz490
Ta 1,9d bez turba je chcipla a jeste predni naprava dostava zabrat. Proto sehnat dobry kus je tezky. Ja bych bral 1,6 ta jede dobre.
fik

To je kravina,dřív podobný názor šel,ale když se nad tím zamyslíš tak zjistíš jaká je to blbost. Motor 1,9 D je třeba od 1,3 těžší o 50 kilo(cca). Chceš mi říct že bude takový rozdíl pro přední nápravu jestli bude řídit auto 50 kilová holka,nebo metrákový pořez? To by ta náprava musela být hodně chatrná

Je to o cca 100kg a ano , u felcky v dieslu dostava predni naprava grady.

 

tycoon*
hodnocení

1x

Nejlépe jedou 1.3 MPI 50 kW po faceliftu a 1.6 MPI 55 kW. 1.3 MPI má levnější servis.

Nejhůře jedou 1.9 D 47 kW a 1.3 s jednobodovým vstřikováním a výkonem 40 a 50 kW. 1.9 D má navíc nejdražší servis.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Tak s motorizací Feldy je to vcelku jednoduché - benzín 1.3 a 1.6, nafťák 1.9. Žádný z těchto motorů nějak nepřekypuje výkonem, takže ať to bude ten či onen, bude se auto naložené pěti lidmi a s tunovýn spíše jen ploužit. Ono za dvacet litrů nějakou superkáru asi ani nečekáte, že?

hodnocení

To rozhodně ne, hlavně aby nás to párkrát do roka dovezlo na místo určení. Spíš teda ještě doplňková otázka, který z těch motorů se nejvíc vyplatí ohledně servisu atd.?

 

vernon
hodnocení

0x
Pokud hodláš tahat ten vozík a jezdit plně obsazený častěji, tak ten diesel. Nejvíc tahá. Na rychlost spíš tu benzínovou 1.6...
hodnocení

Právě že nevím jak často, máme to na koncerty, protože kolikrát ani den předem nevíme jak pojedem, a taky nevíme kolik těch koncertů do roka bude . :)

 

fik
hodnocení

0x

Volil bych buď 1,3 ve verzi MPi,nebo 1,9 D. Ta 1,6 je z nich asi nejmíň spolehlivá,i když je zase nejvýkonější. Ovšem s žádným motorem to nebude nic extra rychlýho,a pokud budeš vozit 5 lidí+vlek,všem motorům dojde dech a v kopcích budeš muset podřazovat,případně na nějaké předjíždění budeš muset mít hodně dlouhou dráhu

Motor 1,3 je nesmrtelná konstrukce OHV,motor ještě převzatý z MBčka,který má všechny konstrukční nedostatky už dávno vyřešené. 1,9 D je starý nesmrtelný komůrkový diesel,snad jen s trošku problematičtějším čerpadlem lucas. Oběma těmto motorům pokud dáš včas nový olej,budou jezdit do roztrhání těla.

1,6 ku máme v rodině 11 rok a neřešil sem krom běžných věcí žádnej velkej problém na hrbu má skoro 200000km
Jezdí to pěkně,jen počítat stim že baštěj olej na 1500 km litr je normální
Nedám na ten motor dopustit

 

adam20
hodnocení

0x

Jestli ti navadí, že to bude línější, tak tu 1.9D, nemá turbo takže to je to téměř nezničitelnej a bezúdržbovej motor. Jestli chceš aby to trochu jelo tak tu 1.6 ale ta už mně nepřijde tak spolehlivá, když pak už má něco namotáno, tak může začít žrát olej, tudíž problém na emisích. Ty 1.3 taky jsou dalo by se říct držáci, ale zas to je podle mě líný, minimálně ten jednobod. Jde o to, jak jste náročnej na to, aby to jelo. Taky jak která fena, je to kus od kusu, nějaká se povedla a lítá jak drak a nějaká se už prostě povedla míň.

 

danys*
hodnocení

0x

Pokud s tím budeš jezdit takhle vytíženej jen občas, tak 1,3ku nebo 1,9ku. Ta 1,6ka jezdí pěkně, ale ten motor nic moc.

 

aw5vys8d
hodnocení

0x

Když už feldu, tak poslední 1.3MPI 50kw.

1.9D je hlučný, problematické čerpadlo Lucas, časté problémy se starty, na ten výkon i docela vysoká spotřeba, přední náprava opravdu dostává díky větší hmotnosti zabrat, krátké výměny oleje po 7500km atd...

1.6 mpi má více malých bolestí. Ale lepší než diesel. Tenhle motor má jedinou výhodu oproti 1.3 mpi a to vyšší výkon.

 

hodnocení

0x
avatar kejikl

Za mě 1.6.

Zápory dieselu u Feldy už zde rozepsali ostatní a 1.3 v pěti lidech a s vozíkem a menším stoupáním si nedovedu představit.

S 1.6 jsem jezdil skoro 10 let a kromě zmiňovaného žraní oleje (nemusel jsem ale dolévat v rámci 1 roku, jen jsem měnil)to byl super motor, krásně živý, dalo se jezdit bez problémů od 2000 otáček, max. točák byl tuším v 3500, pak už to velký divadlo nedělalo.

Teď mám Scenica 1.6MPi 16V a tam mě těžce sere že to musím točit jak sviňa aby to jelo a rozjezdy jsou takový vlažný.
Kde jsem si troufnul bez problémů s Feldou, tam to teď ani nezkouším. S lítostí vzpomínám...

 

asd1
hodnocení

0x

Marea Weekwnd 1,9 JTD 110

Do 20 seženeš slušnou a s Feldou se absolutně nedá srovnat. Motor držák, moc nerezne, jezdí slušně, žere kolem 6, díly za dobrou cenu. Pohodlná i pro 5 lidí, velký kufr, výborný výhled i dozadu (až budeš couvat s vozejkem). Nikdo ti to nešlohne ;) Bohužel poslední roky výroby jsou ca 2003

znáš heslo chceš li poznat co je svízel kup si fiat nejlíp diesel *smich*

měl ho známej a na tom autě zlobilo snad vše hlavně elektrika to byla radost *zed*

pak náprava,a skončilo to tim že mu šel přez turbo olej do motoru a než se nadál bylo po něm *zed*

možná měl špatnej kus čert ví ale on měl jen fiaty a jen dieslový a nepamatuju fiata co měl že bysme nedávali jinej motor

za mě fiat néééé

znáš heslo chceš li poznat co je svízel kup si fiat nejlíp dieselNo, mě tyhle říkánky přijdou ujetý. Osobně tvrdím, že motory JTD byly jedny z největších držáků. Daleko horší zkušenost jsem udělal s renaulťáckými DCi - tam se kazilo snad všechno. Naopak Fiaty spíše chválím, s Mareou nemám sice tolik odjeto, ale třeba Stilo je dost dobrý kočár, který (možná) díky podobným pořekadlům jde koupit za slušný peníze. Ostatně i Multipla - ta je sice zvenku hnusná jako noc, ale právě s tím JTD je docela držák. Snad jen ty plasty v interieru jsou takový pofiderní, ale na ty to nejezdí.
fik

Ono fiaty z dob felicie hnijí zákeřněji. Nevím jak marea,ta se mě do ruky ještě nedostala,ale hlavně u punta je to dobře vidět. Zatímco felda velmi nevzhledně hnije po povrchu,hnijí blatníky,podběhy a páté dveře že si člověk říká že to auto je na srajdy,tak skelet a nosné části bývají napadeny vyjímečně-to už musí být opravdu extra vrak. U toho punta je to právě zcela opačně,z venku vypadá hezky,ale podvozek a skelet bývá tak prohnilý že to není pomale ani za co zvednout,prahy ze spodu mě při zvedání projely dovnitř,musel jsem zvedat za nápravy a v podlaze byly díry jak pěsti,a to nebylo jediný punto co se mě dostalo do ruky. Přitom z venku hezky naleštěný auto,u kterýho by jsi si řekl že na tom není špatně

 

hodnocení

Díky za rady...teď se s tím jen nějak poprat :)

 

karel78
hodnocení

0x

za me rozhodne 1.6 lepsi zvuk a vykon a vetsinou u tohodle motoru lepsi vybava, na moji felici mam najeto 280 tisic

Felicie dobra skrza náhradní díly,ale musí se koupit dobrý kousek zachovalá,jinak by jste ani nemuseli doject :)

ja bych volil tohle to aspon nebude mít takový problém s 5 lidma+ vozíkem a motor spolehlivý a Mazdy jsou držáci

auto.bazos.cz/...

hodnocení

To taky nevypadá zle.

 

Zjistit jestli ten diesel nemá náhodou to samé problémové čerpodlo jako naftovej opl 2l Dti a 2,2Dti
Pokud by čerpadla byla shodná tak se tomuto vozu vyhnout velkým obloukem !
Jojo mazda je drzak , jen jak neco na ni odejde (nedejboze cerpadlo) tak to je kolikrat 2x vic nez cena auta a auto je pak lepsi hodit ze skaly.

S oplem to nema nic společnýho to by musela být 1,7TD tam byli motory Isuzu,ale čerpado si dělal Opel sám...má Mazdu a 300 tis km a ještě má originál spojku pořád funguje,to sousedova Kia ten ji kupoval novou a najel necelých 50 tis a spojka v háji,brzdy ko,a to on jezdí v klidu...,takže kvalita je jasná.

Když už se něco na Mazdě pokazí tak se jen musí hledat u lidí co se Mazdama zabývají pak je cena kolikrát přijatelná to je má zkušenost prostě taková s Mazdama,že to také známý hanil kam přišel nakonec nacpal do své Octavky za stejnou dobu 4x tolik co já do Mazdy i s naftou...

čerpadlo se montovalo to těchto aut a Opel nemá vlastní dělá to Bosh pro tyhle značky :

AUDI A4 2.5 TDI

V6AUDI A8 2.5 TDI V6 (150,155,180PS)

BMW 320d (136PS)

BMW 520d (100PS)

Dodge RAM 5.9l (235PS)

Ford Fiesta 1.8 DI

Ford Focus 1.8 TDDI

Ford Mondeo 1.8 TDDI

Ford Mondeo 2.0 TDDI (90,115PS)

Ford Maverick 2.7TD

Ford Transit Connect 1.8 TDDI (75PS)

Ford Transit 2.0 TDDI

Ford Transit 2.4 TDDI

Ford Tourneo 1.8 TDDI

Ford Tourneo 2.0 TDDI

Honda Accord, Civic, Aero Deck 2.0 TDI (105, 110PS)

Mazda 323F 2.0 DiTD (90, 100PS)

Mazda 626 2.0 DiTD (90, 100, 110PS)

Mazda Premacy 2.0 DiTD (100PS)

Mitsubishi Galant 2000 TD (90PS)

Nissan Almera 2.2 16V DiTD (110PS)

Nissan Almera / Tino 2.2 16V DiTD (114PS)

Nissan Primera 2.2Nissan Patrol 3.0 DI-TD (158PS)

Nissan Navara 2.5 DITD (YD-25) (133PS)

Nissan Terrano II 3.0 TD (154PS)

Rover 25-45 2.0 iDT (100PS)

Saab 9-3 2.2 SE DiD (125PS)

Saab 9-3 2.2 TiD (115PS)

Skoda Superb 2.5 TDI (163PS)

Suzuki Grand Vitara 2.0 (87PS)

Toyota Avensis TDE (90PS)

Toyota Hilux TigerToyota Land Cruiser HJ100 4.2 TDI (205PS)

Toyota Land Cruiser LC90 3.0 TDE (Bosch) (125PS)

VW Passat 2.5 V6 TDI (150PS)

VW Pheaton 2.5 TDI (150PS)

VW T4 2.5TDI

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]